Když se během května a června dostala Tesla na prodeje okolo 6 000 Modelů 3 měsíčně, všichni to brali za úspěch. Během července však přišel obrovský boom a Tesla svým zákazníkům dodala již 14 250 automobilů. A v srpnu tento růst ještě pokračoval.
Tesla slibovala s Modelem 3 revoluci na trhu s elektrickými automobily a ta možná konečně přichází. Má sice výrazné zpoždění, podle všeho se však zdá, že Model 3 skutečně válcuje veškerou konkurenci a hlavně boří historické úspěchy všech automobilek, které se s elektromobily kdy snažily uspět.
Nebudeme vás už ale dál napínat, neboť je nám jasné, že čekáte na to číslo. Podle odhadů webu InsideEV's prodala Tesla během srpna úctyhodných 17 800 elektromobilů. Model 3 se tak stává elektromobilem s nejvyššími prodeji během jediného měsíce, čímž překonal svůj vlastní rekord.
Model 3 navíc bezpochyby stanoví i nový rekord v prodejích elektromobilů za rok. Podle YTD se Tesle dosud podařilo prodat okolo 55 882 Modelů 3, což je úctyhodné. Dosud nejvyšších ročních prodejů mezi elektromobily dosáhl již v roce 2014 Nissan Leaf s počtem 30 200 kusů. Pokud zohledníme, že do konce roky zbývají necelé 4 měsíce, je jisté, že Tesla rekord zdvojnásobí.
A co modely S a X? Ty si samozřejmě dle očekávání vedou podstatně hůře, než Model 3. Za srpen se mělo podle InsideEVs prodal okolo 2 625 Modelů S a 2 750 Modelů X. Není to moc, přesto jsou to čísla oproti červenci téměř dvojnásobná.
Tesla si tak na americkém trhu zajistila vůdčí pozici, kterou v následujících letech pravděpodobně nikdo nedokáže ohrozit. A dokonce i v blízké budoucnosti se dá předpokládat, že to konkurence nebude mít na americkém trhu snadné. Tesla sice má plno problémů s kvalitou zpracování, nedodržováním termínů a bohužel i financemi, technická kvalita jejích modelů je však neoddiskutovatelná.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?