Automobilka Volkswagen se podle nejnovějších spekulací chystá na masivní změny do roku 2030. Její plán označovaný jako Vision 30 je sice v raných fázích a zatím ještě nebylo rozhodnuto ani o jeho vůdčích osobnostech, přesto se na světlo začínají dostávat některé zajímavé informace o možném osudu některých značek.
S novými spekulacemi ohledně budoucnosti koncernu Volkswagen v horizontu příštích 11 let přišel magazín Automobile, kterému se podařilo získat informace přímo od člověka z prostředí automobilky. Podle jeho slov mají budoucnost jistou zatím jen tři ústřední značky koncernu: Volkswagen, Audi a Porsche.
Osud dalších značek je zatím nejistý, ovšem v případě mladoboleslavské Škody jsme si téměř jistí, že také nebude měnit majitele. Společně se Seatem by však Škoda mohla projít jakousi evolucí, která by mohla přinést výraznější změnu designu.
Mnohem horší postavení v koncernu však mají značky jako Bentley, Bugatti, Ducati, Italdesign nebo Lamborghini. Zatímco některé by mohly jen změnit majitele, u některých hrozí i úplný zánik.
Vůbec největší pravděpodobnost budoucího prodeje se prý váže ke značce Bentley, která je údajně pro koncern až příliš staromódní. „Proč investovat do zpátečnické společnosti, když můžete podpořit udavače nových trendů," uvedl starší analytik pro Automobile. Zájemce o koupi Bentley by pak automobilka mohla hledat nejspíš v Číně, kde podobnou klasiku jistě dokáží ocenit.
Koncern nejspíš opustí i značka Bugatti, která by ale měla zůstat pod kontrolou rodiny Porsche. Vedení automobilky by totiž mělo přejít na vnuka Ferdinanda Porscheho, kterým je Ferdinand Piëch.
Největší nejistota by pak měla panovat kolem automobilky Lamborghini, u které bude potřeba zhodnotit návratnost investic. Pokud by však vedení koncernu nebylo s očekávanými výsledky spokojeno, pravděpodobně nabídne Lamborghini k prodeji společně se značkou Ducati. Ostatně o tomto kroku už se v minulosti spekulovalo několikrát.
Zatím se však jedná pouze o spekulace, které navíc sahají až do 11 let vzdálené budoucnosti. Je tak velice pravděpodobné, že pod vedením koncernu ještě každá značka představí několik modelů, které by mohly ledasco ovlivnit.
Budoucnost se však nenese jen v duchu prodejů a zániku značek. Podle Automobile také existuje jistá šance, že Volkswagen založí i zcela novou značku zaměřenou na čistě elektrické modely. Stále se však bavíme o poměrně vzdálené budoucnosti, neboť v současnosti ještě není trh na něco podobného připraven.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?