Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto zažívá v posledních letech zřejmě jedno ze svých nejlepších období, které sebou však přináší jisté problémy. Zatím co některé menší automobilky by jistě byly rády, kdyby poptávky po jejich modelech převyšovala výrobu, v případě Škody se jedná o nevyužitý potenciál, se kterým je potřeba něco rychle udělat, neboť do budoucna by mohla být situace ještě horší.
Když svět začal šílet po modelech z kategorie SUV, reagovala automobilka Škoda produkcí modelů Kodiaq a Karoq, které se okamžitě začaly těšit ohromné popularitě - a to jak mezi odborníky, tak mezi veřejností. Poptávka po těchto modelech je dokonce tak vysoká, že by v roce 2025 mohly být tahouny celé výroby a to s produkcí 2 miliony vozidel ročně. V současnosti je to přitom už cca 1.2 milionu.
Navzdory slibným předpovědím však Škoda musí řešit akutní problém s nedostatečnou výrobní kapacitou, které nepomohlo ani nedávné rozšíření výroby, jak uvádí agentura Reuters. „Existuje celá řada možností, jak pokrýt vzrůstající poptávku," uvedla automobilka v pondělí a současně dodala, že využívání nevyužité výrobní kapacity v ostatních závodech koncernu VW by problém nevyřešilo.
„Z těchto důvodů se díváme i po jiných alternativách, jako je například smluvní výroba," uvedla Škoda. „Poptávka převyšuje naše výrobní kapacity dokonce i v roce 2018." Již v březnu zdroj z automobilky naznačil, že Škoda hledá nové způsoby, jak vyrábět více automobilů. Jednou z možností byla dokonce i výstavba nové továrny mimo území České republiky.
Bernd Osterioh z koncernu Volkswagen minulý týden oznámil, že přesunutí některých částí výroby Škody do Německa v roce 2019 by problémy české automobilky nijak nevyřešilo. Řešení nedostatečných výrobních kapacit Škody získává na prioritě i díky tomu, že Škoda předběhla Audi a stala se druhým nejvýnosnějším podnikem v koncernu VW, hned za Porsche.
Osterioh dle serveru CarScoops dodal, že konečné rozhodnutí o způsobu navyšování výrobních kapacit ve Škodě padne zřejmě v listopadu. Tou dobou se má totiž sejít dozorčí rada celého koncernu VW, která rozhodne o přerozdělení rozpočtu mezi kapacity, technologie a vybavení.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.