Mladoboleslavská Škoda má důvod k oslavám, první čtvrtletí přineslo rekordní tržby

mao / AutoRoad.cz, 3. května 2019, 13:11 Google+

Škoda Auto v prvním čtvrtletí zvýšila své tržby ve srovnání se stejným obdobím loňského roku o 8,2 % na 4,92 miliardy eur. Také provozní výsledek ve výši 410 milionů eur je i nadále na vysoké úrovni, stejně jako rentabilita tržeb, která dosáhla 8,3 %. Hmotné investice oproti stejnému období minulého roku vzrostly o 74,3 %. Společnost Škoda Auto tak intenzivně investuje do budoucnosti podniku a buduje kapacity pro výrobu komponentů pro elektromobily.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Aktuální logo automobilky Škoda Auto, platné od roku 2016.

Aktuální logo automobilky Škoda Auto, platné od roku 2016. | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

Klaus-Dieter Schürmann, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast financí a IT, říká: „I přes náročné tržní prostředí plné výzev jsme v prvním čtvrtletí roku 2019 dosáhli solidního výsledku. Mírný pokles provozního výsledku je především důsledkem negativních efektů směnných kurzů a vyšších výdajů na nové produkty a technologie budoucnosti. Pozitivně naproti tomu působil nárůst prodejních objemů v Evropě a cenová opatření uskutečněná prostřednictvím našeho aktivního
managementu odbytu a optimalizace nákladů.“

Automobilka dodala svým zákazníkům za první tři měsíce roku 307 600 vozů, dodávky tak mírně poklesly pod úroveň loňského roku (leden až březen 2018: 316 700 vozů, -2,9 %). Bestsellerem je i nadále Škoda Octavia (leden až březen 2019: 92 500 vozů), Karoq je i nadále důležitým motorem růstu: v prvním čtvrtletí roku dodala značka Škoda zákazníkům 35 800 těchto kompaktních SUV, tedy dvakrát více než v loňském roce.

Škoda Auto se připravuje na budoucnost

Pomocí Strategie 2025 definovala Škoda Auto hlavní směry svého dalšího rozvoje, aby současné období hluboké transformace automobilového průmyslu proměnila v další růst. Důležitými tématy jsou přitom elektromobilita a konektivita.

Dalšími oblastmi, na které se společnost zaměří, jsou digitalizace produktů a procesů, vstup na nové trhy a také rozšiřování klasické výroby automobilů o další služby související s mobilitou. Škoda Auto tak chce dále růst ve dvou dimenzích. První z oblastí je růst samotného prodeje vozů. Širší základnu růstu budou však tvořit nové oblasti podnikání, například digitální služby související s mobilitou.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Mladoboleslavská Škoda má důvod k oslavám, první čtvrtletí přineslo rekordní tržby

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Honda Civic Type R

Honda Civic Type R do terénu? Atraktivní přestavbu OveRland ukázali Britové

BMW 2002

BMW ztratilo unikátní koncept ze 70. let. V Mnichově si ale uměli poradit

Baojun RS-5

Tuning po čínsku? Nejbrutálnější SUV světa je zběsilé, rychlé už moc ne

Renault Arkana

Móda SUV kupé se přesouvá i do nižších sfér, Renault Arkana má ale zásadní vadu

Hycan

Nejúspěšnější čínský startup založil novou značku, bude konkurovat sám sobě?

Toyota RAV4 2019

Nejhodnotnější značka mezi automobilkami? Podle Forbesu opět vítězí Toyota

reklama
reklama

Doporučujeme

Zloději ukradli z dealerství Chevroletu 124 kol a způsobili škodu přes 2.7 milionu korun (Facebook/Slidell Police Department)

Sehraná parta zlodějů pořádně naštvala manažera Chevroletu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Utajovaný hybridní supersport Ferrari ujížděl motorce, tentokrát předvedl brutální akceleraci

  2. Škoda Superb Scout: Vlajková loď poprvé i v dobrodružném kabátu

  3. Škoda Superb na první video-ukázce: Poprvé se dočkáme i robustnější varianty Scout!

  4. Klíč k dámské ložnici. Jak auta pomáhají na seznamkách a které zmínit nesmíte?

  5. Autonomní vůz dle Renaultu? Elektromobil Zoe s křídlovými dveřmi

  6. První vůz, který přejel Saharu? Citroen představil repliku Scarabée d'Or

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud