Zatímco v zámoří už povyk kolem Tesly Model 3 pomalu opadá, v Evropě je naopak na vzestupu. Tradičně nejúspěšnější je Tesla na norském trhu, kde elektromobily tvoří cca 1/3 všech nových prodaných vozidel. Jen málokdo by však čekal, že březnové prodeje přesáhnou 4 000 prodaných kusů.
Podle informací z webu Teslastats bylo v Norsku za březen (tedy do dnešního dne - 29.3.2018) prodáno 4 609 elektromobilů Tesla Model 3, jak upozornil web Carscoops. Ještě v únoru se přitom prodeje vyšplhaly jen na 792 kusů.
V případě Norska se však nejedná o žádné velké překvapení. Ostatně již minulý rok se odhadovalo, že cca 1/3 všech nově prodaných vozidel na norském trhu jsou elektromobily. Mezi nimi sice byly i elektromobily Tesla, nicméně převážnou většinu tvořil Nissan Leaf, který patří v regionu severní Evropy k nejprodávanějším elektromobilům.
Obecně vzato patří Nissan Leaf k nejprodávanějším elektromobilům na evropském trhu, nicméně o tento titul by mohl poměrně brzy přijít. Podle prvních zpráv se Model 3 velice dobře prodával i v Německu, takže pokud bude Tesla pokračovat v nastoleném trendu, mohla by se po USA stát nejprodávanějším elektromobilem i v Evropě. Lámání rekordů v počtech prodaných elektromobilů už je pak jen otázkou času.
Úspěch na evropském trhu je navíc zásadní i pro budoucnost celé automobilky. Zatímco poslední čtvrtletí roku 2019 bylo pro Teslu úspěšné, prognózy pro první čtvrtletí roku 2019 už tak optimistické nejsou. Značný problém přitom představují problémy s logistikou, kvůli kterým se již vyrobené vozy nedostávají dostatečně rychle k zájemcům.
Vedení Tesly tak už dokonce před pár dny rozeslalo e-mail všem vedoucím pracovníkům, aby se pokusili motivovat své zaměstnance k dobrovolnému doručování Modelů 3 - samozřejmě za finanční odměnu. I tak si ale Tesla vzala poměrně ambiciozní cíl. Za 15 dnů chce po celém světě doručit 30 000 elektromobilů, což by ji snad mohlo pomoci udržet se v zelených číslech i během tohoto čtvrtletí.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.