Průměrné ceny pohonných hmot v Česku v uplynulém týdnu nadále stoupaly. Benzin od minulé středy zdražil o 31 haléřů na 32,55 koruny za litr. Naftu tankují motoristé v průměru za 31,85 koruny za litr, o 15 haléřů víc než před týdnem. Vyplývá to z údajů firmy CCS, která ceny sleduje.
Paliva zdražují od poloviny února, předtím čtvrt roku zlevňovala. Cena benzinu se nyní dostala na hodnoty z loňského prosince, nafta je na úrovni cen z počátku letošního ledna.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Nejdražší pohonné hmoty jsou aktuálně na Vysočině. Litr naturalu tam vyjde v průměru na 33,09 koruny, stejné množství nafty na 32,55 koruny. Druhým nejdražším regionem je Praha s cenou 32,98 koruny za litr benzinu a 32,32 koruny za litr nafty. Naopak nejlevněji tankují motoristé na jihu Čech. Průměrná cena benzinu v Jihočeském kraji je 32,24 koruny za litr a nafty 31,36 koruny.
Podle analytiků budou pohonné hmoty zdražovat i nadále. "Cena benzinu poroste rychleji než cena nafty. Benzin zdraží zhruba o dvacet haléřů na litr, v případě nafty pak bude cenový růst kolem deseti haléřů na litr," sdělil ČTK analytik Czech Fund Lukáš Kovanda.
Analytik společnosti Finlord Boris Tomčiak očekává růst cen benzinu o 20 až 30 haléřů, u nafty v řádu několika haléřů. "Cena ropy Brent v uplynulém týdnu mírně stoupla na 72 dolarů za barel. Koruna vůči americkému dolaru jenom nepatrně zhodnotila," doplnil Tomčiak. Pohonné hmoty se na komoditní burze v Rotterdamu obchodují v dolarech, silnější koruna tak zlevňuje jejich dovoz.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.