Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto zažívá v posledních letech zřejmě jedno ze svých nejlepších období, které sebou však přináší jisté problémy. Zatím co některé menší automobilky by jistě byly rády, kdyby poptávky po jejich modelech převyšovala výrobu, v případě Škody se jedná o nevyužitý potenciál, se kterým je potřeba něco rychle udělat, neboť do budoucna by mohla být situace ještě horší.
Když svět začal šílet po modelech z kategorie SUV, reagovala automobilka Škoda produkcí modelů Kodiaq a Karoq, které se okamžitě začaly těšit ohromné popularitě - a to jak mezi odborníky, tak mezi veřejností. Poptávka po těchto modelech je dokonce tak vysoká, že by v roce 2025 mohly být tahouny celé výroby a to s produkcí 2 miliony vozidel ročně. V současnosti je to přitom už cca 1.2 milionu.
Navzdory slibným předpovědím však Škoda musí řešit akutní problém s nedostatečnou výrobní kapacitou, které nepomohlo ani nedávné rozšíření výroby, jak uvádí agentura Reuters. „Existuje celá řada možností, jak pokrýt vzrůstající poptávku," uvedla automobilka v pondělí a současně dodala, že využívání nevyužité výrobní kapacity v ostatních závodech koncernu VW by problém nevyřešilo.
„Z těchto důvodů se díváme i po jiných alternativách, jako je například smluvní výroba," uvedla Škoda. „Poptávka převyšuje naše výrobní kapacity dokonce i v roce 2018." Již v březnu zdroj z automobilky naznačil, že Škoda hledá nové způsoby, jak vyrábět více automobilů. Jednou z možností byla dokonce i výstavba nové továrny mimo území České republiky.
Bernd Osterioh z koncernu Volkswagen minulý týden oznámil, že přesunutí některých částí výroby Škody do Německa v roce 2019 by problémy české automobilky nijak nevyřešilo. Řešení nedostatečných výrobních kapacit Škody získává na prioritě i díky tomu, že Škoda předběhla Audi a stala se druhým nejvýnosnějším podnikem v koncernu VW, hned za Porsche.
Osterioh dle serveru CarScoops dodal, že konečné rozhodnutí o způsobu navyšování výrobních kapacit ve Škodě padne zřejmě v listopadu. Tou dobou se má totiž sejít dozorčí rada celého koncernu VW, která rozhodne o přerozdělení rozpočtu mezi kapacity, technologie a vybavení.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?