Odborníci na automobilový průmysl a především segment elektromobility označili společnost Rivian za jednoho z nejvážnějších konkurentů Tesly. Rivianu se navíc podařilo oslovit několik investorů zvučných jmen, ke kterým se dnes přidala i automobilka Ford. Ta totiž s Rivianem uzavřela strategické partnerství a přislíbila investici v hodnotě 500 milionů dolarů, což je přes 1.1 miliardy korun.
Tisková zpráva na webu automobilky Rivian dnes zveřejnila zprávu, ze které nejspíš lidé v Tesle nebudou mít velkou radost. Rivian totiž získává investici 500 milionů amerických dolarů, cca 1.14 miliardy korun, a současně s Fordem uzavřel strategické partnerství, které povede k vývoji zcela nového elektrického Fordu nové generace, který bude postaven na platformě Rivian.
K velkému úspěchu Rivianu přitom stačily pouze dva koncepty, které si však okamžitě získaly odbornou i širokou veřejnost. Oba mají dobrodružného ducha, oba nabídnou dojezd přes 400 mil (643 km) na jedno nabití a ani jeden se neztratí v terénu. Prvním konceptem byl pětimístný stylový pickup R1T, který následovalo sedmimístné SUV R1S. Oba modely by přitom měly být dostupné koncem příštího roku.
Automobilka Ford získá díky investici možnost vyvinout zcela nový elektrický model, který bude postaven na „skateboardové" platformě Rivianu. Tento model by se pak měl zařadit do nabídky Fordu vedle dalších elektromobilů, z nichž Ford zatím ohlásil pouze crossover inspirovaný Mustangem a elektrickou variantu pickupu F-150, což je bestseller modrého oválu na americkém trhu.
Rivian zůstane i nadále nezávislou společností, do jejího představenstva však přibude nový člen, kterým bude Joe Hinrichs, president of Automotive společnosti Ford Motor Company.
„Toto strategické partnerství znamená další klíčový krok v naší cestě k urychlení přechodu na udržitelnou mobilitu," uvedl RJ Scaringe, zakladatel a CEO značky Rivian. „Jsme nadšeni z investice a partnerství s Rivianem," uvedl Bill Ford, výkonný ředitel značky.
Poměrně nedávno se přitom objevily spekulace, podle kterých měla do Rivianu investovat nemalou sumu společnost General Motors, ty se ovšem nepotvrdily. Scaringe však během telefonní konference s novináři potvrdil, že Rivian jednal o partnerství s několika automobilkami, jak uvedl web Motor1.
Pro automobilku Ford se pak jedná o druhé velice zajímavé partnerství v krátké době. Nedávno totiž modrý ovál uzavřel dohodu s Fordem, která by mu mohla otevřít cestu mimo jiné ke koncernové modulární elektrické platformě MEB. Jak se tedy zdá, Ford bere svůj přechod k elektromobilitě smrtelně vážně a dělá pro něj první poslední. Zřejmě tak chce zopakovat svůj úspěch ze začátků dvacátého století, kdy právě Ford stál v čele motorismu, jak ho známe nyní.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?