Již několikrát jsme psali, že americká automobilka Tesla je poprvé za svou existenci na cestě k ziskovému čtvrtletí. Na potvrzení této informace si budeme muset ještě chvíli počkat, ovšem už jen statistiky o prodejích jasně ukazují, že o Model 3 je až neskutečný zájem. Zdá se tedy, že svou roli "dostupného" elektromobilu pro masy nakonec skutečně dokáže naplnit.
Než se ale podíváme na výsledky minulého měsíce, pojďme se podívat zpět do minulosti. Ještě v květnu a červnu se prodeje pohybovaly lehce nad hranicí 6000 kusů. V červenci ovšem přišel dramatický nárůst na 14 250 prodaných kusů a v srpnu již dokonce 17 800 kusů. To už jsou slušná čísla, ovšem tím růst zdaleka neskončil.
Během září se totiž automobilce opět dařilo a opět stanovila nový prodejní rekord. Tentokrát se totiž podařilo překonat 20 000 prodaných a doručených elektromobilů Tesla Model 3. Září tohoto roku se tak stane pro Teslu významným datem - a to nejen kvůli Modelu 3.
Přesná čísla jsou zatím neznámá, ovšem podle odhadů InsideEV's se dá předpokládat, že Tesla prodala během září okolo 22 250 Modelů 3 - a to jen v USA. jedná se tak o nový měsíční prodejní rekordy tradičních elektromobilů, čímž Model 3 překonal svůj minulý rekord. A navíc se jedná o vůbec první elektromobil, kterého se na území USA prodalo měsíčně přes 20 000 kusů. Dalších cca 1 540 kusů pak mělo během třetího čtvrtletí skončit v Kanadě.
Model 3 tak v současnosti stojí osamocen na vrcholu prodejů elektromobilů v USA a žádný konkurent se mu ani zdaleka nepřibližuje. V současnosti se počet prodaných Modelů 3 od začátku roku odhaduje na více jak 78 000 kusů, čímž Tesla opět stanovuje nové rekordy. Ten dosavadní, z roku 2014, držel Nissan Leaf s prodejem 30 200 kusů ročně. Do konce roku ale zbývá ještě několik měsíců a tak se nelze divit očekáváním, podle kterých Tesla překoná hranici 100 000 kusů.
A jak se vede Modelu S a Modelu X? Rozhodně to není tak slavné, ovšem s tím se vzhledem k podstatně vyšším cenám nelze divit. Prodeje Modelu X za minulý měsíc se odhadují na 3 750 kusů, u Modelu X se bavím o cca 3 975 kusech.
Jak je tedy patrné, Tesla Model 3 skutečně naplňuje své poslání stát se dostupnějším elektromobilem, o který bude mezi lidmi skutečný zájem. Právě díky Modelu 3 se totiž Tesla stala jedničkou na americkém trhu s elektromobily a dost možná začne konečně i vydělávat.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?