Elon Musk nám sice sliboval, že Tesla bude během prosince vyrábět 20 000 kusů Modelu 3 měsíčně, nicméně s koncem roku vyplulo na povrch, že za celé třetí čtvrtletí roku 2017 bylo vyrobenou pouze 2 400 kusů tohoto dostupného elektromobilu. Že se tedy Tesla ze své ztrátovosti nedostane bylo jasné, ovšem nikdo nejspíš netušil, jak kritický konec roku pro tuto automobilku bude.
Co tedy odhalily ekonomické výsledky společnosti Tesla za poslední čtvrtletí roku 2017? Dobrou zprávou je, že společnosti se podařilo zvýšit meziroční příjmy o 1 miliardu dolarů na 3.29 miliardy dolarů, ovšem čtvrtletí ztráty dosáhly 675.4 milionu dolarů.
Kvůli neustálým investicím do budování továrny, rozšiřování produkčních kapacit a vývoji nových modelů je Tesla ve ztrátě na konci každého čtvrtletí, nicméně tentokrát se jedná o smutný rekord. Celkově pak společnost vykázala roční ztrátu 1.96 miliardy dolarů.
Magazín Forbes však poukázal na zajímavý způsob, jak se Tesle daří přivydělávat si bokem. Prodej jejich "ZEV" ekologických poukázek je dobře známá praktika, na které Tesla v roce 2016 vydělala cca 20 milionů dolarů. V roce minulém se však Tesla jen na poukázkách podařilo vydělat 179 milionů dolarů. Další nárůst financí pak představují příjmy ze záloh, které zákazníci skládají. Zde příjmy stouply z 663 milionů dolarů na 858 milionů dolarů.
V dopise adresovaném Investorům Tesla oznámila, že z původních plánů na rychlý rozjezd výroby elektromobilů Tesla Model 3 musela slevit a nyní plánuje dosažení týdenní produkce 2500 kusů do konce prvního čtvrtletí a 5000 kusů týdně do konce druhého čtvrtletí roku 2018. Tesla ve stejném dopise dodává, že nyní je připravena a odhodlána dosáhnout plánované výroby, nicméně předešlá vysoká očekávání poukazují na skutečnost, jak těžké je činit jakékoliv odhady v tomto sektoru.
Magazín Forbes také uvádí, že Tesla svým investorům slibuje "přelomový rok 2018". Díky nárůstu produkce Modelu 3 i dalších energetických produktů a omezování nákladů by tak v průběhu roku mělo konečně dojít k udržitelným ekonomicky pozitivním výsledkům.
Navzdory pozitivním vyhlídkám pro rok 2018 je však potřeba být stále nohama na zemi. Tesla sice slibuje co nejrychlejší odstranění všech zádrhelů ve výrobě Modelu 3, nicméně svět stále neví, co je vlastně způsobilo. A dokud se Tesle nepovede výrobu Modelu 3 nastartovat jak bylo původně v plánu, je jistá skepse stále na místě.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?