Škoda Auto úspěšně vstoupila do roku 2018. Pro českou automobilku byl březen nejlepším měsícem v historii podniku a značka jím zároveň završila své zatím nejúspěšnější první čtvrtletí. Společnost v uplynulém měsíci svým zákazníkům dodala 120 200 vozů a o 10,7 % tak překonala výsledek loňského roku (březen 2017: 108 500 vozů). V prvním čtvrtletí roku 2018 dodala společnost Škoda Auto svým zákazníkům na celém světě celkem 316 700 vozů. Oproti předchozímu roku to představuje nárůst o 11,7 %.
Na rekordních dodávkách zákazníkům se projevil pozitivní vývoj na důležitých trzích v Čině, Rusku, Evropě a v Indii. Do rekordního výsledku se promítlo také zvýšení dodávek modelů Octavia a Kodiaq. Také model Škoda Karoq je jedním z pilířů trvajícího úspěchu. Za první tři měsíce roku 2018 bylo dodáno 17 100 vozů této modelové řady.
„Rekordní první čtvrtletí roku 2018 plynule navázalo na úspěchy značky Škoda z uplynulého roku. Nejlepší první čtvrtletí a poprvé i 120 200 prodaných vozů za jeden měsíc jsou dobrým základem pro další rozvoj značky,“ říká Alain Favey, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast prodeje a marketingu.
Škoda Auto představila v březnu na Mezinárodním autosalonu v Ženevě několik světových premiér. Česká automobilka odhalila mimo jiné studii hybridního městského crossoveru Škoda Vision x, která je předzvěstí budoucích modelů značky. V provedení Laurin & Klement se veřejnosti také poprvé představil nový vrcholný model úspěšné modelové řady SUV Škoda Kodiaq. Světovou premiéru měl také výrazně přepracovaný model Škoda Fabia.
V západní Evropě dodala Škoda Auto v březnu svým zákazníkům 53 400 vozů a udržela si tak úroveň z loňského roku (březen 2017: 53 600 vozů). V prvním čtvrtletí letošního roku zvýšila česká automobilka dodávky zákazníkům o 6,3 % na 130 300 vozů. Německo zůstalo i v březnu s 17 100 dodanými vozy druhým největším trhem značky. V prvním čtvrtletí zaznamenala společnost Škoda Auto v Německu nárůst o 9,4 % a dodala svým zákazníkům 44 600 vozů. Dvouciferný růst zaznamenala automobilka v období od ledna do března také v Itálii (7 700 vozů; +14,9 %), ve Francii (7 500 vozů; +20,5 %), Rakousku (6 900 vozů; +12,5 %), v Nizozemsku (4 500 vozů; +27,5 %), Švédsku (4 500; +11,7 %) a Řecku (1 000 vozů; +66,4 %).
Ve střední Evropě zvýšila Škoda Auto dodávky zákazníkům v březnu o 4,5 % na 19 800 vozů. Čtvrtletní dodávky zákazníkům tu překonaly loňský výsledek o 7,5 % a vzrostly na 56 900 vozů. Na domácím českém trhu dodala Škoda Auto v březnu svým zákazníkům 8 500 vozů. Celkově dosáhla automobilka na českém trhu za první tři měsíce roku nárůstu o 3,2 % a zvýšila dodávky zákazníkům na 25 400 vozů . Dodávky zákazníkům vzrostly za první čtvrtletí také v Polsku (+7,7 %), na Slovensku (+9,5 %), v Maďarsku (+21,2 %), ve Slovinsku (+9,0 %) a v Chorvatsku (+58,8 %).
Na celosvětově největším trhu v Číně zvýšila Škoda Auto v březnu své dodávky o 29,0 % na 28 100 vozů. V prvním čtvrtletí byly dodávky zákazníkům v Říši středu o 18,6 % vyšší než ve stejném období minulého roku a vzrostly na 79 200 vozů. Další růstové impulsy si česká automobilka slibuje od kompaktního SUV Škoda Karoq, které bylo na čínský trh uvedeno koncem března.
V Turecku zaznamenala automobilka v březnu silný nárůst, konkrétně o 118,0 % ve srovnání se stejným měsícem minulého roku a zvýšila své dodávky zákazníkům na 2 900 vozů (březen 2017: 1 300 vozů). V prvním čtvrtletí vzrostly dodávky zákazníkům o 73,6 % na celkem 6 600 vozů (první čtvrtletí 2017: 3 800 vozů).
Dodávky vozů značky Škoda zákazníkům v prvním čtvrtletí 2018 (v kusech, zaokrouhleno, pod jednotlivých modelech; +/- v procentech oproti minulému roku):
Škoda Octavia (105 700; +2,6 %) Škoda Fabia (54 600; 0,0 %) Škoda Rabia (49 000; -5,3 %) Škoda Kodiaq (38 100; >+500 %) Škoda Superb (37 500; -1,9 %) Škoda Karoq (17 100; -) Škoda Yeti (4 900; -77,2 %) Škoda Citigo (prodej pouze v Evropě: 9 700; +1,0 %)Dodávky vozů značky Škoda zákazníkům v březnu 2018 (v kusech, zaokrouhleno, pod jednotlivých modelech; +/- v procentech oproti minulému roku):
Škoda Octavia (38 200; +3,3 %) Škoda Fabia (21 300; -3,6 %) Škoda Rapid (18 100; -4,8 %) Škoda Kodiaq (14 300; +380,5 %) Škoda Superb (13 900; +0,4 %) Škoda Karoq (8 600; -) Škoda Yeti (1 600; -82,1 %) Škoda Citigo(prodej pouze v Evropě: 4 200; -13,2 %)Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?