Výrobci malých automobilů to v posledních letech nemají snadné. Zatímco vozy ze segmentu SUV, Crossover a Pick-up jsou pomalu na vzestupu, zájem o nejmenší vozy na trhu upadá. To je bohužel případ i značky Smart, spadající pod Daimler, o jejíž další existenci by se mělo rozhodnout ještě letos.
Ačkoliv byla značka Smart založena teprve v roce 1994, těžko byste hledali někoho, kdo populární mikro-automobil nezná. Dokonce i dnes jsou vozy Smart nabízeny na více než 40 trzích celého světa, nicméně jejich další budoucnost příliš růžově nevypadá.
Daimler založil značku Smart jako výrobce malých a stylových městských mikro-mobilů, ovšem o ty v posledních letech není příliš velký zájem. Značka sídlící v německém Boblingenu tak jen spaluje stovky milionů dolarů ročně a vedení Daimleru začíná pomalu docházet trpělivost. Ostatně již minulý rok se podle webu Motor1 objevily první spekulace o tom, že Smart během pár let zmizí z trhu.
Podle nedávných zpráv německého business magazínu Handelsblatt, na který se odkazuje web Automotive News, by však mělo být o dalším osudu automobilky rozhodnuto ještě koncem letošního roku. Podle informací od nejmenovaného zdroje z prostředí automobilky totiž Ola Kallenius, nový šéf Daimleru, který v květnu nahradí Dietera Zetscheho, „bez váhání značku zruší, pokud to bude nezbytné."
Daimler se pokouší Smart zachránit různými kroky, přičemž během toho posledního z něj vytvořil čistě elektrickou značku. Většina modelů, které pohánějí spalovací motory, by tak brzy měla být nahrazena pouze modely s elektromotorem. Jak ovšem připomíná web Motor1, tento proces je zdlouhavý a také dost nákladný.
Automobilka Renault, která s Daimlerem spolupracuje na vývoji modelu Smart a Twingo, přitom podle některých zdrojů uvažuje, že by toto partnerství ukončila. Daimler by tak na celou značku opět zůstal sám, což v současné situace není moc pozitivní zpráva. Podle výzkumné agentury Evercore ISI se totiž odhaduje, že Smart ročně prodělává okolo 500 milionů až 700 milionů Euro ročně.
Podle informací AutoNews dokonce společnost Evercore vzkázala svým investorům „Nevíme, jak by mohl německý výrobce mikro-automobilů generovat zisk, náklady jsou zkrátka až příliš vysoké."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.