Elon Musk nám sice sliboval, že Tesla bude během prosince vyrábět 20 000 kusů Modelu 3 měsíčně, nicméně s koncem roku vyplulo na povrch, že za celé třetí čtvrtletí roku 2017 bylo vyrobenou pouze 2 400 kusů tohoto dostupného elektromobilu. Že se tedy Tesla ze své ztrátovosti nedostane bylo jasné, ovšem nikdo nejspíš netušil, jak kritický konec roku pro tuto automobilku bude.
Co tedy odhalily ekonomické výsledky společnosti Tesla za poslední čtvrtletí roku 2017? Dobrou zprávou je, že společnosti se podařilo zvýšit meziroční příjmy o 1 miliardu dolarů na 3.29 miliardy dolarů, ovšem čtvrtletí ztráty dosáhly 675.4 milionu dolarů.
Kvůli neustálým investicím do budování továrny, rozšiřování produkčních kapacit a vývoji nových modelů je Tesla ve ztrátě na konci každého čtvrtletí, nicméně tentokrát se jedná o smutný rekord. Celkově pak společnost vykázala roční ztrátu 1.96 miliardy dolarů.
Magazín Forbes však poukázal na zajímavý způsob, jak se Tesle daří přivydělávat si bokem. Prodej jejich "ZEV" ekologických poukázek je dobře známá praktika, na které Tesla v roce 2016 vydělala cca 20 milionů dolarů. V roce minulém se však Tesla jen na poukázkách podařilo vydělat 179 milionů dolarů. Další nárůst financí pak představují příjmy ze záloh, které zákazníci skládají. Zde příjmy stouply z 663 milionů dolarů na 858 milionů dolarů.
V dopise adresovaném Investorům Tesla oznámila, že z původních plánů na rychlý rozjezd výroby elektromobilů Tesla Model 3 musela slevit a nyní plánuje dosažení týdenní produkce 2500 kusů do konce prvního čtvrtletí a 5000 kusů týdně do konce druhého čtvrtletí roku 2018. Tesla ve stejném dopise dodává, že nyní je připravena a odhodlána dosáhnout plánované výroby, nicméně předešlá vysoká očekávání poukazují na skutečnost, jak těžké je činit jakékoliv odhady v tomto sektoru.
Magazín Forbes také uvádí, že Tesla svým investorům slibuje "přelomový rok 2018". Díky nárůstu produkce Modelu 3 i dalších energetických produktů a omezování nákladů by tak v průběhu roku mělo konečně dojít k udržitelným ekonomicky pozitivním výsledkům.
Navzdory pozitivním vyhlídkám pro rok 2018 je však potřeba být stále nohama na zemi. Tesla sice slibuje co nejrychlejší odstranění všech zádrhelů ve výrobě Modelu 3, nicméně svět stále neví, co je vlastně způsobilo. A dokud se Tesle nepovede výrobu Modelu 3 nastartovat jak bylo původně v plánu, je jistá skepse stále na místě.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?