Tempo růstu ruského automobilového trhu v příštím roce prudce zpomalí, a to na pět až šest procent z předpokládaných 12,8 procenta v letošním roce.
Předpověděla to podle agentury Reuters jihokorejská automobilka Hyundai Motor. Podnikatelské sdružení AEB začátkem prosince oznámilo, že prodej nových osobních a lehkých užitkových automobilů v Rusku se v období od ledna do listopadu meziročně zvýšil o téměř 14 procent na 1,625 milionu vozů.
Ruský automobilový trh se tak dál zotavoval z nedávné krize. V uplynulých letech se stal obětí slábnoucí ruské ekonomiky, na kterou dolehly nízké ceny ropy a západní sankce uvalené na Rusko kvůli jeho postupu v ukrajinské krizi. Loni se prodej osobních a lehkých užitkových aut v Rusku zvýšil zhruba o 12 procent na téměř 1,6 milionu vozů. Předloni však klesl o 11 procent a v roce 2015 se propadl dokonce o 36 procent.
Silný růst na ruském trhu nyní zažívá česká automobilka Škoda Auto, jejíž odbyt v Rusku se od ledna do listopadu meziročně zvýšil o 30 procent na 73.275 vozů. Škoda tak je podle údajů AEB sedmou nejprodávanější značkou na ruském automobilovém trh, jedničkou je dlouhodobě domácí značka Lada. Značce Hyundai, která vyrábí auta rovněž v České republice, patří třetí příčka.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.