Automobilka Tesla to má v posledních měsících nahnuté a o její schopnosti přežívat začali pomalu pochybovat i investoři. Elon Musk však nyní přišel s odvážným prohlášením, podle kterého začne Tesla profitovat již v druhé polovině tohoto roku, čímž se konečně závislosti na otevřených peněženkách investorů zbaví.
V posledních týdnech se kolem automobilky Tesla Motors opět začaly šířit zvěsti, podle kterých bude muset znovu vstoupit na finanční trhy s nataženou dlaní, jak uvádí agentura Reuters. A při pohledu na nedávné události se není příliš čemu divit.
Automobilka má dlouhodobé problémy s nedodržováním výrobních cílů, rozjezd výroby Tesly Model 3 byl obrovským fiaskem a v návaznosti na smrtelnou nehodu, ve které figurovala Tesla Model X s aktivovaným autopilotem, se automobilce dostala i poměrně negativní mediální pozornost.
Ve výsledku tak akcie automobilky spadly na rekordně nízkou úroveň a řada investorů začala veřejně pochybovat o životaschopnosti celého projektu. The Economist pak sdíle, mimo jiné i na Twitteru, informaci, podle které bude automobilka potřebovat alespoň 2,5 až 3 miliardy od investorů, aby přežila rok 2018.
Na tento tweet však reagoval samotný Elon Musk, který napsal „The Economist býval nudný, ale zároveň chytrý a se škodolibým suchým humorem. Teď už je jen nudný (achjo). Tesla bude zisková a vydělávat už ve třetím a čtvrtém čtvrtletí, takže evidentně nebude potřeba vybírat další peníze."
Elon Musk sice často přehání co se termínů týče, nicméně ve většině ostatních prohlášení se snaží dodržovat slovo. Ještě před tímto odvážným prohlášením narostly akcie Tesly o 10 % - a to zejména díky oznámení stále rostoucích čísel Tesly Model 3. Krátce po Muskově prohlášení na Twitteru pak hodnota akcií skokově povyrostla o dalších 1,8 %.
The Economist used to be boring, but smart with a wicked dry wit. Now it’s just boring (sigh). Tesla will be profitable & cash flow+ in Q3 & Q4, so obv no need to raise money.
— Elon Musk (@elonmusk) 13. dubna 2018
My upřímně doufáme, že Elon Musk víc co dělá. Pokud by totiž opět trh a investory zklamal, pravděpodobně by už k němu a celé Tesle byli nemilosrdní. Toho se snad ale nedočkáme.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.