Koncern Volkswagen Group schraňuje pod svými křídly několik automobilek, z nichž jedna dělá poslední dobou vrásky na čele nejednoho akcionáře. Řeč je konkrétně o britské značce prémiových vozů Bentley, která dostala od dvou významných akcionářů ultimátum.
Jak jsme informovali již v průběhu minulého roku, britská automobilka Bentlely patří poslední dobou k jedněm z nejztrátovějších. Do září minulého roku prodělala dokonce 137 milionů Euro, přičemž její zisky v roce předchozím byly nesrovnatelně nižší.
Hlavní podíl tohoto nešťastného vývoje bývá přičítán několika okolnostem. Jednou z nich je například britské rozhodnutí o odchodu z EU, tzv. Brexit, který podkopal hodnotu libry. Svůj podíl však mohlo mít i pomalé zavádění nové generace modelu Continental GT a investice do jeho vývoje a nových výrobních linek.
Bez ohledu na okolnosti už však dvěma významným akcionářům došla trpělivost a nahlas se ozvali. Řeč je o rodinách Porsche a Piech, které daly Bentley ultimátum. Automobilka tak má prý nyní dva roky na to, aby se opět stala výnosnou. Co ji hrozí v opačném případě však údajně nezmínili, jak uvádí web Automotive News Europe s odkazem na Frankfurter Allgemeine Zeitung.
„Je důležité pro každou značku (koncernu VW), aby přinášela nějaký zisk," uvedl Wolfgang Porsche během rozhovoru pro Frankfurter Allgemeine Zeitung. „To však není případ Bentley, s čímž nejsme spokojeni."
Hans Michel Piech, zástupce další rodiny významných akcionářů, dodal „mělo by to trvat jeden až dva roky," čímž pravděpodobně odkazoval na časové období, během kterého by Bentley mělo otočit a stát se opět výdělečným podnikem.
Podle webu Carscoops však Adrian Hallmark, výkonný ředitel Bentley, uvádí, že automobilka by mohla vykázat zisk již na konci roku 2019. A poté by měl následovat další růst. Nezbývá tedy, než si počkat.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?