Automobilka Tesla dnes představila upravený ceník Modelu S a X, ve kterém změnila názvy jednotlivých variant a současně snížila ceny základních modelů. Tento krok následoval zhruba dva týdny poté, co Tesla ze své nabídky stáhla základní provedení Modelu S a X 75D, které bylo dosud nejlacinější volbou pro zájemce o tyto elektromobily.
Snížení cen základních modelů se však muselo zákonitě někde projevit a v tomto případě půjde podle webu The Drive o omezení dojezdu. Tesla údajně oprášila starou taktiku, kdy do základních modelů sice instaluje větší baterie, ale pomocí software omezuje jejich nabíjecí kapacitu a tím také dojezd modelu.
Tesla navíc nyní ani nezveřejňuje kapacitu baterií a toto číslo dokonce vypadlo i z označení samotných modelů, díky čemuž chce sjednotit nabídku Modelu S a X s nabídkou Modelu 3. Nové vozy jsou tak nyní značeny jako pouze „Model S" a „Model X." Kromě toho by se ale v ceníku měly objevit ještě varianty Extender Range a Performance po vzoru Modelu 3, jak uvádí web The Drive.
Základní varianta Modelu S by nyní měla stát 85 000 dolarů (1,91 mil. Kč) a bez jakýchkoliv dalších vylepšení by měla nabídnout dojezd cca 310 mil (cca 499 km). SUV Model X zůstává dražší (88 000 dolarů / 1,99 mil Kč) a v základním provedení nabídne dojezd okolo 270 mil (435 km).
Model Extended Range s prodlouženým dojezdem zůstal prakticky nezměněn a v obou případech si za něj zájemci připlatí 8 000 dolarů (cca 180 000 Kč). Model S pak nabídne dojezd 335 mil (cca 539 km) a Model X 295 mil (475 km.)
Jedna z nejkontroverznějších změn se však odehrála u nejvýkonnějších modelů s označením Performance, které již nenabídnou extrémní režim Ludicrous v základní výbavě, jak tomu bylo doteď. Místo toho se z něj stal nový "Upgrade," za který budou muset zákazníci připlatit 20 000 dolarů, tedy cca 450 000 Kč. Základní cena Performance modelů přitom začíná u Modelu S na částce 144 000 dolarů (3,24 mil Kč) a u Modelu X na částce 156 000 dolarů (3,5 mil. Kč)
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?