Automobilka Volkswagen se podle nejnovějších spekulací chystá na masivní změny do roku 2030. Její plán označovaný jako Vision 30 je sice v raných fázích a zatím ještě nebylo rozhodnuto ani o jeho vůdčích osobnostech, přesto se na světlo začínají dostávat některé zajímavé informace o možném osudu některých značek.
S novými spekulacemi ohledně budoucnosti koncernu Volkswagen v horizontu příštích 11 let přišel magazín Automobile, kterému se podařilo získat informace přímo od člověka z prostředí automobilky. Podle jeho slov mají budoucnost jistou zatím jen tři ústřední značky koncernu: Volkswagen, Audi a Porsche.
Osud dalších značek je zatím nejistý, ovšem v případě mladoboleslavské Škody jsme si téměř jistí, že také nebude měnit majitele. Společně se Seatem by však Škoda mohla projít jakousi evolucí, která by mohla přinést výraznější změnu designu.
Mnohem horší postavení v koncernu však mají značky jako Bentley, Bugatti, Ducati, Italdesign nebo Lamborghini. Zatímco některé by mohly jen změnit majitele, u některých hrozí i úplný zánik.
Vůbec největší pravděpodobnost budoucího prodeje se prý váže ke značce Bentley, která je údajně pro koncern až příliš staromódní. „Proč investovat do zpátečnické společnosti, když můžete podpořit udavače nových trendů," uvedl starší analytik pro Automobile. Zájemce o koupi Bentley by pak automobilka mohla hledat nejspíš v Číně, kde podobnou klasiku jistě dokáží ocenit.
Koncern nejspíš opustí i značka Bugatti, která by ale měla zůstat pod kontrolou rodiny Porsche. Vedení automobilky by totiž mělo přejít na vnuka Ferdinanda Porscheho, kterým je Ferdinand Piëch.
Největší nejistota by pak měla panovat kolem automobilky Lamborghini, u které bude potřeba zhodnotit návratnost investic. Pokud by však vedení koncernu nebylo s očekávanými výsledky spokojeno, pravděpodobně nabídne Lamborghini k prodeji společně se značkou Ducati. Ostatně o tomto kroku už se v minulosti spekulovalo několikrát.
Zatím se však jedná pouze o spekulace, které navíc sahají až do 11 let vzdálené budoucnosti. Je tak velice pravděpodobné, že pod vedením koncernu ještě každá značka představí několik modelů, které by mohly ledasco ovlivnit.
Budoucnost se však nenese jen v duchu prodejů a zániku značek. Podle Automobile také existuje jistá šance, že Volkswagen založí i zcela novou značku zaměřenou na čistě elektrické modely. Stále se však bavíme o poměrně vzdálené budoucnosti, neboť v současnosti ještě není trh na něco podobného připraven.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.