Pokud sledujete aktuální dění na světovém ekonomickém poli, pak vám jistě neuniklo "taškaření" mezi americkým prezidentem Donaldem Trumpem a zástupci čínské vlády, kteří se předháněli v tom, jak vysoké clo udělí na dovezená auta tomu druhému. Těžko již říci, kdo s tím vlastně začal, ale částky, na kterých "taškaření" skončilo, byly opravdu vysoké. Jak by to ovlivnilo dovoz aut?
Abychom byli konkrétní - výše cla na dovezené automobily měla být 40%, a upřímně řečeno, nemusíme být žádní ekonomičtí poradci abychom tušili, že takto navýšené ceny dělají dovezená auta neprodejnými. Americký prezident Donald Trump tak prý chtěl učinit jednak jako odvetu Pekingu, a pak také aby zachránil vlastní ekonomiku, ktera by podle je slov "Nemusela krachovat, pokud by taková cla platila již dříve."
Na mysli měl zcela jistě americký klenot General Motors, který zastřešuje automobilky jako Buick, Chevrolet, Cadillac a GMC. General Motors však z důvodu finančních problémů zavírá některé továrny. Vysoká cla by se však například dotkly i automobilky Ford, která v Číně dlouhodobě investuje ve velkém.
Kromě výroby vlastních automobilů se zde podílí na vývoji elektromotorů a autonomních vozidel. Staví zde také továrny na vozidla Lincoln, o která je v Číně ohromný zájem. Podle čerstvých informací si však zástupci amerických automobilek oddechnout. Jednání mezi Donaldem Trumpem a Xi Jinpingem v Argentině bylo podle obou vlád úspěšné. Čína se zavázala otevřít svůj trh a Washington souhlasil s odložením zvýšení sazeb.
Celou situaci však budeme i nadále sledovat, jelikož se Washingtonsko-Pekingské soupeření promítá i do Evropy. Koncem listopadu se Donadl Trump nechal slyšet, že aby ochránil vlastní ekonomiku, zvažuje uvalení původně vysokých cel nejen na automobily z Číny, ale i z Evropy. Uvidíme.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.