Není tajemstvím, že plánovaný odchod Velké Británie z EU (tzv. Brexit), může mít vážné následky pro automobilový průmysl na území ostrovního království. Některé automobilky již dříve oznámily, že kvůli plánovanému odchodu chystají pozastavení produkce. A od svých plánů evidentně neupustí, ačkoliv byl Brexit odložen.
Řeč je nyní o automobilkách BMW a Vauxhall, který však na kontinentální Evropě známe jako Opel. Obě automobilky již dříve rozhodly o pozastavení svých závodů v období Brexitu, aby tak předešly případným komplikacím spojeným s odchodem Británie z EU.
BMW tak během tohoto měsíce pozastaví výrobu vozů Mini ve svém závodu v Oxfordu, což již dříve vysvětlila obavami z přerušení zásobování díly kvůli tzv. „tvrdému Brexitu" bez dohody. PSA, současný vlastník značek Opel a Vauxhall, pak přikročila k pozastavení produkce v závodu Ellesmere Port Factory poblíž Liverpoolu, kde se v současnosti vyrábí model Astra.
„Na tohle se naše společnost a naši zaměstnanci připravovali mnoho měsíců dopředu a je to pevně zakotveno v našem obchodním plánu," uvedla k situaci tisková mluvčí BMW.
Jak navíc informoval web Autonews Europe, BMW se dále připravuje na pozastavení produkce motorů v závodu Hams Hall, pozastavení lisovny ve Swindonu a menších sub-dodavatelských sítí. A pokud by skutečně došlo k Brexitu bez dohody, je ve hře i možnost přesunutí části produkce motorů a vozidel Mini mimo území Velké Británie.
Opatřením automobilek se však nelze vůbec divit. Podobná rozhodnutí jsou plánována s velkým předstihem, aby si zaměstnanci mohli naplánovat volno a současně je potřeba vše dojednat i s dodavateli. Zrušení plánů na pozastavení výroby jen kvůli odložení Brexitu je tak téměř nemožné.
Samotný odchod VB z EU byl původně naplánován již na 29. března, nicméně nakonec byl odsunut (prozatím) až na 12. dubna. Nikdo si však není jistý, kdy Británie z EU skutečně odejde, což může automobilkám přidělat pár vrásek na čele.
Pokud by totiž skutečně došlo k tzv. „tvrdému Brexitu," musely by se automobilky připravit na možné průtahy v dodávání dílů, zvýšenou administrativu a hlavně na vyšší daňové zatížení.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?