Koncern Volkswagen Group schraňuje pod svými křídly několik automobilek, z nichž jedna dělá poslední dobou vrásky na čele nejednoho akcionáře. Řeč je konkrétně o britské značce prémiových vozů Bentley, která dostala od dvou významných akcionářů ultimátum.
Jak jsme informovali již v průběhu minulého roku, britská automobilka Bentlely patří poslední dobou k jedněm z nejztrátovějších. Do září minulého roku prodělala dokonce 137 milionů Euro, přičemž její zisky v roce předchozím byly nesrovnatelně nižší.
Hlavní podíl tohoto nešťastného vývoje bývá přičítán několika okolnostem. Jednou z nich je například britské rozhodnutí o odchodu z EU, tzv. Brexit, který podkopal hodnotu libry. Svůj podíl však mohlo mít i pomalé zavádění nové generace modelu Continental GT a investice do jeho vývoje a nových výrobních linek.
Bez ohledu na okolnosti už však dvěma významným akcionářům došla trpělivost a nahlas se ozvali. Řeč je o rodinách Porsche a Piech, které daly Bentley ultimátum. Automobilka tak má prý nyní dva roky na to, aby se opět stala výnosnou. Co ji hrozí v opačném případě však údajně nezmínili, jak uvádí web Automotive News Europe s odkazem na Frankfurter Allgemeine Zeitung.
„Je důležité pro každou značku (koncernu VW), aby přinášela nějaký zisk," uvedl Wolfgang Porsche během rozhovoru pro Frankfurter Allgemeine Zeitung. „To však není případ Bentley, s čímž nejsme spokojeni."
Hans Michel Piech, zástupce další rodiny významných akcionářů, dodal „mělo by to trvat jeden až dva roky," čímž pravděpodobně odkazoval na časové období, během kterého by Bentley mělo otočit a stát se opět výdělečným podnikem.
Podle webu Carscoops však Adrian Hallmark, výkonný ředitel Bentley, uvádí, že automobilka by mohla vykázat zisk již na konci roku 2019. A poté by měl následovat další růst. Nezbývá tedy, než si počkat.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.