Automobilka Volkswagen se podle nejnovějších spekulací chystá na masivní změny do roku 2030. Její plán označovaný jako Vision 30 je sice v raných fázích a zatím ještě nebylo rozhodnuto ani o jeho vůdčích osobnostech, přesto se na světlo začínají dostávat některé zajímavé informace o možném osudu některých značek.
S novými spekulacemi ohledně budoucnosti koncernu Volkswagen v horizontu příštích 11 let přišel magazín Automobile, kterému se podařilo získat informace přímo od člověka z prostředí automobilky. Podle jeho slov mají budoucnost jistou zatím jen tři ústřední značky koncernu: Volkswagen, Audi a Porsche.
Osud dalších značek je zatím nejistý, ovšem v případě mladoboleslavské Škody jsme si téměř jistí, že také nebude měnit majitele. Společně se Seatem by však Škoda mohla projít jakousi evolucí, která by mohla přinést výraznější změnu designu.
Mnohem horší postavení v koncernu však mají značky jako Bentley, Bugatti, Ducati, Italdesign nebo Lamborghini. Zatímco některé by mohly jen změnit majitele, u některých hrozí i úplný zánik.
Vůbec největší pravděpodobnost budoucího prodeje se prý váže ke značce Bentley, která je údajně pro koncern až příliš staromódní. „Proč investovat do zpátečnické společnosti, když můžete podpořit udavače nových trendů," uvedl starší analytik pro Automobile. Zájemce o koupi Bentley by pak automobilka mohla hledat nejspíš v Číně, kde podobnou klasiku jistě dokáží ocenit.
Koncern nejspíš opustí i značka Bugatti, která by ale měla zůstat pod kontrolou rodiny Porsche. Vedení automobilky by totiž mělo přejít na vnuka Ferdinanda Porscheho, kterým je Ferdinand Piëch.
Největší nejistota by pak měla panovat kolem automobilky Lamborghini, u které bude potřeba zhodnotit návratnost investic. Pokud by však vedení koncernu nebylo s očekávanými výsledky spokojeno, pravděpodobně nabídne Lamborghini k prodeji společně se značkou Ducati. Ostatně o tomto kroku už se v minulosti spekulovalo několikrát.
Zatím se však jedná pouze o spekulace, které navíc sahají až do 11 let vzdálené budoucnosti. Je tak velice pravděpodobné, že pod vedením koncernu ještě každá značka představí několik modelů, které by mohly ledasco ovlivnit.
Budoucnost se však nenese jen v duchu prodejů a zániku značek. Podle Automobile také existuje jistá šance, že Volkswagen založí i zcela novou značku zaměřenou na čistě elektrické modely. Stále se však bavíme o poměrně vzdálené budoucnosti, neboť v současnosti ještě není trh na něco podobného připraven.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.
V roce 2025 vyprší platnost řidičského průkazu 661 088 šoférům. Ti si mohou zažádat o prodloužení jednoduše on-line, přičemž současná legislativa vyžaduje fyzické vyzvednutí nového dokladu na úřadě. Ministerstvo dopravy však plánuje zrušit i tuto povinnost, například zavedením výdejních boxů nebo doručením na výdejní místa.
Není jezdec, který by nechtěl startovat na podniku mistrovství světa. Věroslavu Cvrčkovi se tento sen splnil až při druhém ročníku Central European rally. Neskutečný zážitek i dojmy rezonují ve „Cvrndovi“ i nyní, dlouho od závodu.
Do dalšího dlouhodobého testu jsme si vybrali křížence, který kombinuje prvky prémiového hatchbacku a crossoveru s novým full-hybridním pohonem. Ten slibuje nízkou spotřebu a zároveň lepší všestrannost, než nabízí plně elektrické vozy. I přes spřízněnost se značkou Citroen, respektive koncernem Stellantis si však DS jde svou vlastní cestou. Dokáže konkurovat prémiovým rivalům od Audi, Mercedesu či Lexusu?