Škoda Auto úspěšně vstoupila do roku 2018. Pro českou automobilku byl březen nejlepším měsícem v historii podniku a značka jím zároveň završila své zatím nejúspěšnější první čtvrtletí. Společnost v uplynulém měsíci svým zákazníkům dodala 120 200 vozů a o 10,7 % tak překonala výsledek loňského roku (březen 2017: 108 500 vozů). V prvním čtvrtletí roku 2018 dodala společnost Škoda Auto svým zákazníkům na celém světě celkem 316 700 vozů. Oproti předchozímu roku to představuje nárůst o 11,7 %.
Na rekordních dodávkách zákazníkům se projevil pozitivní vývoj na důležitých trzích v Čině, Rusku, Evropě a v Indii. Do rekordního výsledku se promítlo také zvýšení dodávek modelů Octavia a Kodiaq. Také model Škoda Karoq je jedním z pilířů trvajícího úspěchu. Za první tři měsíce roku 2018 bylo dodáno 17 100 vozů této modelové řady.
„Rekordní první čtvrtletí roku 2018 plynule navázalo na úspěchy značky Škoda z uplynulého roku. Nejlepší první čtvrtletí a poprvé i 120 200 prodaných vozů za jeden měsíc jsou dobrým základem pro další rozvoj značky,“ říká Alain Favey, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast prodeje a marketingu.
Škoda Auto představila v březnu na Mezinárodním autosalonu v Ženevě několik světových premiér. Česká automobilka odhalila mimo jiné studii hybridního městského crossoveru Škoda Vision x, která je předzvěstí budoucích modelů značky. V provedení Laurin & Klement se veřejnosti také poprvé představil nový vrcholný model úspěšné modelové řady SUV Škoda Kodiaq. Světovou premiéru měl také výrazně přepracovaný model Škoda Fabia.
V západní Evropě dodala Škoda Auto v březnu svým zákazníkům 53 400 vozů a udržela si tak úroveň z loňského roku (březen 2017: 53 600 vozů). V prvním čtvrtletí letošního roku zvýšila česká automobilka dodávky zákazníkům o 6,3 % na 130 300 vozů. Německo zůstalo i v březnu s 17 100 dodanými vozy druhým největším trhem značky. V prvním čtvrtletí zaznamenala společnost Škoda Auto v Německu nárůst o 9,4 % a dodala svým zákazníkům 44 600 vozů. Dvouciferný růst zaznamenala automobilka v období od ledna do března také v Itálii (7 700 vozů; +14,9 %), ve Francii (7 500 vozů; +20,5 %), Rakousku (6 900 vozů; +12,5 %), v Nizozemsku (4 500 vozů; +27,5 %), Švédsku (4 500; +11,7 %) a Řecku (1 000 vozů; +66,4 %).
Ve střední Evropě zvýšila Škoda Auto dodávky zákazníkům v březnu o 4,5 % na 19 800 vozů. Čtvrtletní dodávky zákazníkům tu překonaly loňský výsledek o 7,5 % a vzrostly na 56 900 vozů. Na domácím českém trhu dodala Škoda Auto v březnu svým zákazníkům 8 500 vozů. Celkově dosáhla automobilka na českém trhu za první tři měsíce roku nárůstu o 3,2 % a zvýšila dodávky zákazníkům na 25 400 vozů . Dodávky zákazníkům vzrostly za první čtvrtletí také v Polsku (+7,7 %), na Slovensku (+9,5 %), v Maďarsku (+21,2 %), ve Slovinsku (+9,0 %) a v Chorvatsku (+58,8 %).
Na celosvětově největším trhu v Číně zvýšila Škoda Auto v březnu své dodávky o 29,0 % na 28 100 vozů. V prvním čtvrtletí byly dodávky zákazníkům v Říši středu o 18,6 % vyšší než ve stejném období minulého roku a vzrostly na 79 200 vozů. Další růstové impulsy si česká automobilka slibuje od kompaktního SUV Škoda Karoq, které bylo na čínský trh uvedeno koncem března.
V Turecku zaznamenala automobilka v březnu silný nárůst, konkrétně o 118,0 % ve srovnání se stejným měsícem minulého roku a zvýšila své dodávky zákazníkům na 2 900 vozů (březen 2017: 1 300 vozů). V prvním čtvrtletí vzrostly dodávky zákazníkům o 73,6 % na celkem 6 600 vozů (první čtvrtletí 2017: 3 800 vozů).
Dodávky vozů značky Škoda zákazníkům v prvním čtvrtletí 2018 (v kusech, zaokrouhleno, pod jednotlivých modelech; +/- v procentech oproti minulému roku):
Škoda Octavia (105 700; +2,6 %) Škoda Fabia (54 600; 0,0 %) Škoda Rabia (49 000; -5,3 %) Škoda Kodiaq (38 100; >+500 %) Škoda Superb (37 500; -1,9 %) Škoda Karoq (17 100; -) Škoda Yeti (4 900; -77,2 %) Škoda Citigo (prodej pouze v Evropě: 9 700; +1,0 %)Dodávky vozů značky Škoda zákazníkům v březnu 2018 (v kusech, zaokrouhleno, pod jednotlivých modelech; +/- v procentech oproti minulému roku):
Škoda Octavia (38 200; +3,3 %) Škoda Fabia (21 300; -3,6 %) Škoda Rapid (18 100; -4,8 %) Škoda Kodiaq (14 300; +380,5 %) Škoda Superb (13 900; +0,4 %) Škoda Karoq (8 600; -) Škoda Yeti (1 600; -82,1 %) Škoda Citigo(prodej pouze v Evropě: 4 200; -13,2 %)Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?