Koncern Volkswagen Group schraňuje pod svými křídly několik automobilek, z nichž jedna dělá poslední dobou vrásky na čele nejednoho akcionáře. Řeč je konkrétně o britské značce prémiových vozů Bentley, která dostala od dvou významných akcionářů ultimátum.
Jak jsme informovali již v průběhu minulého roku, britská automobilka Bentlely patří poslední dobou k jedněm z nejztrátovějších. Do září minulého roku prodělala dokonce 137 milionů Euro, přičemž její zisky v roce předchozím byly nesrovnatelně nižší.
Hlavní podíl tohoto nešťastného vývoje bývá přičítán několika okolnostem. Jednou z nich je například britské rozhodnutí o odchodu z EU, tzv. Brexit, který podkopal hodnotu libry. Svůj podíl však mohlo mít i pomalé zavádění nové generace modelu Continental GT a investice do jeho vývoje a nových výrobních linek.
Bez ohledu na okolnosti už však dvěma významným akcionářům došla trpělivost a nahlas se ozvali. Řeč je o rodinách Porsche a Piech, které daly Bentley ultimátum. Automobilka tak má prý nyní dva roky na to, aby se opět stala výnosnou. Co ji hrozí v opačném případě však údajně nezmínili, jak uvádí web Automotive News Europe s odkazem na Frankfurter Allgemeine Zeitung.
„Je důležité pro každou značku (koncernu VW), aby přinášela nějaký zisk," uvedl Wolfgang Porsche během rozhovoru pro Frankfurter Allgemeine Zeitung. „To však není případ Bentley, s čímž nejsme spokojeni."
Hans Michel Piech, zástupce další rodiny významných akcionářů, dodal „mělo by to trvat jeden až dva roky," čímž pravděpodobně odkazoval na časové období, během kterého by Bentley mělo otočit a stát se opět výdělečným podnikem.
Podle webu Carscoops však Adrian Hallmark, výkonný ředitel Bentley, uvádí, že automobilka by mohla vykázat zisk již na konci roku 2019. A poté by měl následovat další růst. Nezbývá tedy, než si počkat.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.