Ačkoliv byla značka Smart založena teprve v roce 1994, těžko byste hledali někoho, kdo populární mikro-automobil nezná. Dokonce i dnes jsou vozy Smart nabízeny na více než 40 trzích celého světa, nicméně jejich další budoucnost příliš růžově nevypadá.
Daimler založil značku Smart jako výrobce malých a stylových městských mikro-mobilů, ovšem o ty v posledních letech není příliš velký zájem. Značka sídlící v německém Boblingenu tak jen spaluje stovky milionů dolarů ročně a vedení Daimleru začíná pomalu docházet trpělivost. Ostatně již minulý rok se podle webu Motor1 objevily první spekulace o tom, že Smart během pár let zmizí z trhu.
Podle nedávných zpráv německého business magazínu Handelsblatt, na který se odkazuje web Automotive News, by však mělo být o dalším osudu automobilky rozhodnuto ještě koncem letošního roku. Podle informací od nejmenovaného zdroje z prostředí automobilky totiž Ola Kallenius, nový šéf Daimleru, který v květnu nahradí Dietera Zetscheho, „bez váhání značku zruší, pokud to bude nezbytné."
Daimler se pokouší Smart zachránit různými kroky, přičemž během toho posledního z něj vytvořil čistě elektrickou značku. Většina modelů, které pohánějí spalovací motory, by tak brzy měla být nahrazena pouze modely s elektromotorem. Jak ovšem připomíná web Motor1, tento proces je zdlouhavý a také dost nákladný.
Automobilka Renault, která s Daimlerem spolupracuje na vývoji modelu Smart a Twingo, přitom podle některých zdrojů uvažuje, že by toto partnerství ukončila. Daimler by tak na celou značku opět zůstal sám, což v současné situace není moc pozitivní zpráva. Podle výzkumné agentury Evercore ISI se totiž odhaduje, že Smart ročně prodělává okolo 500 milionů až 700 milionů Euro ročně.
Podle informací AutoNews dokonce společnost Evercore vzkázala svým investorům „Nevíme, jak by mohl německý výrobce mikro-automobilů generovat zisk, náklady jsou zkrátka až příliš vysoké."