Při tradiční soutěži v úsporné jízdě Economy Run, kterou společnost Škoda Auto dlouhodobě spolupořádá, zvítězili Radek a Daniel Pecákovi. Posádka vozu Škoda Citigo G-TEC dosáhla průměrné spotřeby 2,10 kg CNG na 100 km. Hlavním kritériem závodu jsou nejnižší emise dosažené v praxi, při nichž spalování CNG představuje značnou výhodu. Vynikajících výsledků dosáhly ale i posádky s konvenčními palivy: nejúspornější vůz Škoda Octavia Combi 1,9 TDI dosáhl průměrné spotřeby pouhých 2,78 l nafty na 100 km, vítězná posádka v kategorii benzinových aut trať absolvovala ve voze Škoda Citigo 1,0 MPI s průměrnou spotřebou 2,93 l benzinu/100 km
V sobotu 22. září 2018 se na startu 37. ročníku tradiční soutěže v úsporné jízdě Economy Run sešlo 60 posádek z České republiky a zahraničí, které se ve třech kategoriích Benzin, Nafta a CNG snažily zajet vytyčenou trasu s co nejnižší skutečnou spotřebou. Pro výsledky jsou ovšem rozhodující i reálné emise CO2. Kromě toho pořadatelé zohledňují dosaženou průměrnou rychlost a zdvihový objem motoru. Při shodné hodnotě spotřeby rozhoduje vyšší průměrná rychlost, případně vyšší objem motoru. Trasa dlouhá více než 320 km vedla z Mladé Boleslavi do Vrchlabí a zpět.
Vítězná posádka Economy Run 2018 ve složení Radek Pecák/Daniel Pecák urazila 325,7 kilometrů dlouhou trať za 6 hodin a 2 minuty. Přitom s vozem Škoda Citigo G-TEC dosáhla průměrné spotřeby pouhých 2,10 kg/100 km, což odpovídá emisím 53,54 g CO2 na km.
Pozoruhodných výsledků dosáhly nejlepší posádky také v kategoriích naftových a benzinových motorů. Úspěšná dvojice Jiří Pilný/Petr Šíma s modelem Škoda Octavia 1,9 TDI si pro první místo dojela s průměrem spotřeby 2,78 l nafty na 100 km, nejšetrnějším benzinovým vozem se stala Škoda Citigo 1,0 MPI jezdců Jan Horníček a Pavel Horníček s výsledkem 2,93 l benzinu na 100 km.
Za pozornost stojí také výsledek druhé posádky v pořadí benzinových vozů. Michaela Vavrušková/Petr Vavruška totiž s vozem Škoda Octavia 1,0 TSI (85 kW) projeli trať se spotřebou 3,09 l/100 km. Vedle českých soutěžících se akce zúčastnily i zahraniční dvojice z Finska.
Trať vedla podobně jako v minulosti na komunikacích v běžném provozu. Povolen je předčasný příjezd do cíle, naopak nedodržení časového limitu znamená vyloučení ze soutěže. Účastníky jsou uživatelé vozů Škoda v nejméně dvoučlenných posádkách, automobily procházejí kontrolou z hlediska technického stavu a povinné výbavy. Jakékoli úpravy proti standardnímu provedení nebo bezpečnosti, například demontáže některých prvků nebo sklápění zrcátek, znamenají vyloučení ze soutěže.
Výsledky Economy Run potvrzují, že vozy značky Škoda jsou velmi hospodárné. Vedle dlouhodobého cíle snižování spotřeby paliva a emisí chystá česká automobilka na rok 2019 také první sériové automobily s elektrickým a hybridním pohonem.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.