Když se během května a června dostala Tesla na prodeje okolo 6 000 Modelů 3 měsíčně, všichni to brali za úspěch. Během července však přišel obrovský boom a Tesla svým zákazníkům dodala již 14 250 automobilů. A v srpnu tento růst ještě pokračoval.
Tesla slibovala s Modelem 3 revoluci na trhu s elektrickými automobily a ta možná konečně přichází. Má sice výrazné zpoždění, podle všeho se však zdá, že Model 3 skutečně válcuje veškerou konkurenci a hlavně boří historické úspěchy všech automobilek, které se s elektromobily kdy snažily uspět.
Nebudeme vás už ale dál napínat, neboť je nám jasné, že čekáte na to číslo. Podle odhadů webu InsideEV's prodala Tesla během srpna úctyhodných 17 800 elektromobilů. Model 3 se tak stává elektromobilem s nejvyššími prodeji během jediného měsíce, čímž překonal svůj vlastní rekord.
Model 3 navíc bezpochyby stanoví i nový rekord v prodejích elektromobilů za rok. Podle YTD se Tesle dosud podařilo prodat okolo 55 882 Modelů 3, což je úctyhodné. Dosud nejvyšších ročních prodejů mezi elektromobily dosáhl již v roce 2014 Nissan Leaf s počtem 30 200 kusů. Pokud zohledníme, že do konce roky zbývají necelé 4 měsíce, je jisté, že Tesla rekord zdvojnásobí.
A co modely S a X? Ty si samozřejmě dle očekávání vedou podstatně hůře, než Model 3. Za srpen se mělo podle InsideEVs prodal okolo 2 625 Modelů S a 2 750 Modelů X. Není to moc, přesto jsou to čísla oproti červenci téměř dvojnásobná.
Tesla si tak na americkém trhu zajistila vůdčí pozici, kterou v následujících letech pravděpodobně nikdo nedokáže ohrozit. A dokonce i v blízké budoucnosti se dá předpokládat, že to konkurence nebude mít na americkém trhu snadné. Tesla sice má plno problémů s kvalitou zpracování, nedodržováním termínů a bohužel i financemi, technická kvalita jejích modelů je však neoddiskutovatelná.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.