Situaci v automobilce Tesla sleduje v posledních týdnech snad celý motoristický svět. I přes řadu negativních predikcí, podle kterých Tesla nemá šanci tento rok ustát, nám totiž Elon Musk sliboval pravý opak. Kvůli snaze dostat se do zelených čísel dokonce vyrostla třetí výrobní linka a odešlo pár lidí. Teď se však Tesla chová poněkud zvláštně. Její zákazníci to však celkem dobře chápu.
Během posledních týdnů jsme se z několika různých zdrojů mohli dozvědět, že produkce Tesly Model 3 je na vzestupu. Tomu měla do jisté míry napomoci i nový výrobní linka, která vyrostla nevídaně rychle ve stanu poblíž hlavního závodu automobilky. I přes plná parkoviště u výrobního závodu se však zdá, že zákazníci se svých aut ještě chvíli nedočkají.
Na vině je totiž snaha automobilky využít na maximum daňové úlevy, které jejím zákazníkům poskytuje americká vláda. Zájemci o koupi elektromobilů značky Tesla totiž mohou v současné době ušetřit až 7 500 dolarů (cca 166 000 Kč). Tom Randall pak na svém Twitteru uvádí, že celková částka ušetřená americkým zákazníkům by se mohla pohybovat okolo 366 milionů dolarů, tedy téměř 8.1 miliardy dolarů.
Tesla’s efforts to delay the expiration of its U.S. tax credits could save customers more than $366 million. I wrote a few blog posts about it today and included @Smack_Check’s math on it https://t.co/Ko0awG98WM pic.twitter.com/nuSdHuePgB
— Tom Randall (@tsrandall) 22. června 2018
My bohužel americkému daňovému zvýhodnění při nákupu elektromobilů bohužel nerozumíme, spoléháme se však na informace webu UnsideEv's, podle kterého funguje celá věc následovně: Pokud Tesla doručí svůj elektromobil číslo 200 000 zákazníkovi až během následujícího čtvrtletí, tedy po příští sobotě, pak budou moci další zákazníci uplatňovat slevu oněch 7 500 dolarů až do konce tohoto prosince. Pokud by však Tesla doručila elektromobil číslo 200 000 ještě do soboty 30., pak by zvýhodnění platilo jen do září tohoto roku.
Zákazníci, včetně těch potencionálních a dosud nerozhodnutých, tak stále doufají, že Tesla své dodávky v následujících dnech zpomalí. Jediní, komu by něco takového mohlo vadit, jsou čekající "předplatitelé," ovšem ti už se načekali poměrně dlouho a tak jim snad pár dnů nebude vadit.
Pokud by si Tesla ponechala svou drobnou ekonomickou výhodu, rozhodně by jí to pomohlo v hledání dalších zákazníků - tady se počítá každý měsíc. A to si zřejmě lidé v automobilce velice dobře uvědomují, což ostatně potvrzují i některé fotky z parkoviště poblíž závodu. Například na té, kterou na svůj Instagram umístil uživatel erikstrait, je vidět možná i několik stovek Modelů 3, které jsou zaparkovány na parkovišti poblíž kalifornské automobilky.
A sea of Tesla Model 3s in California waiting for July to deliver! Tesla Q3 is gonna be insane! #tesla #teslamotors #model3 #teslamodel3 #whoaretheluckynewowners
Ve svém komentáři navíc dodává, že Q3 (třetí čtvrtletí), bude šílené. A my mu můžeme dát jen za pravdu, neboť pokud Tesla v současnosti produkuje auta "do zásoby" a doručovat je bude až od začátku příštího měsíce, pravděpodobně jí to naráz přinese pořádně prodeje i zisky. A díky prodloužené možnosti čerpat daňová zvýhodnění by se mohli objevit i noví zákazníci.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.