Pokud sledujete aktuální dění na světovém ekonomickém poli, pak vám jistě neuniklo "taškaření" mezi americkým prezidentem Donaldem Trumpem a zástupci čínské vlády, kteří se předháněli v tom, jak vysoké clo udělí na dovezená auta tomu druhému. Těžko již říci, kdo s tím vlastně začal, ale částky, na kterých "taškaření" skončilo, byly opravdu vysoké. Jak by to ovlivnilo dovoz aut?
Abychom byli konkrétní - výše cla na dovezené automobily měla být 40%, a upřímně řečeno, nemusíme být žádní ekonomičtí poradci abychom tušili, že takto navýšené ceny dělají dovezená auta neprodejnými. Americký prezident Donald Trump tak prý chtěl učinit jednak jako odvetu Pekingu, a pak také aby zachránil vlastní ekonomiku, ktera by podle je slov "Nemusela krachovat, pokud by taková cla platila již dříve."
Na mysli měl zcela jistě americký klenot General Motors, který zastřešuje automobilky jako Buick, Chevrolet, Cadillac a GMC. General Motors však z důvodu finančních problémů zavírá některé továrny. Vysoká cla by se však například dotkly i automobilky Ford, která v Číně dlouhodobě investuje ve velkém.
Kromě výroby vlastních automobilů se zde podílí na vývoji elektromotorů a autonomních vozidel. Staví zde také továrny na vozidla Lincoln, o která je v Číně ohromný zájem. Podle čerstvých informací si však zástupci amerických automobilek oddechnout. Jednání mezi Donaldem Trumpem a Xi Jinpingem v Argentině bylo podle obou vlád úspěšné. Čína se zavázala otevřít svůj trh a Washington souhlasil s odložením zvýšení sazeb.
Celou situaci však budeme i nadále sledovat, jelikož se Washingtonsko-Pekingské soupeření promítá i do Evropy. Koncem listopadu se Donadl Trump nechal slyšet, že aby ochránil vlastní ekonomiku, zvažuje uvalení původně vysokých cel nejen na automobily z Číny, ale i z Evropy. Uvidíme.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?