Tesla na tom není v současné době příliš dobře, po velkých příslibech spojených s modelem 3 se v současnosti plácá na místě a hledá nové způsoby, jak se zachránit. A navzdory posměchu z mnoha stran se nyní ukazuje, že záchranné lano by mohlo mít podobu nedávno představeného tahače.
Když Elon Musk představoval nov čistě elektrický tahač Tesla Semi, nejprve všem spadla brada nad jeho parametry překonávajícími všechna očekávání, ovšem poté se vyrojilo i mnoho hlasů, které kvality Tesly víceméně zadupávaly do země a tvrdily, že se nikdy nemůže uchytit.
Podle nejnovějších zpráv z webu AutoBlog.com se však zdá, že tahač přeci jen někoho zaujal. Kromě společnosti Fortigo Freight Services, jedné z předních spedičních společností v Kanadě, se k před-objednávce přidal i mezinárodní spediční gigant DHL.
Další zprávy pak hovoří o zájmu ze strany obchodního řetězce Wal-Mart a úzce profilované společnosti J.B. Hunt, která přepravuje zásilky pro zvláštní skupiny zákazníků.
Společnost DHL, která na území USA poskytuje sklady, přepravu i distribuci, objednala 10 tahačů, které chce otestovat ve svých areálech poblíž významných amerických měst. Podle vyjádření by tahače Semi měly být používány k okamžité přepravě zboží přímo zákazníkům. Dostane se však i na testy spotřeby a dojezdu při transportech na delší vzdálenost, které tvoří v portfoliu DHL nemalý podíl.
Kanadská společnost Fortigo Freight Services objednala prozatím pouze jeden tahač, na kterém chce vyzkoušet, zda bude vyhovovat jejich požadavkům.
Pro Teslu se tak jedná o úspěch, který by si automobilka neměla pokazit. Společnosti jako DHL by mohly představovat tolik potřebovaný přísun financí, které Tesle tak zoufale schází.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?