Ruská ekonomika na tom nebyla v posledních letech příliš dobře, což se muselo zákonitě projevit prakticky ve všech sektorech. Ruská armáda tak přestala prahnout po velkých nákupech Armat a lidé odkládali koupi nových automobilů na lepší časy. Ty se ale podle všeho přiblížily a tak se Rusové v minulém měsíci rozšoupli, což přineslo úspěch hned několika automobilkám. Včetně Škody.
Ruský trh s novými automobily povyrostl v minulém měsíci o 11 %, za což podle Asociace evropských podniků (Association of European Businesses / AEB - ruská organizace zastupují zahraniční investory v Rusku) vděčí především rostoucí důvěře spotřebitelů.
Hlavním hnacím motorem růstu údajně „zůstává nepřetržitý pozitivní trend důvěry spotřebitelů, který je motivoval, aby konečně vyměnili své starší automobily za nové," cituje web AutoNews předsedu Výboru výrobců automobilů (Automobile Manufacturers Committee / součást AEB), kterým je Joerg Schreiber.
Podle AEB se tak během července prodalo v Rusku okolo 143 452 nových osobních a lehkých užitkových vozidel. Schreiber navíc předpokládá, že pozitivní trend by mohl pokračovat i v příštím měsíci.
Mezi jednotlivými značkami je pak jednoznačným vítězem Mitsubishi, které během minulého měsíce navýšilo své zisky o 132 %, za což vděčí zejména populárnímu modelu Outlander, jehož prodeje se téměř zdvojnásobily.
Na druhém místě se pak umístila Škoda, která zaznamenala růst o slušných 25 %. Podle AutoNews se na tom velkou měrou podílí především model Karoq, který se těší vysoké oblibě. Na třetím místě se pak umístilo BMW, které si přilepšilo o 24 %.
Špatně si nevedla ani Toyota (+ 22 %), Hyundai (+ 20 %) nebo Volkswagen (+ 19 %). Mezi sílícími značkami je i Kia (+ 14 %), domácí Lada (+ 11 %) nebo Nissan (+ 4 %). Vyšší zájem naopak minul Renault a Ford, kteří si pohoršili o 4 a 6 procent.
Celkově se ale prodeje nových automobilů v Rusku zvedly o 17 % a celkové číslo by podle AEB mělo být cca 992 637 prodaných nových automobilů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?