General Motors, jeden z největších automobilových gigantů, potvrdil zprávy o chystané restrukturalizaci, která by mohla vést k uzavření pěti velkých závodů na území severní Ameriky a současně by mohla připravit o práci až 15 procent zaměstnanců.
Podle nových zpráv, které přinesl web Jalopnik, by mělo dojít k uzavření továren, které vyrábí například modely Chevrolet Cruze nebo hybridní Chevrolet Volt. Mimo jiné se také mluví o konci ikonického závodu Detroit-Hamtramck.
Společnost General Motors tak potvrdila pondělní zprávy, podle kterých mají být uzavřeny závody v Ohiu a Kanadě. Navíc dodala některé další informace a uvedla, že celá tato akce je snahou o pokračování v „Proměně globálního podniku a posílení vize o Nulových nehodách, nulových emisích a nulovém přetížení (dopravy)."
Společnost GM k uzavření továren dále uvedla: „Během posledních 4 let investovalo GM svůj kapitál a zdroje do podpory rostoucího segmentu crossoverů, SUV a trucků. To znamenalo navyšování směn a investice 6.6 miliard dolarů do amerických závodů, které vytvořily či udržovaly 17 600 pracovních míst. Se změnou preferencí zákazníků v USA a v reakci na pokles trhů spojených s automobily budou produkty v příštím roce přidělovány na méně továren."
V roce 2019 se tak plánuje s odstavením montoven Oshawa v kanadském Ontariu, Detroit-Hamtramck v Detroitu a Lordstown v Ohiu. Dále budou ještě odstaveny závody pověřené výrobou pohonných komponent Baltimore Operations v Marylandu a Warren Transmission Operations v Michiganu.
Pravděpodobně nejděsivější zprávy se však týkají propouštění
„Společnost mění své globální pracovní síly tak, aby zajistila, že budou mít správné dovednosti pro dnešní i budoucí období. Současně společnost pracuje na zvyšování efektivity díky využití nejlepších nástrojů ve své třídě. Přijatá opatření povedou ke snížení počtu smluvních zaměstnanců o 15 procent, což o zahrnuje 25 % méně vedoucích pracovníků, což by mělo přinést zefektivnění procesu rozhodování."
GM navíc uvedlo, že v roce 2019 zavře ještě dvě továrny mimo území Severní Ameriky - dosud však nebylo specifikováno o jaké se bude jednat. Pro automobilku GM se jedná o největší restrukturalizaci od doby, kdy téměř před deseti lety málem upadla do bankrotu.
Uzavírání továren bude znamenat ukončení výroby řady modelů. Jak již díky svým zdrojům naznačila agentura Reuters a později potvrdila sama společnsot, z produkce zmizí například modely Chevrolet Volt, Chevrolet Cruze, Cadillac CT6, Cadillac XTS nebo Buick LaCrosse.
GM workers have been part of the heart and soul of Oshawa for generations - and we’ll do everything we can to help the families affected by this news get back on their feet. Yesterday, I spoke with @GM’s Mary Barra to express my deep disappointment in the closure.
— Justin Trudeau (@JustinTrudeau) 26. listopadu 2018
Na zprávy o uzavření kanadského závodu již na Twitteru reagoval i kanadský premiér Justin Trudeau, který slíbil dotčeným pracovníkům pomoc a současně vyjádřil své hluboké znepokojení. Akcie společnosti GM v mezidobí spadly o 7 procent.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?