Automobilka Volkswagen se podle nejnovějších spekulací chystá na masivní změny do roku 2030. Její plán označovaný jako Vision 30 je sice v raných fázích a zatím ještě nebylo rozhodnuto ani o jeho vůdčích osobnostech, přesto se na světlo začínají dostávat některé zajímavé informace o možném osudu některých značek.
S novými spekulacemi ohledně budoucnosti koncernu Volkswagen v horizontu příštích 11 let přišel magazín Automobile, kterému se podařilo získat informace přímo od člověka z prostředí automobilky. Podle jeho slov mají budoucnost jistou zatím jen tři ústřední značky koncernu: Volkswagen, Audi a Porsche.
Osud dalších značek je zatím nejistý, ovšem v případě mladoboleslavské Škody jsme si téměř jistí, že také nebude měnit majitele. Společně se Seatem by však Škoda mohla projít jakousi evolucí, která by mohla přinést výraznější změnu designu.
Mnohem horší postavení v koncernu však mají značky jako Bentley, Bugatti, Ducati, Italdesign nebo Lamborghini. Zatímco některé by mohly jen změnit majitele, u některých hrozí i úplný zánik.
Vůbec největší pravděpodobnost budoucího prodeje se prý váže ke značce Bentley, která je údajně pro koncern až příliš staromódní. „Proč investovat do zpátečnické společnosti, když můžete podpořit udavače nových trendů," uvedl starší analytik pro Automobile. Zájemce o koupi Bentley by pak automobilka mohla hledat nejspíš v Číně, kde podobnou klasiku jistě dokáží ocenit.
Koncern nejspíš opustí i značka Bugatti, která by ale měla zůstat pod kontrolou rodiny Porsche. Vedení automobilky by totiž mělo přejít na vnuka Ferdinanda Porscheho, kterým je Ferdinand Piëch.
Největší nejistota by pak měla panovat kolem automobilky Lamborghini, u které bude potřeba zhodnotit návratnost investic. Pokud by však vedení koncernu nebylo s očekávanými výsledky spokojeno, pravděpodobně nabídne Lamborghini k prodeji společně se značkou Ducati. Ostatně o tomto kroku už se v minulosti spekulovalo několikrát.
Zatím se však jedná pouze o spekulace, které navíc sahají až do 11 let vzdálené budoucnosti. Je tak velice pravděpodobné, že pod vedením koncernu ještě každá značka představí několik modelů, které by mohly ledasco ovlivnit.
Budoucnost se však nenese jen v duchu prodejů a zániku značek. Podle Automobile také existuje jistá šance, že Volkswagen založí i zcela novou značku zaměřenou na čistě elektrické modely. Stále se však bavíme o poměrně vzdálené budoucnosti, neboť v současnosti ještě není trh na něco podobného připraven.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.