Elektrický tahač Tesla Semi vzbudil v den své prezentace skutečně obrovskou pozornost, neboť jeho technika a schopnosti dalece předčily i ty nejdivočejší odhady. Všichni jsme tedy očekávali, že největší vadou na kráse bude cena. Po jejím odhalení se však zdá, že ani tohle nebude velký problém.
Řada zahraničních expertů předpovídá Tesle brzký konec, ovšem automobilka se rozhodně nevzdává a pole své působnosti rozhodně nevyklidí bez boje. Po poslední prezentaci totiž musí být každému jasné, že i v budoucnosti má Tesla stále co nabídnout, ať už se bavíme o tahači, pick-upu nebo roadsteru.
Právě tahač Semi by však mohl být dalším zásadním krokem, zvlášť po přihlédnutí k cenám. Základní varianta s dojezdem cca 480 kilometrů by se totiž měla objevit na trhu s cenovkou od 150 000 dolarů, tedy cca 3,2 milionu korun. Výkonnější verze s dojezdem až 800 kilometrů by se pak mohla pohybovat okolo 180 000 dolarů, tedy cca 3,8 milionu dolarů. Jen pro zajímavost, oněch 320 kilometrů k dobru za cca 600 tisíc korun vychází na 1 579 Kč za kilometr.
Vzhledem k tomu, že příchod Tesly Semi bude ještě nějaký ten pátek trvat, jsou všechny ceny označeny jako "předpokládané". Velkých rozdílů už bychom se ale dočkat neměli.
Zveřejněna už byla i cena rezervace. Původně se měla pohybovat okolo 5000 dolarů, ovšem podle posledních informací z webu insideevs by se nakonec měla vyšplhat na 20 000 dolarů, tedy cca 429 000 korun.
K dispozici budou i vozy z edice "Founders Series", jejichž předpokládaná cena se má pohybovat okolo 200 000 dolarů (cca 4,3 milionu korun) a cena zálohy / rezervace dosahuje stejné výšky.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?