Koncern Volkswagen Group schraňuje pod svými křídly několik automobilek, z nichž jedna dělá poslední dobou vrásky na čele nejednoho akcionáře. Řeč je konkrétně o britské značce prémiových vozů Bentley, která dostala od dvou významných akcionářů ultimátum.
Jak jsme informovali již v průběhu minulého roku, britská automobilka Bentlely patří poslední dobou k jedněm z nejztrátovějších. Do září minulého roku prodělala dokonce 137 milionů Euro, přičemž její zisky v roce předchozím byly nesrovnatelně nižší.
Hlavní podíl tohoto nešťastného vývoje bývá přičítán několika okolnostem. Jednou z nich je například britské rozhodnutí o odchodu z EU, tzv. Brexit, který podkopal hodnotu libry. Svůj podíl však mohlo mít i pomalé zavádění nové generace modelu Continental GT a investice do jeho vývoje a nových výrobních linek.
Bez ohledu na okolnosti už však dvěma významným akcionářům došla trpělivost a nahlas se ozvali. Řeč je o rodinách Porsche a Piech, které daly Bentley ultimátum. Automobilka tak má prý nyní dva roky na to, aby se opět stala výnosnou. Co ji hrozí v opačném případě však údajně nezmínili, jak uvádí web Automotive News Europe s odkazem na Frankfurter Allgemeine Zeitung.
„Je důležité pro každou značku (koncernu VW), aby přinášela nějaký zisk," uvedl Wolfgang Porsche během rozhovoru pro Frankfurter Allgemeine Zeitung. „To však není případ Bentley, s čímž nejsme spokojeni."
Hans Michel Piech, zástupce další rodiny významných akcionářů, dodal „mělo by to trvat jeden až dva roky," čímž pravděpodobně odkazoval na časové období, během kterého by Bentley mělo otočit a stát se opět výdělečným podnikem.
Podle webu Carscoops však Adrian Hallmark, výkonný ředitel Bentley, uvádí, že automobilka by mohla vykázat zisk již na konci roku 2019. A poté by měl následovat další růst. Nezbývá tedy, než si počkat.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.