Brexit není hlavním tématem pouze pro britskou vládu a veřejnost, ale také pro automobilky, které mají ve Velké Británii své závody. A zatímco Rolls-Royce už dříve naznačil, že tvrdý Brexit by mohl uzavřít jeho továrnu cca na týden, Ford se připravuje na finanční ztráty dosahující závratných hodnot.
Americký automobilový gigant Ford odhaduje, že ztráty spojené s tzv. tvrdým Brexitem by se mohly vyšplhat až na 800 milionů dolarů, tedy cca 1,8 miliardy korun, jak uvádí britský motoristický web AutoExpress.
Vedoucí manažeři americké automobilky se obávají především kombinace tarifů Světové obchodní organizace (WTO) a oslabení libry. Právě to by mohlo v následujících devíti měsících po Brexitu výrazně poškodit příjmy automobilky.
Ford přitom již dříve varoval, jak by mohl tvrdý Brexit poškodit jeho evropské zájmy a podnikání. Ostatně se stejným varováním již přišly i automobilky Roll-Royce nebo Jaguar Land-Rover, kde možné ztráty vyčíslily dokonce až 1.2 miliardy liber ročně. To je cca 3,8 miliardy korun.
Ztráty Fordu by se mohly odrazit i na propouštění zaměstnanců, ovšem o kolik míst by se mohlo jednat bude podle vedoucích pracovníků automobilky zřejmé až během roku. V současnosti však Ford zaměstnává ve Velké Británii cca 13 000 lidí, což je zhruba čtvrtina z jeho cca 54 000 evropských zaměstnanců.
Tiskový mluvčí Fordu uvedl v rozhovoru pro AutoExpress následující: „Naše nejpravděpodobnější scénáře pro Brexit počítaly s dohodou o vystoupení a přechodným obdobím mezi lety 2019 a 2020, tedy pokud by britský parlament návrh schválil. Bohužel si ale všímáme, že tato varianta je vysoce nepravděpodobná a tak celou událost bedlivě sledujeme."
„Pokud by došlo na scénář Brexitu bez dohody (tzv. tvrdý Brexit), pak by výsledné hraniční třenice a zhoršující se ekonomické vyhlídky spojené s pravděpodobným dalším poklesem hodnoty libry a zavedením sazeb od WTO mohly výrazně dopadnout na operace Fordu ve Velké Británii i v celé Evropě a mohly by vést ke ztrátě až 800 milionů dolarů pro rok 2019.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?