Koncern Volkswagen Group schraňuje pod svými křídly několik automobilek, z nichž jedna dělá poslední dobou vrásky na čele nejednoho akcionáře. Řeč je konkrétně o britské značce prémiových vozů Bentley, která dostala od dvou významných akcionářů ultimátum.
Jak jsme informovali již v průběhu minulého roku, britská automobilka Bentlely patří poslední dobou k jedněm z nejztrátovějších. Do září minulého roku prodělala dokonce 137 milionů Euro, přičemž její zisky v roce předchozím byly nesrovnatelně nižší.
Hlavní podíl tohoto nešťastného vývoje bývá přičítán několika okolnostem. Jednou z nich je například britské rozhodnutí o odchodu z EU, tzv. Brexit, který podkopal hodnotu libry. Svůj podíl však mohlo mít i pomalé zavádění nové generace modelu Continental GT a investice do jeho vývoje a nových výrobních linek.
Bez ohledu na okolnosti už však dvěma významným akcionářům došla trpělivost a nahlas se ozvali. Řeč je o rodinách Porsche a Piech, které daly Bentley ultimátum. Automobilka tak má prý nyní dva roky na to, aby se opět stala výnosnou. Co ji hrozí v opačném případě však údajně nezmínili, jak uvádí web Automotive News Europe s odkazem na Frankfurter Allgemeine Zeitung.
„Je důležité pro každou značku (koncernu VW), aby přinášela nějaký zisk," uvedl Wolfgang Porsche během rozhovoru pro Frankfurter Allgemeine Zeitung. „To však není případ Bentley, s čímž nejsme spokojeni."
Hans Michel Piech, zástupce další rodiny významných akcionářů, dodal „mělo by to trvat jeden až dva roky," čímž pravděpodobně odkazoval na časové období, během kterého by Bentley mělo otočit a stát se opět výdělečným podnikem.
Podle webu Carscoops však Adrian Hallmark, výkonný ředitel Bentley, uvádí, že automobilka by mohla vykázat zisk již na konci roku 2019. A poté by měl následovat další růst. Nezbývá tedy, než si počkat.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?