Všichni příznivci Tesly s napětím očekávali, jaké finanční výsledky přinese první čtvrtletí roku 2019. Sama automobilka sice varovala, že čísla nemusí být příliš veselá, nicméně skutečnost zřejmě předčila i ty nejtemnější obavy. Tesla totiž vykázala ztrátu 702 milionů dolarů a počet doručených automobilů klesl o nezanedbatelných 31 %.
Zveřejnění čtvrtletích ekonomických výsledků automobilky Tesla je vždy očekávanou událostí jak pro její příznivce, tak odpůrce. A nad nově zveřejněnými daty si budou mnout ruce především členové té druhé skupiny, neboť Tesle se od ledna do března tohoto roku příliš nedařilo.
Zatímco agentura Bloomberg předpovídala obrat automobilky okolo 4.84 miliardy dolarů, skutečný obrat činil jen 4.1 miliardy. Ještě větší omyl však byly odhadované ztráty 222.1 milionu dolarů, neboť ty skutečné se vyšplhaly na 702 milionů dolarů. Jak se navíc ukázalo, počet doručených vozidel poklesl oproti minulému čtvrtletí o cca 31 %.
Elon Musk už sice dříve varoval, že ekonomické výsledky v prvním čtvrtletí roku 2019 nebudou nikterak pozitivní, nabízí se však otázka, zda čekal až takhle tvrdý náraz reality.
Jedním z mnoha důvodů, proč Tesla očekávala propady, byla rozšíření nabídky Modelu 3 na evropský a čínský trh. Tesla má však zatím pouze jeden závod, který sídlí v kalifornském Freemontu. Doručení vozidel na zámořské trhy se tak poměrně protáhlo a v době, kdy Tesla uzavírala výsledky prvního čtvrtletí, bylo v transitu cca 10 600 elektromobilů.
Tesla během prvního čtvrtletí vyrobila téměř 63 000 Modelu 3, což je nárůst 3 % oproti minulému čtvrtletí. V první polovině čtvrtletí však byly vozy vyráběny především pro zámořské trhy a v druhé až pro domácí trh. A zatímco problémy s produkcí se podařilo vyřešit, problémy logistického charakteru stále přetrvávají. A zřejmě budou až do druhého čtvrtletí tohoto roku.
A zatímco produkce Modelu 3 je stále na vzestupu, u Modelu S a X došlo k propadu produkce jen na cca 12 100 vozidel, oproti průměrným 25 000 v minulém čtvrtletí. Důvodem má být především sezónní propad poptávky, pokles zájmu z důvodu omezení federálního zvýhodnění na nákup elektromobilu a také ukončení nabídky nejslabších modelů s bateriemi o kapacitě 75 kWh.
Po dvou úspěšných čtvrtletích se tak Tesla dostala opět od ztráty, ze které by se podle Muska měla dostat nejpozději ve třetím čtvrtletí tohoto roku. Pomoci by ji v tom mohli i její stoupající zisky z prodeje emisních povolenek, kde v tomto čtvrtletí utržila 15 milionů dolarů, zatímco v minulém roce jen necelý milion. V příštím čtvrtletí se navíc Tesla chystá doručit okolo 90 až 100 000 elektromobilů, což ale při pohledu na současná čísla zní až téměř neuvěřitelně.
I přes návrat do červených čísel se navíc Tesla letos chystá na několik zásadních novinek, které by ji opět mohly dopomoci k důvěryhodnosti v očích investorů. Pomalu se totiž připravuje na zahájení produkce crossoveru Model Y, pro kterou už prý údajně nakupuje vybavení, a navíc se chystá představit stylový pick-up, který by si mohl získat řadu zájemců.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.