Pokud se člověk rozhodne investovat do nového sportovního vozu, nesmí mít hluboko do kapsy. Pokud nepočítáme samotnou cenu, stále je potřeba myslet na vyšší spotřebu a nákladnější servis, který obvykle probíhá v kratších intervalech. Další rána pro peněženku ale může přijít během prodeje, neboť ztráta hodnoty probíhá u některých model až nepříjemně rychle.
Společnost iSeeCars.com, provozovatel vyhledávače ojetých vozidel a současně společnost zabývající se průzkumy trhu, vydala zajímavou studii, ve které odhaduje ztrátu hodnoty sportovních vozidel během pěti let od jejich koupě. A výsledky jsou poměrně nepříjemné zvláště pro německé automobilky.
Studie zahrnovala všechny typy sportovních vozidel, od speciálů pro zaryté nadšence, přes americké muscle cars, ostré hatchbacky, nadupaná SUV a další kousky. Data použitá pro studii vycházela ze 4.3 milionů vozů nabízených na prodej, díky čemuž měli vědci dostatek informací k tomu, aby mohli vypočítat, s jakou ztrátou hodnoty by měli zákazníci počítat u nových sportovních aut během jejich prodeje za pět let.
Následujících pět vozidel bylo vyhodnoceno jako modely s největší očekávatelnou (jedná se o odhady) ztrátou hodnoty během následujících pěti let. Pro upřesnění ale dodáváme, že vědci pracovali s modelem na americkém trhu, který se od ostatních trhů může lišit. Pro srovnání je navíc uvedeno, že průměrná ztráta hodnoty sportovního vozu ve sledovaném období byla spočítána na cca 46.6 procenta.
5. Audi S5, ztráta 59.4 %
Audi S5 je velice elegantním sportovním vozem, pod jehož kapotou se ukrývá 3.0 litrový motor V6 o výkonu 354 koní, který díky přenosu výkonu na všechny kola dokáže akcelerovat z 0 na 96 km/h za 4.5 sekundy. Jeho pozitiva jsou tedy jasná, ovšem při jeho ceně (na americkém trhu) 54 400 dolarů (cca 1.2 mil. Kč) to znamená, že majitel během pěti let přijde o cca 33 000 dolarů (cca 739 tis. Kč).
4. Audi S6, ztráta 59.5 %
Audi S6 nabízí oproti předchozímu modelu více prostoru, více výkonu a také nepatrně rychlejší ztrátu hodnoty.Vůz, pod jehož kapotou se ukrývá vidlicový osmiválec o výkonu 450 koní, začíná někde okolo 70 000 dolarů (1.56 mil. Kč), ovšem ztráta 59.5 % hodnoty během 5 let znamená, že majitel ztratí přes 40 000 dolarů (895 tis. Kč).
3. Maserati GranTurismo, ztráta 60.5 %
Maserati GranTurismo je naprosto nepřehlédnutelný stroj, jehož největším pokladem je pravděpodobně jeho 4.7 litrový motor V8, který vznikal pod taktovkou Ferrari. Majitelé tohoto skvostu však musí počítat s tím, že při ceně od 132 975 dolarů (2.97 mil. Kč) jim za pět lez zmizí ve větru okolo 80 000 dolarů (1.79 mil. Kč).
2. BMW M5, ztráta 61.8 %
Ráno odvézt děti do školy, přes poledne pálit pneumatiky na okruhu a cestou domů se stavit pro týdenní nákup. To všechno zvládne nové BMW M5 naprosto hravě. Majitelé, kteří ale budou pálit jeho pneumatiky, by si měli uvědomit, že zhruba podobnou rychlostí se pálí jejich finance. Při pořizovací ceně okolo 102 700 dolarů (2.3 mil. Kč) totiž majitelé mohou ztratit za pět let téměř 62 500 dolarů (1.39 mil. Kč), jak uvádí The Drive.
1. Mercedes-Benz SL, ztráta 62.2 %
Naprosto nejlepším strojem na pálení peněz by však podle výzkumu měl být Mercedes-Benz SL. Při základní ceně za základní ceně 89 150 dolarů (1.99 mil. Kč) za model SL 450 je potřeba počítat s tím, že za pět let bude hodnota o 55 000 dolarů (1.23 mil. Kč) menší.
Někoho by možná napadlo, že v takovém případě bude nejlepší připlatit si za vrchol nabídky v podobně modelů SL63 AMG nebo SL 65 AMG, ovšem ani zde by situace neměla být o moc příznivější. Podle the Drive, jež se odkazuje na průzkum iSeeCars, je totiž pokles hodnoty jen nepatrně nižší - 60.4 % během pěti let.
Tím jsme probrali to méně příjemné, ovšem teď se podívejme na věc z druhé strany tabulky: Který sportovní automobil by mohl zaznamenat nejnižší pokles hodnoty?
1. 35.9 %: Subaru WRX
2. 43.3 %: Volkswagen Golf R
3. 44.6 %: Chevrolet Corvette
4. 45.2 %: Subaru BRZ
5. 45.4 %: Dodge Challenger
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.