Ruská ekonomika na tom nebyla v posledních letech příliš dobře, což se muselo zákonitě projevit prakticky ve všech sektorech. Ruská armáda tak přestala prahnout po velkých nákupech Armat a lidé odkládali koupi nových automobilů na lepší časy. Ty se ale podle všeho přiblížily a tak se Rusové v minulém měsíci rozšoupli, což přineslo úspěch hned několika automobilkám. Včetně Škody.
Ruský trh s novými automobily povyrostl v minulém měsíci o 11 %, za což podle Asociace evropských podniků (Association of European Businesses / AEB - ruská organizace zastupují zahraniční investory v Rusku) vděčí především rostoucí důvěře spotřebitelů.
Hlavním hnacím motorem růstu údajně „zůstává nepřetržitý pozitivní trend důvěry spotřebitelů, který je motivoval, aby konečně vyměnili své starší automobily za nové," cituje web AutoNews předsedu Výboru výrobců automobilů (Automobile Manufacturers Committee / součást AEB), kterým je Joerg Schreiber.
Podle AEB se tak během července prodalo v Rusku okolo 143 452 nových osobních a lehkých užitkových vozidel. Schreiber navíc předpokládá, že pozitivní trend by mohl pokračovat i v příštím měsíci.
Mezi jednotlivými značkami je pak jednoznačným vítězem Mitsubishi, které během minulého měsíce navýšilo své zisky o 132 %, za což vděčí zejména populárnímu modelu Outlander, jehož prodeje se téměř zdvojnásobily.
Na druhém místě se pak umístila Škoda, která zaznamenala růst o slušných 25 %. Podle AutoNews se na tom velkou měrou podílí především model Karoq, který se těší vysoké oblibě. Na třetím místě se pak umístilo BMW, které si přilepšilo o 24 %.
Špatně si nevedla ani Toyota (+ 22 %), Hyundai (+ 20 %) nebo Volkswagen (+ 19 %). Mezi sílícími značkami je i Kia (+ 14 %), domácí Lada (+ 11 %) nebo Nissan (+ 4 %). Vyšší zájem naopak minul Renault a Ford, kteří si pohoršili o 4 a 6 procent.
Celkově se ale prodeje nových automobilů v Rusku zvedly o 17 % a celkové číslo by podle AEB mělo být cca 992 637 prodaných nových automobilů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.