Revoluce v bezpečnosti automobilů? Hyundai chce chránit posádku před vícenásobnými kolizemi

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 28. ledna 2019, 16:54 Google+

Společnost Hyundai Motor Group informovala o vývoji a budoucím komerčním využití systému airbagů pro vícenásobné kolize. První systém svého druhu na světě významně zvyšuje účinnost ochrany airbagy při nehodách s vícenásobnými kolizemi. Při těchto nehodách následují po prvním nárazu sekundární kolize s dalšími objekty, jako jsou stromy, elektrické sloupy nebo ostatní vozidla. Podle tohoto scénáře probíhají tři nehody z deseti.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Hyundai Motor Group představuje jako první na světě systém airbagů pro vícenásobné kolize

Hyundai Motor Group představuje jako první na světě systém airbagů pro vícenásobné kolize | foto: Hyundai

Sdílejte článek

V současnosti používané systémy airbagů nenabízejí sekundární ochranu, pokud není první náraz dostatečně intenzivní pro jejich aktivaci. Systém airbagů pro vícenásobné kolize umožňuje účinnou aktivaci airbagů po sekundárním nárazu na základě přesného zjištění stavu vozidla a cestujících.

Nová technologie Hyundai detekuje polohu cestujících v interiéru po první kolizi. Jsou-li cestující uvedeni nárazem do neobvyklé polohy, účinnost současné bezpečnostní technologie může být omezena. Systém airbagů pro vícenásobné kolize je koncipován pro ještě rychlejší naplnění, pokud by bezpečnostní systémy v první fázi nebyly efektivní. Díky tomu poskytuje vyšší úroveň bezpečnosti v situaci, kdy jsou řidič a cestující nejzranitelnější. Změnou nastavení intenzity kolize, nezbytné k aktivaci airbagů, reaguje systém airbagů při sekundárním nárazu rychleji, čímž zvýší bezpečnost cestujících ve vozidle, jež se stalo účastníkem nehody s vícenásobnými kolizemi.

„Očekáváme, že rozšířením možností využití airbagů při vícenásobných kolizích výrazně zvýšíme bezpečnost řidičů a cestujících v našich automobilech,“ řekl Taesoo Chi, vedoucí technického centra vývoje podvozků a karoserií ve společnosti Hyundai Motor Group. „Budeme pokračovat v našem výzkumu dalších rozmanitých situací při dopravních nehodách v rámci našeho úsilí o výrobu stále bezpečnějších vozidel, která chrání cestující a zabraňují jakýmkoli poraněním.“

Podle statistických údajů o nehodovosti NASS-CDS (National Automotive Sampling System Crashworthiness Data System), specializovaného úřadu vládní agentury pro bezpečnost silničního provozu NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) v USA, zahrnovalo 30 procent z 56 000 dopravních nehod v letech 2000 až 2012 v severoamerickém regionu vícenásobné kolize.

Nejčastější druh nehod s vícenásobnými kolizemi zahrnoval vozidla, která přejela středovou čáru (30,8 procenta). Podle četnosti výskytu následují kolize způsobené náhlým zastavením na dálničních mýtných bránách (13,5 procenta), kolize s prostředním dělicím pásem na dálnicích (8,0 procenta), boční kolize a kolize se stromy a elektrickými sloupy (4,0 procenta).

Společnost Hyundai Motor Group důkladně analyzovala průběh vícenásobných kolizí, aby vylepšila ochranu poskytovanou airbagy a preciznost jejich aktivace v sekundárních kolizích.

Hyundai Motor Group v budoucnosti zařadí tento systém do výbavy nových vozidel Hyundai a Kia.

Vytisknout

Diskuze: Revoluce v bezpečnosti automobilů? Hyundai chce chránit posádku před vícenásobnými kolizemi

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Ilustrační foto (Mercedes-Benz koncept EQ A)

Nový koncept Mercedes-Benz ESF: Stane se skutečně nenabouratelným?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud