Automobilka Tesla to má v posledních měsících nahnuté a o její schopnosti přežívat začali pomalu pochybovat i investoři. Elon Musk však nyní přišel s odvážným prohlášením, podle kterého začne Tesla profitovat již v druhé polovině tohoto roku, čímž se konečně závislosti na otevřených peněženkách investorů zbaví.
V posledních týdnech se kolem automobilky Tesla Motors opět začaly šířit zvěsti, podle kterých bude muset znovu vstoupit na finanční trhy s nataženou dlaní, jak uvádí agentura Reuters. A při pohledu na nedávné události se není příliš čemu divit.
Automobilka má dlouhodobé problémy s nedodržováním výrobních cílů, rozjezd výroby Tesly Model 3 byl obrovským fiaskem a v návaznosti na smrtelnou nehodu, ve které figurovala Tesla Model X s aktivovaným autopilotem, se automobilce dostala i poměrně negativní mediální pozornost.
Ve výsledku tak akcie automobilky spadly na rekordně nízkou úroveň a řada investorů začala veřejně pochybovat o životaschopnosti celého projektu. The Economist pak sdíle, mimo jiné i na Twitteru, informaci, podle které bude automobilka potřebovat alespoň 2,5 až 3 miliardy od investorů, aby přežila rok 2018.
Na tento tweet však reagoval samotný Elon Musk, který napsal „The Economist býval nudný, ale zároveň chytrý a se škodolibým suchým humorem. Teď už je jen nudný (achjo). Tesla bude zisková a vydělávat už ve třetím a čtvrtém čtvrtletí, takže evidentně nebude potřeba vybírat další peníze."
Elon Musk sice často přehání co se termínů týče, nicméně ve většině ostatních prohlášení se snaží dodržovat slovo. Ještě před tímto odvážným prohlášením narostly akcie Tesly o 10 % - a to zejména díky oznámení stále rostoucích čísel Tesly Model 3. Krátce po Muskově prohlášení na Twitteru pak hodnota akcií skokově povyrostla o dalších 1,8 %.
The Economist used to be boring, but smart with a wicked dry wit. Now it’s just boring (sigh). Tesla will be profitable & cash flow+ in Q3 & Q4, so obv no need to raise money.
— Elon Musk (@elonmusk) 13. dubna 2018
My upřímně doufáme, že Elon Musk víc co dělá. Pokud by totiž opět trh a investory zklamal, pravděpodobně by už k němu a celé Tesle byli nemilosrdní. Toho se snad ale nedočkáme.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?