Automobilka Volkswagen se podle nejnovějších spekulací chystá na masivní změny do roku 2030. Její plán označovaný jako Vision 30 je sice v raných fázích a zatím ještě nebylo rozhodnuto ani o jeho vůdčích osobnostech, přesto se na světlo začínají dostávat některé zajímavé informace o možném osudu některých značek.
S novými spekulacemi ohledně budoucnosti koncernu Volkswagen v horizontu příštích 11 let přišel magazín Automobile, kterému se podařilo získat informace přímo od člověka z prostředí automobilky. Podle jeho slov mají budoucnost jistou zatím jen tři ústřední značky koncernu: Volkswagen, Audi a Porsche.
Osud dalších značek je zatím nejistý, ovšem v případě mladoboleslavské Škody jsme si téměř jistí, že také nebude měnit majitele. Společně se Seatem by však Škoda mohla projít jakousi evolucí, která by mohla přinést výraznější změnu designu.
Mnohem horší postavení v koncernu však mají značky jako Bentley, Bugatti, Ducati, Italdesign nebo Lamborghini. Zatímco některé by mohly jen změnit majitele, u některých hrozí i úplný zánik.
Vůbec největší pravděpodobnost budoucího prodeje se prý váže ke značce Bentley, která je údajně pro koncern až příliš staromódní. „Proč investovat do zpátečnické společnosti, když můžete podpořit udavače nových trendů," uvedl starší analytik pro Automobile. Zájemce o koupi Bentley by pak automobilka mohla hledat nejspíš v Číně, kde podobnou klasiku jistě dokáží ocenit.
Koncern nejspíš opustí i značka Bugatti, která by ale měla zůstat pod kontrolou rodiny Porsche. Vedení automobilky by totiž mělo přejít na vnuka Ferdinanda Porscheho, kterým je Ferdinand Piëch.
Největší nejistota by pak měla panovat kolem automobilky Lamborghini, u které bude potřeba zhodnotit návratnost investic. Pokud by však vedení koncernu nebylo s očekávanými výsledky spokojeno, pravděpodobně nabídne Lamborghini k prodeji společně se značkou Ducati. Ostatně o tomto kroku už se v minulosti spekulovalo několikrát.
Zatím se však jedná pouze o spekulace, které navíc sahají až do 11 let vzdálené budoucnosti. Je tak velice pravděpodobné, že pod vedením koncernu ještě každá značka představí několik modelů, které by mohly ledasco ovlivnit.
Budoucnost se však nenese jen v duchu prodejů a zániku značek. Podle Automobile také existuje jistá šance, že Volkswagen založí i zcela novou značku zaměřenou na čistě elektrické modely. Stále se však bavíme o poměrně vzdálené budoucnosti, neboť v současnosti ještě není trh na něco podobného připraven.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?