Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto zažívá v posledních letech zřejmě jedno ze svých nejlepších období, které sebou však přináší jisté problémy. Zatím co některé menší automobilky by jistě byly rády, kdyby poptávky po jejich modelech převyšovala výrobu, v případě Škody se jedná o nevyužitý potenciál, se kterým je potřeba něco rychle udělat, neboť do budoucna by mohla být situace ještě horší.
Když svět začal šílet po modelech z kategorie SUV, reagovala automobilka Škoda produkcí modelů Kodiaq a Karoq, které se okamžitě začaly těšit ohromné popularitě - a to jak mezi odborníky, tak mezi veřejností. Poptávka po těchto modelech je dokonce tak vysoká, že by v roce 2025 mohly být tahouny celé výroby a to s produkcí 2 miliony vozidel ročně. V současnosti je to přitom už cca 1.2 milionu.
Navzdory slibným předpovědím však Škoda musí řešit akutní problém s nedostatečnou výrobní kapacitou, které nepomohlo ani nedávné rozšíření výroby, jak uvádí agentura Reuters. „Existuje celá řada možností, jak pokrýt vzrůstající poptávku," uvedla automobilka v pondělí a současně dodala, že využívání nevyužité výrobní kapacity v ostatních závodech koncernu VW by problém nevyřešilo.
„Z těchto důvodů se díváme i po jiných alternativách, jako je například smluvní výroba," uvedla Škoda. „Poptávka převyšuje naše výrobní kapacity dokonce i v roce 2018." Již v březnu zdroj z automobilky naznačil, že Škoda hledá nové způsoby, jak vyrábět více automobilů. Jednou z možností byla dokonce i výstavba nové továrny mimo území České republiky.
Bernd Osterioh z koncernu Volkswagen minulý týden oznámil, že přesunutí některých částí výroby Škody do Německa v roce 2019 by problémy české automobilky nijak nevyřešilo. Řešení nedostatečných výrobních kapacit Škody získává na prioritě i díky tomu, že Škoda předběhla Audi a stala se druhým nejvýnosnějším podnikem v koncernu VW, hned za Porsche.
Osterioh dle serveru CarScoops dodal, že konečné rozhodnutí o způsobu navyšování výrobních kapacit ve Škodě padne zřejmě v listopadu. Tou dobou se má totiž sejít dozorčí rada celého koncernu VW, která rozhodne o přerozdělení rozpočtu mezi kapacity, technologie a vybavení.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.