Zatímco v zámoří už povyk kolem Tesly Model 3 pomalu opadá, v Evropě je naopak na vzestupu. Tradičně nejúspěšnější je Tesla na norském trhu, kde elektromobily tvoří cca 1/3 všech nových prodaných vozidel. Jen málokdo by však čekal, že březnové prodeje přesáhnou 4 000 prodaných kusů.
Podle informací z webu Teslastats bylo v Norsku za březen (tedy do dnešního dne - 29.3.2018) prodáno 4 609 elektromobilů Tesla Model 3, jak upozornil web Carscoops. Ještě v únoru se přitom prodeje vyšplhaly jen na 792 kusů.
V případě Norska se však nejedná o žádné velké překvapení. Ostatně již minulý rok se odhadovalo, že cca 1/3 všech nově prodaných vozidel na norském trhu jsou elektromobily. Mezi nimi sice byly i elektromobily Tesla, nicméně převážnou většinu tvořil Nissan Leaf, který patří v regionu severní Evropy k nejprodávanějším elektromobilům.
Obecně vzato patří Nissan Leaf k nejprodávanějším elektromobilům na evropském trhu, nicméně o tento titul by mohl poměrně brzy přijít. Podle prvních zpráv se Model 3 velice dobře prodával i v Německu, takže pokud bude Tesla pokračovat v nastoleném trendu, mohla by se po USA stát nejprodávanějším elektromobilem i v Evropě. Lámání rekordů v počtech prodaných elektromobilů už je pak jen otázkou času.
Úspěch na evropském trhu je navíc zásadní i pro budoucnost celé automobilky. Zatímco poslední čtvrtletí roku 2019 bylo pro Teslu úspěšné, prognózy pro první čtvrtletí roku 2019 už tak optimistické nejsou. Značný problém přitom představují problémy s logistikou, kvůli kterým se již vyrobené vozy nedostávají dostatečně rychle k zájemcům.
Vedení Tesly tak už dokonce před pár dny rozeslalo e-mail všem vedoucím pracovníkům, aby se pokusili motivovat své zaměstnance k dobrovolnému doručování Modelů 3 - samozřejmě za finanční odměnu. I tak si ale Tesla vzala poměrně ambiciozní cíl. Za 15 dnů chce po celém světě doručit 30 000 elektromobilů, což by ji snad mohlo pomoci udržet se v zelených číslech i během tohoto čtvrtletí.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?