Zatímco v zámoří už povyk kolem Tesly Model 3 pomalu opadá, v Evropě je naopak na vzestupu. Tradičně nejúspěšnější je Tesla na norském trhu, kde elektromobily tvoří cca 1/3 všech nových prodaných vozidel. Jen málokdo by však čekal, že březnové prodeje přesáhnou 4 000 prodaných kusů.
Podle informací z webu Teslastats bylo v Norsku za březen (tedy do dnešního dne - 29.3.2018) prodáno 4 609 elektromobilů Tesla Model 3, jak upozornil web Carscoops. Ještě v únoru se přitom prodeje vyšplhaly jen na 792 kusů.
V případě Norska se však nejedná o žádné velké překvapení. Ostatně již minulý rok se odhadovalo, že cca 1/3 všech nově prodaných vozidel na norském trhu jsou elektromobily. Mezi nimi sice byly i elektromobily Tesla, nicméně převážnou většinu tvořil Nissan Leaf, který patří v regionu severní Evropy k nejprodávanějším elektromobilům.
Obecně vzato patří Nissan Leaf k nejprodávanějším elektromobilům na evropském trhu, nicméně o tento titul by mohl poměrně brzy přijít. Podle prvních zpráv se Model 3 velice dobře prodával i v Německu, takže pokud bude Tesla pokračovat v nastoleném trendu, mohla by se po USA stát nejprodávanějším elektromobilem i v Evropě. Lámání rekordů v počtech prodaných elektromobilů už je pak jen otázkou času.
Úspěch na evropském trhu je navíc zásadní i pro budoucnost celé automobilky. Zatímco poslední čtvrtletí roku 2019 bylo pro Teslu úspěšné, prognózy pro první čtvrtletí roku 2019 už tak optimistické nejsou. Značný problém přitom představují problémy s logistikou, kvůli kterým se již vyrobené vozy nedostávají dostatečně rychle k zájemcům.
Vedení Tesly tak už dokonce před pár dny rozeslalo e-mail všem vedoucím pracovníkům, aby se pokusili motivovat své zaměstnance k dobrovolnému doručování Modelů 3 - samozřejmě za finanční odměnu. I tak si ale Tesla vzala poměrně ambiciozní cíl. Za 15 dnů chce po celém světě doručit 30 000 elektromobilů, což by ji snad mohlo pomoci udržet se v zelených číslech i během tohoto čtvrtletí.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.