Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto zažívá v posledních letech zřejmě jedno ze svých nejlepších období, které sebou však přináší jisté problémy. Zatím co některé menší automobilky by jistě byly rády, kdyby poptávky po jejich modelech převyšovala výrobu, v případě Škody se jedná o nevyužitý potenciál, se kterým je potřeba něco rychle udělat, neboť do budoucna by mohla být situace ještě horší.
Když svět začal šílet po modelech z kategorie SUV, reagovala automobilka Škoda produkcí modelů Kodiaq a Karoq, které se okamžitě začaly těšit ohromné popularitě - a to jak mezi odborníky, tak mezi veřejností. Poptávka po těchto modelech je dokonce tak vysoká, že by v roce 2025 mohly být tahouny celé výroby a to s produkcí 2 miliony vozidel ročně. V současnosti je to přitom už cca 1.2 milionu.
Navzdory slibným předpovědím však Škoda musí řešit akutní problém s nedostatečnou výrobní kapacitou, které nepomohlo ani nedávné rozšíření výroby, jak uvádí agentura Reuters. „Existuje celá řada možností, jak pokrýt vzrůstající poptávku," uvedla automobilka v pondělí a současně dodala, že využívání nevyužité výrobní kapacity v ostatních závodech koncernu VW by problém nevyřešilo.
„Z těchto důvodů se díváme i po jiných alternativách, jako je například smluvní výroba," uvedla Škoda. „Poptávka převyšuje naše výrobní kapacity dokonce i v roce 2018." Již v březnu zdroj z automobilky naznačil, že Škoda hledá nové způsoby, jak vyrábět více automobilů. Jednou z možností byla dokonce i výstavba nové továrny mimo území České republiky.
Bernd Osterioh z koncernu Volkswagen minulý týden oznámil, že přesunutí některých částí výroby Škody do Německa v roce 2019 by problémy české automobilky nijak nevyřešilo. Řešení nedostatečných výrobních kapacit Škody získává na prioritě i díky tomu, že Škoda předběhla Audi a stala se druhým nejvýnosnějším podnikem v koncernu VW, hned za Porsche.
Osterioh dle serveru CarScoops dodal, že konečné rozhodnutí o způsobu navyšování výrobních kapacit ve Škodě padne zřejmě v listopadu. Tou dobou se má totiž sejít dozorčí rada celého koncernu VW, která rozhodne o přerozdělení rozpočtu mezi kapacity, technologie a vybavení.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?