Průměrné ceny pohonných hmot v Česku v uplynulém týdnu nadále stoupaly. Benzin od minulé středy zdražil o 31 haléřů na 32,55 koruny za litr. Naftu tankují motoristé v průměru za 31,85 koruny za litr, o 15 haléřů víc než před týdnem. Vyplývá to z údajů firmy CCS, která ceny sleduje.
Paliva zdražují od poloviny února, předtím čtvrt roku zlevňovala. Cena benzinu se nyní dostala na hodnoty z loňského prosince, nafta je na úrovni cen z počátku letošního ledna.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Nejdražší pohonné hmoty jsou aktuálně na Vysočině. Litr naturalu tam vyjde v průměru na 33,09 koruny, stejné množství nafty na 32,55 koruny. Druhým nejdražším regionem je Praha s cenou 32,98 koruny za litr benzinu a 32,32 koruny za litr nafty. Naopak nejlevněji tankují motoristé na jihu Čech. Průměrná cena benzinu v Jihočeském kraji je 32,24 koruny za litr a nafty 31,36 koruny.
Podle analytiků budou pohonné hmoty zdražovat i nadále. "Cena benzinu poroste rychleji než cena nafty. Benzin zdraží zhruba o dvacet haléřů na litr, v případě nafty pak bude cenový růst kolem deseti haléřů na litr," sdělil ČTK analytik Czech Fund Lukáš Kovanda.
Analytik společnosti Finlord Boris Tomčiak očekává růst cen benzinu o 20 až 30 haléřů, u nafty v řádu několika haléřů. "Cena ropy Brent v uplynulém týdnu mírně stoupla na 72 dolarů za barel. Koruna vůči americkému dolaru jenom nepatrně zhodnotila," doplnil Tomčiak. Pohonné hmoty se na komoditní burze v Rotterdamu obchodují v dolarech, silnější koruna tak zlevňuje jejich dovoz.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?