Sergio Marchionn, současný předseda představenstva Fiat chrysler Automobiles, má před sebou svůj poslední velký projev na své pozici. Během zítřka se však nečeká žádné srdceryvné loučení, ale pořádné zemětřesení hned pro několik významných evropských i amerických značek.
Podle agentury Bloomberg by odcházející nejvyšší muž FCA mohl oznámit kompletní stažení značky Fiat z amerického trhu, zatím co z evropského trhu by mohly zmizet automobily Chrysler. Amerika by tak přišla o Fiat 500 a pár dalších modelů, zatím co zákazníci v Evropě by zůstali ochuzeni o Chrysler 300 a Pacifica.
Místo snahy nastartovat větší prodeje na rozdílných trzích by se FCA mohlo pokusit soustředit svou energii na luxusní modely vyráběné pod značkami Alfa Romeo či Maserati a současně zvýšit prodeje oblíbených SUV a pickupů značek Jeep a Ram. Nabízí se ale i možnost, že společnosti Alfa Romeo a Maserati by mohly být spojeny do jedné - obě značky by však zůstaly zachovány.
V Mexiku vyráběné automobily značky Fiat byly na americkém trhu prodávány od roku 2010, přičemž teprve o rok dříve dokončila italská automobilka pod vedením Marchionneho akvizici Chrysleru. Po uvedení tradičního malého hatchbacku následovaly modely 500L, crossover 500x a v roce 2016 dorazil i bratranec Mazdy MX-5, Fiat 124 Spider.
Ze začátku se zdál být vstup na americký trh úspěchem, ovšem s přibývajícími roky začalo štěstí Fiat opouštět. Zatím co v roce 2014 prodala automobilka v zámoří přes 46 000 automobilů, minulý rok to bylo jen 26 500 automobilů. Prodeje navíc neustále padají i v první části roku.
Kromě vážných rozhodnutí o budoucnosti automobilky se však počítá i s nominacemi na pozici, kterou bude muset Marchionne v příštím roce opustit. Jako nejsilnější kandidáti se v současnosti zdají CFO Richard Palmer, evropský vedoucí Alfredo Altavilla nebo vedoucí společnosti Jeep Mike Manley.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.