Spotřeba pod 3 l/100 km? Závod Economy Run důsledně prověřil hospodárnost Škodovek

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 24. září 2018, 16:55 Google+

Při tradiční soutěži v úsporné jízdě Economy Run, kterou společnost Škoda Auto dlouhodobě spolupořádá, zvítězili Radek a Daniel Pecákovi. Posádka vozu Škoda Citigo G-TEC dosáhla průměrné spotřeby 2,10 kg CNG na 100 km. Hlavním kritériem závodu jsou nejnižší emise dosažené v praxi, při nichž spalování CNG představuje značnou výhodu. Vynikajících výsledků dosáhly ale i posádky s konvenčními palivy: nejúspornější vůz Škoda Octavia Combi 1,9 TDI dosáhl průměrné spotřeby pouhých 2,78 l nafty na 100 km, vítězná posádka v kategorii benzinových aut trať absolvovala ve voze Škoda Citigo 1,0 MPI s průměrnou spotřebou 2,93 l benzinu/100 km

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Soutěž Economy Run prověřila nízkou spotřebu vozů Škoda v praxi

Soutěž Economy Run prověřila nízkou spotřebu vozů Škoda v praxi | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

V sobotu 22. září 2018 se na startu 37. ročníku tradiční soutěže v úsporné jízdě Economy Run sešlo 60 posádek z České republiky a zahraničí, které se ve třech kategoriích Benzin, Nafta a CNG snažily zajet vytyčenou trasu s co nejnižší skutečnou spotřebou. Pro výsledky jsou ovšem rozhodující i reálné emise CO2. Kromě toho pořadatelé zohledňují dosaženou průměrnou rychlost a zdvihový objem motoru. Při shodné hodnotě spotřeby rozhoduje vyšší průměrná rychlost, případně vyšší objem motoru. Trasa dlouhá více než 320 km vedla z Mladé Boleslavi do Vrchlabí a zpět.

Vítězná posádka Economy Run 2018 ve složení Radek Pecák/Daniel Pecák urazila 325,7 kilometrů dlouhou trať za 6 hodin a 2 minuty. Přitom s vozem Škoda Citigo G-TEC dosáhla průměrné spotřeby pouhých 2,10 kg/100 km, což odpovídá emisím 53,54 g CO2 na km.

Pozoruhodných výsledků dosáhly nejlepší posádky také v kategoriích naftových a benzinových motorů. Úspěšná dvojice Jiří Pilný/Petr Šíma s modelem Škoda Octavia 1,9 TDI si pro první místo dojela s průměrem spotřeby 2,78 l nafty na 100 km, nejšetrnějším benzinovým vozem se stala Škoda Citigo 1,0 MPI jezdců Jan Horníček a Pavel Horníček s výsledkem 2,93 l benzinu na 100 km.

Za pozornost stojí také výsledek druhé posádky v pořadí benzinových vozů. Michaela Vavrušková/Petr Vavruška totiž s vozem Škoda Octavia 1,0 TSI (85 kW) projeli trať se spotřebou 3,09 l/100 km. Vedle českých soutěžících se akce zúčastnily i zahraniční dvojice z Finska.

Trať vedla podobně jako v minulosti na komunikacích v běžném provozu. Povolen je předčasný příjezd do cíle, naopak nedodržení časového limitu znamená vyloučení ze soutěže. Účastníky jsou uživatelé vozů Škoda v nejméně dvoučlenných posádkách, automobily procházejí kontrolou z hlediska technického stavu a povinné výbavy. Jakékoli úpravy proti standardnímu provedení nebo bezpečnosti, například demontáže některých prvků nebo sklápění zrcátek, znamenají vyloučení ze soutěže.

img-responsive

Soutěž Economy Run prověřila nízkou spotřebu vozů Škoda v praxi | foto: Škoda Auto

Výsledky Economy Run potvrzují, že vozy značky Škoda jsou velmi hospodárné. Vedle dlouhodobého cíle snižování spotřeby paliva a emisí chystá česká automobilka na rok 2019 také první sériové automobily s elektrickým a hybridním pohonem.

Vytisknout

Diskuze: Spotřeba pod 3 l/100 km? Závod Economy Run důsledně prověřil hospodárnost Škodovek

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut z roku 1955 se stal nejdražším prodaným automobilem všech dob

Svět má nového nejdražšího veterána. Ferrari pokořil odvěký rival

MG EHS

Závodní premiéra nového MG EHS s výkonem 258 koní

Brabus Marine Shadow 300 Edition One

Brabus nejsou jen nabušené Mercedesy, Shadow 300 Edition One je toho důkazem

Ford Ranger Raptor

Máte zálusk na nového Raptora? Ode dneška si jej můžete objednat či nakonfigurovat

Česká chata na kolech je zajímavou alternativou

Česká chata na kolech je zajímavou alternativou

Prosklená budova ředitelství automobilky Renault v Boulogne-Billancourt

Renault se rozhodl stáhnout z Ruska, ale nechal si zadní vrátka otevřená

Ilustrační foto

Ceny zánovních aut narazily na strop a poprvé za dva roky klesají, ale...

Hyundai i20 N

TEST: Hyundai I20 N – pořádně nabroušená nákupní taška, jde o krále malých hothatchů?

on-line prodej

Ojetá auta v zemích V4? Lidé kroutí hlavami

renault kangoo

Radikální názory politiků vůči Rusku Renault nesdílí, hledá řešení

Lexus UX představuje stylový a všestranný městský crossover

Modernizovaný Lexus UX přinese spoustu novinek

e-skútr HECHT

Skútr je skvělý pro práci i zábavu, jeho provoz má ale i druhou stranu mince

Ilustrační foto

Jak vybrat havarijní pojistku?

Honda ZR-V

První zmínky o zcela novém SUV automobilky Honda

Legendy

Už máte vstupenky na Legendy 2022? Můžete si je zakoupit nyní z pohodlí domova

reklama

Doporučujeme

Corvette Bella Elan

Moderní auto z třicátých let? Corvette Bella Elan kombinuje kadeřnické kupé s…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Česká chata na kolech je zajímavou alternativou

  2. Ceny zánovních aut narazily na strop a poprvé za dva roky klesají, ale...

  3. Brabus nejsou jen nabušené Mercedesy, Shadow 300 Edition One je toho důkazem

  4. Svět má nového nejdražšího veterána. Ferrari pokořil odvěký rival

  5. Máte zálusk na nového Raptora? Ode dneška si jej můžete objednat či nakonfigurovat

  6. Renault se rozhodl stáhnout z Ruska, ale nechal si zadní vrátka otevřená

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud