Když se během května a června dostala Tesla na prodeje okolo 6 000 Modelů 3 měsíčně, všichni to brali za úspěch. Během července však přišel obrovský boom a Tesla svým zákazníkům dodala již 14 250 automobilů. A v srpnu tento růst ještě pokračoval.
Tesla slibovala s Modelem 3 revoluci na trhu s elektrickými automobily a ta možná konečně přichází. Má sice výrazné zpoždění, podle všeho se však zdá, že Model 3 skutečně válcuje veškerou konkurenci a hlavně boří historické úspěchy všech automobilek, které se s elektromobily kdy snažily uspět.
Nebudeme vás už ale dál napínat, neboť je nám jasné, že čekáte na to číslo. Podle odhadů webu InsideEV's prodala Tesla během srpna úctyhodných 17 800 elektromobilů. Model 3 se tak stává elektromobilem s nejvyššími prodeji během jediného měsíce, čímž překonal svůj vlastní rekord.
Model 3 navíc bezpochyby stanoví i nový rekord v prodejích elektromobilů za rok. Podle YTD se Tesle dosud podařilo prodat okolo 55 882 Modelů 3, což je úctyhodné. Dosud nejvyšších ročních prodejů mezi elektromobily dosáhl již v roce 2014 Nissan Leaf s počtem 30 200 kusů. Pokud zohledníme, že do konce roky zbývají necelé 4 měsíce, je jisté, že Tesla rekord zdvojnásobí.
A co modely S a X? Ty si samozřejmě dle očekávání vedou podstatně hůře, než Model 3. Za srpen se mělo podle InsideEVs prodal okolo 2 625 Modelů S a 2 750 Modelů X. Není to moc, přesto jsou to čísla oproti červenci téměř dvojnásobná.
Tesla si tak na americkém trhu zajistila vůdčí pozici, kterou v následujících letech pravděpodobně nikdo nedokáže ohrozit. A dokonce i v blízké budoucnosti se dá předpokládat, že to konkurence nebude mít na americkém trhu snadné. Tesla sice má plno problémů s kvalitou zpracování, nedodržováním termínů a bohužel i financemi, technická kvalita jejích modelů je však neoddiskutovatelná.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?