Zatímco v zámoří už povyk kolem Tesly Model 3 pomalu opadá, v Evropě je naopak na vzestupu. Tradičně nejúspěšnější je Tesla na norském trhu, kde elektromobily tvoří cca 1/3 všech nových prodaných vozidel. Jen málokdo by však čekal, že březnové prodeje přesáhnou 4 000 prodaných kusů.
Podle informací z webu Teslastats bylo v Norsku za březen (tedy do dnešního dne - 29.3.2018) prodáno 4 609 elektromobilů Tesla Model 3, jak upozornil web Carscoops. Ještě v únoru se přitom prodeje vyšplhaly jen na 792 kusů.
V případě Norska se však nejedná o žádné velké překvapení. Ostatně již minulý rok se odhadovalo, že cca 1/3 všech nově prodaných vozidel na norském trhu jsou elektromobily. Mezi nimi sice byly i elektromobily Tesla, nicméně převážnou většinu tvořil Nissan Leaf, který patří v regionu severní Evropy k nejprodávanějším elektromobilům.
Obecně vzato patří Nissan Leaf k nejprodávanějším elektromobilům na evropském trhu, nicméně o tento titul by mohl poměrně brzy přijít. Podle prvních zpráv se Model 3 velice dobře prodával i v Německu, takže pokud bude Tesla pokračovat v nastoleném trendu, mohla by se po USA stát nejprodávanějším elektromobilem i v Evropě. Lámání rekordů v počtech prodaných elektromobilů už je pak jen otázkou času.
Úspěch na evropském trhu je navíc zásadní i pro budoucnost celé automobilky. Zatímco poslední čtvrtletí roku 2019 bylo pro Teslu úspěšné, prognózy pro první čtvrtletí roku 2019 už tak optimistické nejsou. Značný problém přitom představují problémy s logistikou, kvůli kterým se již vyrobené vozy nedostávají dostatečně rychle k zájemcům.
Vedení Tesly tak už dokonce před pár dny rozeslalo e-mail všem vedoucím pracovníkům, aby se pokusili motivovat své zaměstnance k dobrovolnému doručování Modelů 3 - samozřejmě za finanční odměnu. I tak si ale Tesla vzala poměrně ambiciozní cíl. Za 15 dnů chce po celém světě doručit 30 000 elektromobilů, což by ji snad mohlo pomoci udržet se v zelených číslech i během tohoto čtvrtletí.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?