Škoda Auto oslavuje významný úspěch v oblasti digitalizace prodeje osobních automobilů. Na českém trhu prodala již 100. automobil přes elektronickou platformu, kterou na adrese www.skoda-online.cz spustila po pilotním projektu na sklonku prvního čtvrtletí roku 2018. Do projektu je zapojeno 174 autorizovaných prodejců v České republice, mezi hlavní přednosti patří rychlý výběr nového vozu, dodání již za 14 dní od objednávky a také unikátní služba doručení vozu na adresu zákazníka.
„Není pochyb o tom, že digitalizace hraje v automobilovém průmyslu stále větší význam,“ říká Luboš Vlček, šéf Škoda Auto Česká republika. „Jsme rádi, že jsme dokázali její přínos i v obchodní praxi. On-line prodej automobilů je zajímavou příležitostí pro posílení naší obchodní sítě a jedinečným způsobem, jak oslovit nové skupiny zákazníků. Také tím získáváme velkou konkurenční výhodu před dalšími výrobci.“
Hlavní předností on-line prodeje je možnost vybrat si nové auto rychle a z pohodlí domova, zákazník nemusí navštívit prodejní místo ani kvůli podpisu smlouvy, a pokud si to přeje, dokonce ani kvůli převzetí vozu. Kromě zjednodušení administrativních úkonů je významným přínosem krátká čekací lhůta.
Zájemci mohou na internetu vybírat ze stovky různých variant modelů a výbav, u všech nabízených specifikací vidí také aktuální termín dodání. Nejkratší dodací lhůta u oblíbených verzí dosahuje pouhých 14 dnů. I náročnější provedení však jsou k dostání zpravidla do devadesáti dnů od uskutečnění objednávky.
K dispozici jsou objednávky automobilů formou operativního leasingu Škoda Bez starostí. Různé možnosti financování nabízejí 48 kombinací, aby se vyhovělo odlišným požadavkům soukromých zájemců nebo podnikatelů. Zákazník může zaplatit nejen přímým bankovním převodem, ale dokonce i platební kartou.
Celkový proces nákupu je mimořádně snadný. Prostřednictvím QR kódu nebo přímo na webových stránkách si lze spustit krátké instruktážní video, které kupujícího během jedné minuty provede hlavními kroky. Zájemcům o nový vůz přináší digitalizace prodeje celkové zjednodušení objednávky i časovou úsporu, prodejní partneři získají novou klientelu a moderní způsob uskutečnění prodeje.
První klienti již také využili unikátní službu doručení vozu domů, která dále umocňuje rychlé a bezstarostné pořízení nového automobilu. Pro zájemce o tradiční převzetí objednaného vozidla zůstává možnost navštívit jednoho ze 174 participujících prodejních partnerů společnosti Škoda Auto v České republice.
Průměrný věk zákazníků, kteří využili digitální formy prodeje, činí 38 let, což odpovídá i skladbě návštěvníků prodejního portálu. Zde na prvním místě dominuje skupina uživatelů ve věku 25–34 let, na druhém místě jsou zájemci ze skupiny 35–44 let. Téměř 11 % návštěvníků portálu tvoří mladí uživatelé ve věku 18 až 24 let.
Od spuštění portálu v prosinci roku 2017 proběhly dvě marketingové kampaně, které měly významný vliv na prodej. Rekordní návštěvnost dosáhla 7800 uživatelů za den. Mezi uživateli převažují muži nad ženami v poměru 77:23. Škoda Auto ve Strategii 2025 definovala digitalizaci jako jednu z hlavních oblastí svého rozvoje. Elektromobilita, autonomní řízení a digitalizace, včetně digitalizované formy prodeje nových vozů, představují́ nejdůležitější milníky budoucnosti společnosti.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.