Elon Musk nám sice sliboval, že Tesla bude během prosince vyrábět 20 000 kusů Modelu 3 měsíčně, nicméně s koncem roku vyplulo na povrch, že za celé třetí čtvrtletí roku 2017 bylo vyrobenou pouze 2 400 kusů tohoto dostupného elektromobilu. Že se tedy Tesla ze své ztrátovosti nedostane bylo jasné, ovšem nikdo nejspíš netušil, jak kritický konec roku pro tuto automobilku bude.
Co tedy odhalily ekonomické výsledky společnosti Tesla za poslední čtvrtletí roku 2017? Dobrou zprávou je, že společnosti se podařilo zvýšit meziroční příjmy o 1 miliardu dolarů na 3.29 miliardy dolarů, ovšem čtvrtletí ztráty dosáhly 675.4 milionu dolarů.
Kvůli neustálým investicím do budování továrny, rozšiřování produkčních kapacit a vývoji nových modelů je Tesla ve ztrátě na konci každého čtvrtletí, nicméně tentokrát se jedná o smutný rekord. Celkově pak společnost vykázala roční ztrátu 1.96 miliardy dolarů.
Magazín Forbes však poukázal na zajímavý způsob, jak se Tesle daří přivydělávat si bokem. Prodej jejich "ZEV" ekologických poukázek je dobře známá praktika, na které Tesla v roce 2016 vydělala cca 20 milionů dolarů. V roce minulém se však Tesla jen na poukázkách podařilo vydělat 179 milionů dolarů. Další nárůst financí pak představují příjmy ze záloh, které zákazníci skládají. Zde příjmy stouply z 663 milionů dolarů na 858 milionů dolarů.
V dopise adresovaném Investorům Tesla oznámila, že z původních plánů na rychlý rozjezd výroby elektromobilů Tesla Model 3 musela slevit a nyní plánuje dosažení týdenní produkce 2500 kusů do konce prvního čtvrtletí a 5000 kusů týdně do konce druhého čtvrtletí roku 2018. Tesla ve stejném dopise dodává, že nyní je připravena a odhodlána dosáhnout plánované výroby, nicméně předešlá vysoká očekávání poukazují na skutečnost, jak těžké je činit jakékoliv odhady v tomto sektoru.
Magazín Forbes také uvádí, že Tesla svým investorům slibuje "přelomový rok 2018". Díky nárůstu produkce Modelu 3 i dalších energetických produktů a omezování nákladů by tak v průběhu roku mělo konečně dojít k udržitelným ekonomicky pozitivním výsledkům.
Navzdory pozitivním vyhlídkám pro rok 2018 je však potřeba být stále nohama na zemi. Tesla sice slibuje co nejrychlejší odstranění všech zádrhelů ve výrobě Modelu 3, nicméně svět stále neví, co je vlastně způsobilo. A dokud se Tesle nepovede výrobu Modelu 3 nastartovat jak bylo původně v plánu, je jistá skepse stále na místě.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.