Sergio Marchionn, současný předseda představenstva Fiat chrysler Automobiles, má před sebou svůj poslední velký projev na své pozici. Během zítřka se však nečeká žádné srdceryvné loučení, ale pořádné zemětřesení hned pro několik významných evropských i amerických značek.
Podle agentury Bloomberg by odcházející nejvyšší muž FCA mohl oznámit kompletní stažení značky Fiat z amerického trhu, zatím co z evropského trhu by mohly zmizet automobily Chrysler. Amerika by tak přišla o Fiat 500 a pár dalších modelů, zatím co zákazníci v Evropě by zůstali ochuzeni o Chrysler 300 a Pacifica.
Místo snahy nastartovat větší prodeje na rozdílných trzích by se FCA mohlo pokusit soustředit svou energii na luxusní modely vyráběné pod značkami Alfa Romeo či Maserati a současně zvýšit prodeje oblíbených SUV a pickupů značek Jeep a Ram. Nabízí se ale i možnost, že společnosti Alfa Romeo a Maserati by mohly být spojeny do jedné - obě značky by však zůstaly zachovány.
V Mexiku vyráběné automobily značky Fiat byly na americkém trhu prodávány od roku 2010, přičemž teprve o rok dříve dokončila italská automobilka pod vedením Marchionneho akvizici Chrysleru. Po uvedení tradičního malého hatchbacku následovaly modely 500L, crossover 500x a v roce 2016 dorazil i bratranec Mazdy MX-5, Fiat 124 Spider.
Ze začátku se zdál být vstup na americký trh úspěchem, ovšem s přibývajícími roky začalo štěstí Fiat opouštět. Zatím co v roce 2014 prodala automobilka v zámoří přes 46 000 automobilů, minulý rok to bylo jen 26 500 automobilů. Prodeje navíc neustále padají i v první části roku.
Kromě vážných rozhodnutí o budoucnosti automobilky se však počítá i s nominacemi na pozici, kterou bude muset Marchionne v příštím roce opustit. Jako nejsilnější kandidáti se v současnosti zdají CFO Richard Palmer, evropský vedoucí Alfredo Altavilla nebo vedoucí společnosti Jeep Mike Manley.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?