Sportovní automobil BMW i8 působí na našich silnicích stále jako zjevení z jiného tisíciletí, ačkoliv skutečnost je taková, že jeho premiéra se uskutečnila již v roce 2014. V brzké době se sice dočkáme jeho drobné modernizace a uvedení varianty "roadster" s nebem nad hlavou, ovšem pokud nemusíte mít zcela nutně nejnovější model, dá se celkem slušně ušetřit. Tedy alespoň na některých trzích.
Na zajímavost spojenou s cenami BMW i8 upozornil web CarScoops, který se zaměřil na ceny tohoto nevšedního modelu na americkém trhu. Pokud totiž toužíte po nové i8, zaplatíte v USA okolo 143.000 dolarů. Tedy cca 3,1 milionu korun. Pokud se ale smíříte s lehce ojetým kusem, můžete ušetřit téměř polovinu této částky, jak ukázal rychlý pohled na trh ojetých vozidel.
Na webu Cars.com je totiž v současnosti na výběr ze zhruba 146 BMW i8, což při velikosti amerického trhu neni příliš mnoho, ovšem jejich ceny jsou překvapující. Pokud totiž budete chvíli hledat, bez problému najdete kousky z roku 2015 s nájezdem cca 24000 kilometrů za ceny okolo 71000 dolarů, tedy cca 1,5 milionu korun. To už je docela výhodný obchod, ne?
Samozřejmě je potřeba brát v potaz možnosti poruchy nebo poškození, jejichž servis vyjde v případě modelu i8 určitě dráž, než v případě kteréhokoliv jiného BMW. Jak se ovšem z inzerátů zdá, kolem 80.000 dolarů lze sehnat skutečně velice pěkné a zachovalé kousky, jejichž nájezd málo kdy přesahuje hranici 50000 kilometrů.
A ještě než nám budete nadávat, že řešíme pouze situaci v USA, podívali jsme se i do Evropy. BMW i8 pořídíte v ČR podle oficiální nabídky českého zastoupení automobilky za 3 686 800 Kč, ovšem pokud se vám zalíbí některé položky z ceníku příplatkové výbavy, cena může ještě dramaticky povyskočit. Na druhou stranu, při pohledu na server mobile.de, který nabízí jednu z nejširších nabídek ojetin napříč Evropou, můžeme najít relativně zachovalé modelu i8 s nájezdem okolo 50000 km za ceny od 1.8 milionu korun.
Pokud jste současným vlastníkem modelu i8, pak budete výraz amortizace pravděpodobně nesnášet. Pokud však o tomto voze zatím jen tiše sníte, pak vám amortizace hraje do karet. A pravděpodobně jí to ještě nějakou chvíli vydrží.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?