Výrobci malých automobilů to v posledních letech nemají snadné. Zatímco vozy ze segmentu SUV, Crossover a Pick-up jsou pomalu na vzestupu, zájem o nejmenší vozy na trhu upadá. To je bohužel případ i značky Smart, spadající pod Daimler, o jejíž další existenci by se mělo rozhodnout ještě letos.
Ačkoliv byla značka Smart založena teprve v roce 1994, těžko byste hledali někoho, kdo populární mikro-automobil nezná. Dokonce i dnes jsou vozy Smart nabízeny na více než 40 trzích celého světa, nicméně jejich další budoucnost příliš růžově nevypadá.
Daimler založil značku Smart jako výrobce malých a stylových městských mikro-mobilů, ovšem o ty v posledních letech není příliš velký zájem. Značka sídlící v německém Boblingenu tak jen spaluje stovky milionů dolarů ročně a vedení Daimleru začíná pomalu docházet trpělivost. Ostatně již minulý rok se podle webu Motor1 objevily první spekulace o tom, že Smart během pár let zmizí z trhu.
Podle nedávných zpráv německého business magazínu Handelsblatt, na který se odkazuje web Automotive News, by však mělo být o dalším osudu automobilky rozhodnuto ještě koncem letošního roku. Podle informací od nejmenovaného zdroje z prostředí automobilky totiž Ola Kallenius, nový šéf Daimleru, který v květnu nahradí Dietera Zetscheho, „bez váhání značku zruší, pokud to bude nezbytné."
Daimler se pokouší Smart zachránit různými kroky, přičemž během toho posledního z něj vytvořil čistě elektrickou značku. Většina modelů, které pohánějí spalovací motory, by tak brzy měla být nahrazena pouze modely s elektromotorem. Jak ovšem připomíná web Motor1, tento proces je zdlouhavý a také dost nákladný.
Automobilka Renault, která s Daimlerem spolupracuje na vývoji modelu Smart a Twingo, přitom podle některých zdrojů uvažuje, že by toto partnerství ukončila. Daimler by tak na celou značku opět zůstal sám, což v současné situace není moc pozitivní zpráva. Podle výzkumné agentury Evercore ISI se totiž odhaduje, že Smart ročně prodělává okolo 500 milionů až 700 milionů Euro ročně.
Podle informací AutoNews dokonce společnost Evercore vzkázala svým investorům „Nevíme, jak by mohl německý výrobce mikro-automobilů generovat zisk, náklady jsou zkrátka až příliš vysoké."
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?