Při tradiční soutěži v úsporné jízdě Economy Run, kterou společnost Škoda Auto dlouhodobě spolupořádá, zvítězili Radek a Daniel Pecákovi. Posádka vozu Škoda Citigo G-TEC dosáhla průměrné spotřeby 2,10 kg CNG na 100 km. Hlavním kritériem závodu jsou nejnižší emise dosažené v praxi, při nichž spalování CNG představuje značnou výhodu. Vynikajících výsledků dosáhly ale i posádky s konvenčními palivy: nejúspornější vůz Škoda Octavia Combi 1,9 TDI dosáhl průměrné spotřeby pouhých 2,78 l nafty na 100 km, vítězná posádka v kategorii benzinových aut trať absolvovala ve voze Škoda Citigo 1,0 MPI s průměrnou spotřebou 2,93 l benzinu/100 km
V sobotu 22. září 2018 se na startu 37. ročníku tradiční soutěže v úsporné jízdě Economy Run sešlo 60 posádek z České republiky a zahraničí, které se ve třech kategoriích Benzin, Nafta a CNG snažily zajet vytyčenou trasu s co nejnižší skutečnou spotřebou. Pro výsledky jsou ovšem rozhodující i reálné emise CO2. Kromě toho pořadatelé zohledňují dosaženou průměrnou rychlost a zdvihový objem motoru. Při shodné hodnotě spotřeby rozhoduje vyšší průměrná rychlost, případně vyšší objem motoru. Trasa dlouhá více než 320 km vedla z Mladé Boleslavi do Vrchlabí a zpět.
Vítězná posádka Economy Run 2018 ve složení Radek Pecák/Daniel Pecák urazila 325,7 kilometrů dlouhou trať za 6 hodin a 2 minuty. Přitom s vozem Škoda Citigo G-TEC dosáhla průměrné spotřeby pouhých 2,10 kg/100 km, což odpovídá emisím 53,54 g CO2 na km.
Pozoruhodných výsledků dosáhly nejlepší posádky také v kategoriích naftových a benzinových motorů. Úspěšná dvojice Jiří Pilný/Petr Šíma s modelem Škoda Octavia 1,9 TDI si pro první místo dojela s průměrem spotřeby 2,78 l nafty na 100 km, nejšetrnějším benzinovým vozem se stala Škoda Citigo 1,0 MPI jezdců Jan Horníček a Pavel Horníček s výsledkem 2,93 l benzinu na 100 km.
Za pozornost stojí také výsledek druhé posádky v pořadí benzinových vozů. Michaela Vavrušková/Petr Vavruška totiž s vozem Škoda Octavia 1,0 TSI (85 kW) projeli trať se spotřebou 3,09 l/100 km. Vedle českých soutěžících se akce zúčastnily i zahraniční dvojice z Finska.
Trať vedla podobně jako v minulosti na komunikacích v běžném provozu. Povolen je předčasný příjezd do cíle, naopak nedodržení časového limitu znamená vyloučení ze soutěže. Účastníky jsou uživatelé vozů Škoda v nejméně dvoučlenných posádkách, automobily procházejí kontrolou z hlediska technického stavu a povinné výbavy. Jakékoli úpravy proti standardnímu provedení nebo bezpečnosti, například demontáže některých prvků nebo sklápění zrcátek, znamenají vyloučení ze soutěže.
Výsledky Economy Run potvrzují, že vozy značky Škoda jsou velmi hospodárné. Vedle dlouhodobého cíle snižování spotřeby paliva a emisí chystá česká automobilka na rok 2019 také první sériové automobily s elektrickým a hybridním pohonem.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.