Mladoboleslavská Škoda má důvod k oslavám, první čtvrtletí přineslo rekordní tržby

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 3. května 2019, 13:11 Google+

Škoda Auto v prvním čtvrtletí zvýšila své tržby ve srovnání se stejným obdobím loňského roku o 8,2 % na 4,92 miliardy eur. Také provozní výsledek ve výši 410 milionů eur je i nadále na vysoké úrovni, stejně jako rentabilita tržeb, která dosáhla 8,3 %. Hmotné investice oproti stejnému období minulého roku vzrostly o 74,3 %. Společnost Škoda Auto tak intenzivně investuje do budoucnosti podniku a buduje kapacity pro výrobu komponentů pro elektromobily.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Aktuální logo automobilky Škoda Auto, platné od roku 2016.

Aktuální logo automobilky Škoda Auto, platné od roku 2016. | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

Klaus-Dieter Schürmann, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast financí a IT, říká: „I přes náročné tržní prostředí plné výzev jsme v prvním čtvrtletí roku 2019 dosáhli solidního výsledku. Mírný pokles provozního výsledku je především důsledkem negativních efektů směnných kurzů a vyšších výdajů na nové produkty a technologie budoucnosti. Pozitivně naproti tomu působil nárůst prodejních objemů v Evropě a cenová opatření uskutečněná prostřednictvím našeho aktivního
managementu odbytu a optimalizace nákladů.“

Automobilka dodala svým zákazníkům za první tři měsíce roku 307 600 vozů, dodávky tak mírně poklesly pod úroveň loňského roku (leden až březen 2018: 316 700 vozů, -2,9 %). Bestsellerem je i nadále Škoda Octavia (leden až březen 2019: 92 500 vozů), Karoq je i nadále důležitým motorem růstu: v prvním čtvrtletí roku dodala značka Škoda zákazníkům 35 800 těchto kompaktních SUV, tedy dvakrát více než v loňském roce.

Škoda Auto se připravuje na budoucnost

Pomocí Strategie 2025 definovala Škoda Auto hlavní směry svého dalšího rozvoje, aby současné období hluboké transformace automobilového průmyslu proměnila v další růst. Důležitými tématy jsou přitom elektromobilita a konektivita.

Dalšími oblastmi, na které se společnost zaměří, jsou digitalizace produktů a procesů, vstup na nové trhy a také rozšiřování klasické výroby automobilů o další služby související s mobilitou. Škoda Auto tak chce dále růst ve dvou dimenzích. První z oblastí je růst samotného prodeje vozů. Širší základnu růstu budou však tvořit nové oblasti podnikání, například digitální služby související s mobilitou.

Vytisknout

Diskuze: Mladoboleslavská Škoda má důvod k oslavám, první čtvrtletí přineslo rekordní tržby

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Zloději ukradli z dealerství Chevroletu 124 kol a způsobili škodu přes 2.7 milionu korun (Facebook/Slidell Police Department)

Sehraná parta zlodějů pořádně naštvala manažera Chevroletu

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud