Sportovní automobil BMW i8 působí na našich silnicích stále jako zjevení z jiného tisíciletí, ačkoliv skutečnost je taková, že jeho premiéra se uskutečnila již v roce 2014. V brzké době se sice dočkáme jeho drobné modernizace a uvedení varianty "roadster" s nebem nad hlavou, ovšem pokud nemusíte mít zcela nutně nejnovější model, dá se celkem slušně ušetřit. Tedy alespoň na některých trzích.
Na zajímavost spojenou s cenami BMW i8 upozornil web CarScoops, který se zaměřil na ceny tohoto nevšedního modelu na americkém trhu. Pokud totiž toužíte po nové i8, zaplatíte v USA okolo 143.000 dolarů. Tedy cca 3,1 milionu korun. Pokud se ale smíříte s lehce ojetým kusem, můžete ušetřit téměř polovinu této částky, jak ukázal rychlý pohled na trh ojetých vozidel.
Na webu Cars.com je totiž v současnosti na výběr ze zhruba 146 BMW i8, což při velikosti amerického trhu neni příliš mnoho, ovšem jejich ceny jsou překvapující. Pokud totiž budete chvíli hledat, bez problému najdete kousky z roku 2015 s nájezdem cca 24000 kilometrů za ceny okolo 71000 dolarů, tedy cca 1,5 milionu korun. To už je docela výhodný obchod, ne?
Samozřejmě je potřeba brát v potaz možnosti poruchy nebo poškození, jejichž servis vyjde v případě modelu i8 určitě dráž, než v případě kteréhokoliv jiného BMW. Jak se ovšem z inzerátů zdá, kolem 80.000 dolarů lze sehnat skutečně velice pěkné a zachovalé kousky, jejichž nájezd málo kdy přesahuje hranici 50000 kilometrů.
A ještě než nám budete nadávat, že řešíme pouze situaci v USA, podívali jsme se i do Evropy. BMW i8 pořídíte v ČR podle oficiální nabídky českého zastoupení automobilky za 3 686 800 Kč, ovšem pokud se vám zalíbí některé položky z ceníku příplatkové výbavy, cena může ještě dramaticky povyskočit. Na druhou stranu, při pohledu na server mobile.de, který nabízí jednu z nejširších nabídek ojetin napříč Evropou, můžeme najít relativně zachovalé modelu i8 s nájezdem okolo 50000 km za ceny od 1.8 milionu korun.
Pokud jste současným vlastníkem modelu i8, pak budete výraz amortizace pravděpodobně nesnášet. Pokud však o tomto voze zatím jen tiše sníte, pak vám amortizace hraje do karet. A pravděpodobně jí to ještě nějakou chvíli vydrží.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.