Odborníci na automobilový průmysl a především segment elektromobility označili společnost Rivian za jednoho z nejvážnějších konkurentů Tesly. Rivianu se navíc podařilo oslovit několik investorů zvučných jmen, ke kterým se dnes přidala i automobilka Ford. Ta totiž s Rivianem uzavřela strategické partnerství a přislíbila investici v hodnotě 500 milionů dolarů, což je přes 1.1 miliardy korun.
Tisková zpráva na webu automobilky Rivian dnes zveřejnila zprávu, ze které nejspíš lidé v Tesle nebudou mít velkou radost. Rivian totiž získává investici 500 milionů amerických dolarů, cca 1.14 miliardy korun, a současně s Fordem uzavřel strategické partnerství, které povede k vývoji zcela nového elektrického Fordu nové generace, který bude postaven na platformě Rivian.
K velkému úspěchu Rivianu přitom stačily pouze dva koncepty, které si však okamžitě získaly odbornou i širokou veřejnost. Oba mají dobrodružného ducha, oba nabídnou dojezd přes 400 mil (643 km) na jedno nabití a ani jeden se neztratí v terénu. Prvním konceptem byl pětimístný stylový pickup R1T, který následovalo sedmimístné SUV R1S. Oba modely by přitom měly být dostupné koncem příštího roku.
Automobilka Ford získá díky investici možnost vyvinout zcela nový elektrický model, který bude postaven na „skateboardové" platformě Rivianu. Tento model by se pak měl zařadit do nabídky Fordu vedle dalších elektromobilů, z nichž Ford zatím ohlásil pouze crossover inspirovaný Mustangem a elektrickou variantu pickupu F-150, což je bestseller modrého oválu na americkém trhu.
Rivian zůstane i nadále nezávislou společností, do jejího představenstva však přibude nový člen, kterým bude Joe Hinrichs, president of Automotive společnosti Ford Motor Company.
„Toto strategické partnerství znamená další klíčový krok v naší cestě k urychlení přechodu na udržitelnou mobilitu," uvedl RJ Scaringe, zakladatel a CEO značky Rivian. „Jsme nadšeni z investice a partnerství s Rivianem," uvedl Bill Ford, výkonný ředitel značky.
Poměrně nedávno se přitom objevily spekulace, podle kterých měla do Rivianu investovat nemalou sumu společnost General Motors, ty se ovšem nepotvrdily. Scaringe však během telefonní konference s novináři potvrdil, že Rivian jednal o partnerství s několika automobilkami, jak uvedl web Motor1.
Pro automobilku Ford se pak jedná o druhé velice zajímavé partnerství v krátké době. Nedávno totiž modrý ovál uzavřel dohodu s Fordem, která by mu mohla otevřít cestu mimo jiné ke koncernové modulární elektrické platformě MEB. Jak se tedy zdá, Ford bere svůj přechod k elektromobilitě smrtelně vážně a dělá pro něj první poslední. Zřejmě tak chce zopakovat svůj úspěch ze začátků dvacátého století, kdy právě Ford stál v čele motorismu, jak ho známe nyní.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.