Elektrický tahač Tesla Semi vzbudil v den své prezentace skutečně obrovskou pozornost, neboť jeho technika a schopnosti dalece předčily i ty nejdivočejší odhady. Všichni jsme tedy očekávali, že největší vadou na kráse bude cena. Po jejím odhalení se však zdá, že ani tohle nebude velký problém.
Řada zahraničních expertů předpovídá Tesle brzký konec, ovšem automobilka se rozhodně nevzdává a pole své působnosti rozhodně nevyklidí bez boje. Po poslední prezentaci totiž musí být každému jasné, že i v budoucnosti má Tesla stále co nabídnout, ať už se bavíme o tahači, pick-upu nebo roadsteru.
Právě tahač Semi by však mohl být dalším zásadním krokem, zvlášť po přihlédnutí k cenám. Základní varianta s dojezdem cca 480 kilometrů by se totiž měla objevit na trhu s cenovkou od 150 000 dolarů, tedy cca 3,2 milionu korun. Výkonnější verze s dojezdem až 800 kilometrů by se pak mohla pohybovat okolo 180 000 dolarů, tedy cca 3,8 milionu dolarů. Jen pro zajímavost, oněch 320 kilometrů k dobru za cca 600 tisíc korun vychází na 1 579 Kč za kilometr.
Vzhledem k tomu, že příchod Tesly Semi bude ještě nějaký ten pátek trvat, jsou všechny ceny označeny jako "předpokládané". Velkých rozdílů už bychom se ale dočkat neměli.
Zveřejněna už byla i cena rezervace. Původně se měla pohybovat okolo 5000 dolarů, ovšem podle posledních informací z webu insideevs by se nakonec měla vyšplhat na 20 000 dolarů, tedy cca 429 000 korun.
K dispozici budou i vozy z edice "Founders Series", jejichž předpokládaná cena se má pohybovat okolo 200 000 dolarů (cca 4,3 milionu korun) a cena zálohy / rezervace dosahuje stejné výšky.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?