Již několikrát jsme psali, že americká automobilka Tesla je poprvé za svou existenci na cestě k ziskovému čtvrtletí. Na potvrzení této informace si budeme muset ještě chvíli počkat, ovšem už jen statistiky o prodejích jasně ukazují, že o Model 3 je až neskutečný zájem. Zdá se tedy, že svou roli "dostupného" elektromobilu pro masy nakonec skutečně dokáže naplnit.
Než se ale podíváme na výsledky minulého měsíce, pojďme se podívat zpět do minulosti. Ještě v květnu a červnu se prodeje pohybovaly lehce nad hranicí 6000 kusů. V červenci ovšem přišel dramatický nárůst na 14 250 prodaných kusů a v srpnu již dokonce 17 800 kusů. To už jsou slušná čísla, ovšem tím růst zdaleka neskončil.
Během září se totiž automobilce opět dařilo a opět stanovila nový prodejní rekord. Tentokrát se totiž podařilo překonat 20 000 prodaných a doručených elektromobilů Tesla Model 3. Září tohoto roku se tak stane pro Teslu významným datem - a to nejen kvůli Modelu 3.
Přesná čísla jsou zatím neznámá, ovšem podle odhadů InsideEV's se dá předpokládat, že Tesla prodala během září okolo 22 250 Modelů 3 - a to jen v USA. jedná se tak o nový měsíční prodejní rekordy tradičních elektromobilů, čímž Model 3 překonal svůj minulý rekord. A navíc se jedná o vůbec první elektromobil, kterého se na území USA prodalo měsíčně přes 20 000 kusů. Dalších cca 1 540 kusů pak mělo během třetího čtvrtletí skončit v Kanadě.
Model 3 tak v současnosti stojí osamocen na vrcholu prodejů elektromobilů v USA a žádný konkurent se mu ani zdaleka nepřibližuje. V současnosti se počet prodaných Modelů 3 od začátku roku odhaduje na více jak 78 000 kusů, čímž Tesla opět stanovuje nové rekordy. Ten dosavadní, z roku 2014, držel Nissan Leaf s prodejem 30 200 kusů ročně. Do konce roku ale zbývá ještě několik měsíců a tak se nelze divit očekáváním, podle kterých Tesla překoná hranici 100 000 kusů.
A jak se vede Modelu S a Modelu X? Rozhodně to není tak slavné, ovšem s tím se vzhledem k podstatně vyšším cenám nelze divit. Prodeje Modelu X za minulý měsíc se odhadují na 3 750 kusů, u Modelu X se bavím o cca 3 975 kusech.
Jak je tedy patrné, Tesla Model 3 skutečně naplňuje své poslání stát se dostupnějším elektromobilem, o který bude mezi lidmi skutečný zájem. Právě díky Modelu 3 se totiž Tesla stala jedničkou na americkém trhu s elektromobily a dost možná začne konečně i vydělávat.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.