Není tajemstvím, že plánovaný odchod Velké Británie z EU (tzv. Brexit), může mít vážné následky pro automobilový průmysl na území ostrovního království. Některé automobilky již dříve oznámily, že kvůli plánovanému odchodu chystají pozastavení produkce. A od svých plánů evidentně neupustí, ačkoliv byl Brexit odložen.
Řeč je nyní o automobilkách BMW a Vauxhall, který však na kontinentální Evropě známe jako Opel. Obě automobilky již dříve rozhodly o pozastavení svých závodů v období Brexitu, aby tak předešly případným komplikacím spojeným s odchodem Británie z EU.
BMW tak během tohoto měsíce pozastaví výrobu vozů Mini ve svém závodu v Oxfordu, což již dříve vysvětlila obavami z přerušení zásobování díly kvůli tzv. „tvrdému Brexitu" bez dohody. PSA, současný vlastník značek Opel a Vauxhall, pak přikročila k pozastavení produkce v závodu Ellesmere Port Factory poblíž Liverpoolu, kde se v současnosti vyrábí model Astra.
„Na tohle se naše společnost a naši zaměstnanci připravovali mnoho měsíců dopředu a je to pevně zakotveno v našem obchodním plánu," uvedla k situaci tisková mluvčí BMW.
Jak navíc informoval web Autonews Europe, BMW se dále připravuje na pozastavení produkce motorů v závodu Hams Hall, pozastavení lisovny ve Swindonu a menších sub-dodavatelských sítí. A pokud by skutečně došlo k Brexitu bez dohody, je ve hře i možnost přesunutí části produkce motorů a vozidel Mini mimo území Velké Británie.
Opatřením automobilek se však nelze vůbec divit. Podobná rozhodnutí jsou plánována s velkým předstihem, aby si zaměstnanci mohli naplánovat volno a současně je potřeba vše dojednat i s dodavateli. Zrušení plánů na pozastavení výroby jen kvůli odložení Brexitu je tak téměř nemožné.
Samotný odchod VB z EU byl původně naplánován již na 29. března, nicméně nakonec byl odsunut (prozatím) až na 12. dubna. Nikdo si však není jistý, kdy Británie z EU skutečně odejde, což může automobilkám přidělat pár vrásek na čele.
Pokud by totiž skutečně došlo k tzv. „tvrdému Brexitu," musely by se automobilky připravit na možné průtahy v dodávání dílů, zvýšenou administrativu a hlavně na vyšší daňové zatížení.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.