Elektrický tahač Tesla Semi vzbudil v den své prezentace skutečně obrovskou pozornost, neboť jeho technika a schopnosti dalece předčily i ty nejdivočejší odhady. Všichni jsme tedy očekávali, že největší vadou na kráse bude cena. Po jejím odhalení se však zdá, že ani tohle nebude velký problém.
Řada zahraničních expertů předpovídá Tesle brzký konec, ovšem automobilka se rozhodně nevzdává a pole své působnosti rozhodně nevyklidí bez boje. Po poslední prezentaci totiž musí být každému jasné, že i v budoucnosti má Tesla stále co nabídnout, ať už se bavíme o tahači, pick-upu nebo roadsteru.
Právě tahač Semi by však mohl být dalším zásadním krokem, zvlášť po přihlédnutí k cenám. Základní varianta s dojezdem cca 480 kilometrů by se totiž měla objevit na trhu s cenovkou od 150 000 dolarů, tedy cca 3,2 milionu korun. Výkonnější verze s dojezdem až 800 kilometrů by se pak mohla pohybovat okolo 180 000 dolarů, tedy cca 3,8 milionu dolarů. Jen pro zajímavost, oněch 320 kilometrů k dobru za cca 600 tisíc korun vychází na 1 579 Kč za kilometr.
Vzhledem k tomu, že příchod Tesly Semi bude ještě nějaký ten pátek trvat, jsou všechny ceny označeny jako "předpokládané". Velkých rozdílů už bychom se ale dočkat neměli.
Zveřejněna už byla i cena rezervace. Původně se měla pohybovat okolo 5000 dolarů, ovšem podle posledních informací z webu insideevs by se nakonec měla vyšplhat na 20 000 dolarů, tedy cca 429 000 korun.
K dispozici budou i vozy z edice "Founders Series", jejichž předpokládaná cena se má pohybovat okolo 200 000 dolarů (cca 4,3 milionu korun) a cena zálohy / rezervace dosahuje stejné výšky.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?