Tempo růstu ruského automobilového trhu v příštím roce prudce zpomalí, a to na pět až šest procent z předpokládaných 12,8 procenta v letošním roce.
Předpověděla to podle agentury Reuters jihokorejská automobilka Hyundai Motor. Podnikatelské sdružení AEB začátkem prosince oznámilo, že prodej nových osobních a lehkých užitkových automobilů v Rusku se v období od ledna do listopadu meziročně zvýšil o téměř 14 procent na 1,625 milionu vozů.
Ruský automobilový trh se tak dál zotavoval z nedávné krize. V uplynulých letech se stal obětí slábnoucí ruské ekonomiky, na kterou dolehly nízké ceny ropy a západní sankce uvalené na Rusko kvůli jeho postupu v ukrajinské krizi. Loni se prodej osobních a lehkých užitkových aut v Rusku zvýšil zhruba o 12 procent na téměř 1,6 milionu vozů. Předloni však klesl o 11 procent a v roce 2015 se propadl dokonce o 36 procent.
Silný růst na ruském trhu nyní zažívá česká automobilka Škoda Auto, jejíž odbyt v Rusku se od ledna do listopadu meziročně zvýšil o 30 procent na 73.275 vozů. Škoda tak je podle údajů AEB sedmou nejprodávanější značkou na ruském automobilovém trh, jedničkou je dlouhodobě domácí značka Lada. Značce Hyundai, která vyrábí auta rovněž v České republice, patří třetí příčka.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.