Automobilka Tesla dnes představila upravený ceník Modelu S a X, ve kterém změnila názvy jednotlivých variant a současně snížila ceny základních modelů. Tento krok následoval zhruba dva týdny poté, co Tesla ze své nabídky stáhla základní provedení Modelu S a X 75D, které bylo dosud nejlacinější volbou pro zájemce o tyto elektromobily.
Snížení cen základních modelů se však muselo zákonitě někde projevit a v tomto případě půjde podle webu The Drive o omezení dojezdu. Tesla údajně oprášila starou taktiku, kdy do základních modelů sice instaluje větší baterie, ale pomocí software omezuje jejich nabíjecí kapacitu a tím také dojezd modelu.
Tesla navíc nyní ani nezveřejňuje kapacitu baterií a toto číslo dokonce vypadlo i z označení samotných modelů, díky čemuž chce sjednotit nabídku Modelu S a X s nabídkou Modelu 3. Nové vozy jsou tak nyní značeny jako pouze „Model S" a „Model X." Kromě toho by se ale v ceníku měly objevit ještě varianty Extender Range a Performance po vzoru Modelu 3, jak uvádí web The Drive.
Základní varianta Modelu S by nyní měla stát 85 000 dolarů (1,91 mil. Kč) a bez jakýchkoliv dalších vylepšení by měla nabídnout dojezd cca 310 mil (cca 499 km). SUV Model X zůstává dražší (88 000 dolarů / 1,99 mil Kč) a v základním provedení nabídne dojezd okolo 270 mil (435 km).
Model Extended Range s prodlouženým dojezdem zůstal prakticky nezměněn a v obou případech si za něj zájemci připlatí 8 000 dolarů (cca 180 000 Kč). Model S pak nabídne dojezd 335 mil (cca 539 km) a Model X 295 mil (475 km.)
Jedna z nejkontroverznějších změn se však odehrála u nejvýkonnějších modelů s označením Performance, které již nenabídnou extrémní režim Ludicrous v základní výbavě, jak tomu bylo doteď. Místo toho se z něj stal nový "Upgrade," za který budou muset zákazníci připlatit 20 000 dolarů, tedy cca 450 000 Kč. Základní cena Performance modelů přitom začíná u Modelu S na částce 144 000 dolarů (3,24 mil Kč) a u Modelu X na částce 156 000 dolarů (3,5 mil. Kč)
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.