Nekonečný problém Škodovky? Jiné automobilky by jí ho mohly závidět

Ilustrační foto
Ilustrační foto, foto: Škoda Auto
Antonín Marek , AutoRoad.cz 14. června 2018 10:45
Sdílej:

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto zažívá v posledních letech zřejmě jedno ze svých nejlepších období, které sebou však přináší jisté problémy. Zatím co některé menší automobilky by jistě byly rády, kdyby poptávky po jejich modelech převyšovala výrobu, v případě Škody se jedná o nevyužitý potenciál, se kterým je potřeba něco rychle udělat, neboť do budoucna by mohla být situace ještě horší.

Když svět začal šílet po modelech z kategorie SUV, reagovala automobilka Škoda produkcí modelů Kodiaq a Karoq, které se okamžitě začaly těšit ohromné popularitě - a to jak mezi odborníky, tak mezi veřejností. Poptávka po těchto modelech je dokonce tak vysoká, že by v roce 2025 mohly být tahouny celé výroby a to s produkcí 2 miliony vozidel ročně. V současnosti je to přitom už cca 1.2 milionu.

Navzdory slibným předpovědím však Škoda musí řešit akutní problém s nedostatečnou výrobní kapacitou, které nepomohlo ani nedávné rozšíření výroby, jak uvádí agentura Reuters. „Existuje celá řada možností, jak pokrýt vzrůstající poptávku," uvedla automobilka v pondělí a současně dodala, že využívání nevyužité výrobní kapacity v ostatních závodech koncernu VW by problém nevyřešilo.

„Z těchto důvodů se díváme i po jiných alternativách, jako je například smluvní výroba," uvedla Škoda. „Poptávka převyšuje naše výrobní kapacity dokonce i v roce 2018." Již v březnu zdroj z automobilky naznačil, že Škoda hledá nové způsoby, jak vyrábět více automobilů. Jednou z možností byla dokonce i výstavba nové továrny mimo území České republiky.

Bernd Osterioh z koncernu Volkswagen minulý týden oznámil, že přesunutí některých částí výroby Škody do Německa v roce 2019 by problémy české automobilky nijak nevyřešilo. Řešení nedostatečných výrobních kapacit Škody získává na prioritě i díky tomu, že Škoda předběhla Audi a stala se druhým nejvýnosnějším podnikem v koncernu VW, hned za Porsche.

Osterioh dle serveru CarScoops dodal, že konečné rozhodnutí o způsobu navyšování výrobních kapacit ve Škodě padne zřejmě v listopadu. Tou dobou se má totiž sejít dozorčí rada celého koncernu VW, která rozhodne o přerozdělení rozpočtu mezi kapacity, technologie a vybavení.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.