Škoda Auto v prvním čtvrtletí zvýšila své tržby ve srovnání se stejným obdobím loňského roku o 8,2 % na 4,92 miliardy eur. Také provozní výsledek ve výši 410 milionů eur je i nadále na vysoké úrovni, stejně jako rentabilita tržeb, která dosáhla 8,3 %. Hmotné investice oproti stejnému období minulého roku vzrostly o 74,3 %. Společnost Škoda Auto tak intenzivně investuje do budoucnosti podniku a buduje kapacity pro výrobu komponentů pro elektromobily.
Klaus-Dieter Schürmann, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast financí a IT, říká: „I přes náročné tržní prostředí plné výzev jsme v prvním čtvrtletí roku 2019 dosáhli solidního výsledku. Mírný pokles provozního výsledku je především důsledkem negativních efektů směnných kurzů a vyšších výdajů na nové produkty a technologie budoucnosti. Pozitivně naproti tomu působil nárůst prodejních objemů v Evropě a cenová opatření uskutečněná prostřednictvím našeho aktivníhomanagementu odbytu a optimalizace nákladů.“
Automobilka dodala svým zákazníkům za první tři měsíce roku 307 600 vozů, dodávky tak mírně poklesly pod úroveň loňského roku (leden až březen 2018: 316 700 vozů, -2,9 %). Bestsellerem je i nadále Škoda Octavia (leden až březen 2019: 92 500 vozů), Karoq je i nadále důležitým motorem růstu: v prvním čtvrtletí roku dodala značka Škoda zákazníkům 35 800 těchto kompaktních SUV, tedy dvakrát více než v loňském roce.
Škoda Auto se připravuje na budoucnost
Pomocí Strategie 2025 definovala Škoda Auto hlavní směry svého dalšího rozvoje, aby současné období hluboké transformace automobilového průmyslu proměnila v další růst. Důležitými tématy jsou přitom elektromobilita a konektivita.
Dalšími oblastmi, na které se společnost zaměří, jsou digitalizace produktů a procesů, vstup na nové trhy a také rozšiřování klasické výroby automobilů o další služby související s mobilitou. Škoda Auto tak chce dále růst ve dvou dimenzích. První z oblastí je růst samotného prodeje vozů. Širší základnu růstu budou však tvořit nové oblasti podnikání, například digitální služby související s mobilitou.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.