Brexit není hlavním tématem pouze pro britskou vládu a veřejnost, ale také pro automobilky, které mají ve Velké Británii své závody. A zatímco Rolls-Royce už dříve naznačil, že tvrdý Brexit by mohl uzavřít jeho továrnu cca na týden, Ford se připravuje na finanční ztráty dosahující závratných hodnot.
Americký automobilový gigant Ford odhaduje, že ztráty spojené s tzv. tvrdým Brexitem by se mohly vyšplhat až na 800 milionů dolarů, tedy cca 1,8 miliardy korun, jak uvádí britský motoristický web AutoExpress.
Vedoucí manažeři americké automobilky se obávají především kombinace tarifů Světové obchodní organizace (WTO) a oslabení libry. Právě to by mohlo v následujících devíti měsících po Brexitu výrazně poškodit příjmy automobilky.
Ford přitom již dříve varoval, jak by mohl tvrdý Brexit poškodit jeho evropské zájmy a podnikání. Ostatně se stejným varováním již přišly i automobilky Roll-Royce nebo Jaguar Land-Rover, kde možné ztráty vyčíslily dokonce až 1.2 miliardy liber ročně. To je cca 3,8 miliardy korun.
Ztráty Fordu by se mohly odrazit i na propouštění zaměstnanců, ovšem o kolik míst by se mohlo jednat bude podle vedoucích pracovníků automobilky zřejmé až během roku. V současnosti však Ford zaměstnává ve Velké Británii cca 13 000 lidí, což je zhruba čtvrtina z jeho cca 54 000 evropských zaměstnanců.
Tiskový mluvčí Fordu uvedl v rozhovoru pro AutoExpress následující: „Naše nejpravděpodobnější scénáře pro Brexit počítaly s dohodou o vystoupení a přechodným obdobím mezi lety 2019 a 2020, tedy pokud by britský parlament návrh schválil. Bohužel si ale všímáme, že tato varianta je vysoce nepravděpodobná a tak celou událost bedlivě sledujeme."
„Pokud by došlo na scénář Brexitu bez dohody (tzv. tvrdý Brexit), pak by výsledné hraniční třenice a zhoršující se ekonomické vyhlídky spojené s pravděpodobným dalším poklesem hodnoty libry a zavedením sazeb od WTO mohly výrazně dopadnout na operace Fordu ve Velké Británii i v celé Evropě a mohly by vést ke ztrátě až 800 milionů dolarů pro rok 2019.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.