Automobilka Tesla dnes představila upravený ceník Modelu S a X, ve kterém změnila názvy jednotlivých variant a současně snížila ceny základních modelů. Tento krok následoval zhruba dva týdny poté, co Tesla ze své nabídky stáhla základní provedení Modelu S a X 75D, které bylo dosud nejlacinější volbou pro zájemce o tyto elektromobily.
Snížení cen základních modelů se však muselo zákonitě někde projevit a v tomto případě půjde podle webu The Drive o omezení dojezdu. Tesla údajně oprášila starou taktiku, kdy do základních modelů sice instaluje větší baterie, ale pomocí software omezuje jejich nabíjecí kapacitu a tím také dojezd modelu.
Tesla navíc nyní ani nezveřejňuje kapacitu baterií a toto číslo dokonce vypadlo i z označení samotných modelů, díky čemuž chce sjednotit nabídku Modelu S a X s nabídkou Modelu 3. Nové vozy jsou tak nyní značeny jako pouze „Model S" a „Model X." Kromě toho by se ale v ceníku měly objevit ještě varianty Extender Range a Performance po vzoru Modelu 3, jak uvádí web The Drive.
Základní varianta Modelu S by nyní měla stát 85 000 dolarů (1,91 mil. Kč) a bez jakýchkoliv dalších vylepšení by měla nabídnout dojezd cca 310 mil (cca 499 km). SUV Model X zůstává dražší (88 000 dolarů / 1,99 mil Kč) a v základním provedení nabídne dojezd okolo 270 mil (435 km).
Model Extended Range s prodlouženým dojezdem zůstal prakticky nezměněn a v obou případech si za něj zájemci připlatí 8 000 dolarů (cca 180 000 Kč). Model S pak nabídne dojezd 335 mil (cca 539 km) a Model X 295 mil (475 km.)
Jedna z nejkontroverznějších změn se však odehrála u nejvýkonnějších modelů s označením Performance, které již nenabídnou extrémní režim Ludicrous v základní výbavě, jak tomu bylo doteď. Místo toho se z něj stal nový "Upgrade," za který budou muset zákazníci připlatit 20 000 dolarů, tedy cca 450 000 Kč. Základní cena Performance modelů přitom začíná u Modelu S na částce 144 000 dolarů (3,24 mil Kč) a u Modelu X na částce 156 000 dolarů (3,5 mil. Kč)
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?