Škoda Auto v prvním čtvrtletí zvýšila své tržby ve srovnání se stejným obdobím loňského roku o 8,2 % na 4,92 miliardy eur. Také provozní výsledek ve výši 410 milionů eur je i nadále na vysoké úrovni, stejně jako rentabilita tržeb, která dosáhla 8,3 %. Hmotné investice oproti stejnému období minulého roku vzrostly o 74,3 %. Společnost Škoda Auto tak intenzivně investuje do budoucnosti podniku a buduje kapacity pro výrobu komponentů pro elektromobily.
Klaus-Dieter Schürmann, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast financí a IT, říká: „I přes náročné tržní prostředí plné výzev jsme v prvním čtvrtletí roku 2019 dosáhli solidního výsledku. Mírný pokles provozního výsledku je především důsledkem negativních efektů směnných kurzů a vyšších výdajů na nové produkty a technologie budoucnosti. Pozitivně naproti tomu působil nárůst prodejních objemů v Evropě a cenová opatření uskutečněná prostřednictvím našeho aktivníhomanagementu odbytu a optimalizace nákladů.“
Automobilka dodala svým zákazníkům za první tři měsíce roku 307 600 vozů, dodávky tak mírně poklesly pod úroveň loňského roku (leden až březen 2018: 316 700 vozů, -2,9 %). Bestsellerem je i nadále Škoda Octavia (leden až březen 2019: 92 500 vozů), Karoq je i nadále důležitým motorem růstu: v prvním čtvrtletí roku dodala značka Škoda zákazníkům 35 800 těchto kompaktních SUV, tedy dvakrát více než v loňském roce.
Škoda Auto se připravuje na budoucnost
Pomocí Strategie 2025 definovala Škoda Auto hlavní směry svého dalšího rozvoje, aby současné období hluboké transformace automobilového průmyslu proměnila v další růst. Důležitými tématy jsou přitom elektromobilita a konektivita.
Dalšími oblastmi, na které se společnost zaměří, jsou digitalizace produktů a procesů, vstup na nové trhy a také rozšiřování klasické výroby automobilů o další služby související s mobilitou. Škoda Auto tak chce dále růst ve dvou dimenzích. První z oblastí je růst samotného prodeje vozů. Širší základnu růstu budou však tvořit nové oblasti podnikání, například digitální služby související s mobilitou.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.