General Motors, jeden z největších automobilových gigantů, potvrdil zprávy o chystané restrukturalizaci, která by mohla vést k uzavření pěti velkých závodů na území severní Ameriky a současně by mohla připravit o práci až 15 procent zaměstnanců.
Podle nových zpráv, které přinesl web Jalopnik, by mělo dojít k uzavření továren, které vyrábí například modely Chevrolet Cruze nebo hybridní Chevrolet Volt. Mimo jiné se také mluví o konci ikonického závodu Detroit-Hamtramck.
Společnost General Motors tak potvrdila pondělní zprávy, podle kterých mají být uzavřeny závody v Ohiu a Kanadě. Navíc dodala některé další informace a uvedla, že celá tato akce je snahou o pokračování v „Proměně globálního podniku a posílení vize o Nulových nehodách, nulových emisích a nulovém přetížení (dopravy)."
Společnost GM k uzavření továren dále uvedla: „Během posledních 4 let investovalo GM svůj kapitál a zdroje do podpory rostoucího segmentu crossoverů, SUV a trucků. To znamenalo navyšování směn a investice 6.6 miliard dolarů do amerických závodů, které vytvořily či udržovaly 17 600 pracovních míst. Se změnou preferencí zákazníků v USA a v reakci na pokles trhů spojených s automobily budou produkty v příštím roce přidělovány na méně továren."
V roce 2019 se tak plánuje s odstavením montoven Oshawa v kanadském Ontariu, Detroit-Hamtramck v Detroitu a Lordstown v Ohiu. Dále budou ještě odstaveny závody pověřené výrobou pohonných komponent Baltimore Operations v Marylandu a Warren Transmission Operations v Michiganu.
Pravděpodobně nejděsivější zprávy se však týkají propouštění
„Společnost mění své globální pracovní síly tak, aby zajistila, že budou mít správné dovednosti pro dnešní i budoucí období. Současně společnost pracuje na zvyšování efektivity díky využití nejlepších nástrojů ve své třídě. Přijatá opatření povedou ke snížení počtu smluvních zaměstnanců o 15 procent, což o zahrnuje 25 % méně vedoucích pracovníků, což by mělo přinést zefektivnění procesu rozhodování."
GM navíc uvedlo, že v roce 2019 zavře ještě dvě továrny mimo území Severní Ameriky - dosud však nebylo specifikováno o jaké se bude jednat. Pro automobilku GM se jedná o největší restrukturalizaci od doby, kdy téměř před deseti lety málem upadla do bankrotu.
Uzavírání továren bude znamenat ukončení výroby řady modelů. Jak již díky svým zdrojům naznačila agentura Reuters a později potvrdila sama společnsot, z produkce zmizí například modely Chevrolet Volt, Chevrolet Cruze, Cadillac CT6, Cadillac XTS nebo Buick LaCrosse.
GM workers have been part of the heart and soul of Oshawa for generations - and we’ll do everything we can to help the families affected by this news get back on their feet. Yesterday, I spoke with @GM’s Mary Barra to express my deep disappointment in the closure.
— Justin Trudeau (@JustinTrudeau) 26. listopadu 2018
Na zprávy o uzavření kanadského závodu již na Twitteru reagoval i kanadský premiér Justin Trudeau, který slíbil dotčeným pracovníkům pomoc a současně vyjádřil své hluboké znepokojení. Akcie společnosti GM v mezidobí spadly o 7 procent.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.