Díky tomu, že bude mít společnost Opel/Vauxhall plný přístup k technologiím skupiny PSA, stane se evropským lídrem v oblasti emisí CO2. Do roku 2024 budou všechny osobní vozy v Evropě nabízeny ve verzi se 100 % elektrickým motorem nebo v plug-in hybridní verzi, vedle verzí s účinnými spalovacími motory. Do roku 2020 bude mít Opel/Vauxhall na trhu čtyři modely s elektromotorem, včetně hybridu Grandland X PHEV a nové generace Corsa v elektrické verzi.
Společnost zvýší do roku 2020 svou konkurenceschopnost, zejména díky snížení nákladů o 700 EUR na každý vůz. Efektivita marketingových nákladů se zlepší o více než 10 %. Celková efektivita se zlepší díky zjednodušení všech funkcí: podíl režijních nákladů a administrativních výdajů vůči obratu se sníží z 5,6 % na 4,7 %, poměr mzdových nákladů a obratu se přiblíží k referenční hodnotě v automobilovém odvětví. K posílení synergií přispěje i optimalizace výdajů na výzkum a vývoj a kapitálových nákladů na 7–8 % obratu automobilové divize, zlepšení administrativních a výrobních procesů do roku 2020 a zlepšení potřeby provozního kapitálu na 1,2 miliardy EUR do roku 2022.
Díky zlepšení konkurenceschopnosti výrobních závodů dojde k novému přerozdělení výroby automobilů, které zajistí lepší využití továren v příštím desetiletí. Ve všech závodech Opel/Vauxhall se budou používat platformy CMP a EMP2 skupiny PSA. V první fázi se v roce 2019 počítá s výrobou SUV na platformě EMPV v Eisenachu, následovat bude vůz segmentu D v Rüsselsheimu. Výrobu nových hnacích ústrojí v podnicích Opel/Vauxhall doplní přesun výroby pohonných jednotek GM do továren skupiny PSA.
Plán byl sestaven s jasným záměrem zachovat všechny továrny a vyhnout se v Evropě propouštění zaměstnanců. Trvalé snižování nákladů na pracovní sílu je nutné a bude ho dosaženo pomocí dobře promyšlených opatření, jako je inovativní koncepce pracovní doby, programy dobrovolného rozvázání pracovního poměru nebo předčasných odchodů do důchodu.
Všechny nové vozy vozidla Opel/Vauxhall se budou vyvíjet v centru R&D v Rüsselsheimu, které se promění v globální centrum kompetencí a odbornosti celé skupiny PSA. Již byly stanoveny první oblasti, na něž je nutné se zaměřit, jako jsou palivové články nebo určité technologie automatizovaného řízení a podpůrných prvků řízení. Centrum zajistí využití kvalitního inovativního německého inženýrství za dostupnou cenu. Do roku 2024 se sníží počet platforem, které Opel/Vauxhall využívá pro své osobní automobily, ze současných 9 na 2. Dojde rovněž ke snížení druhů pohonných jednotek ze současných 10 na 4.
Opel/Vauxhall bude efektivní a flexibilní architekturu vozů skupiny PSA využívat rychleji, než se původně očekávalo. V roce 2024 už budou všechny modely osobních automobilů Opel/Vauxhall používat společnou stavbu vozů PSA. Prvním modelem bude v roce 2018 Combo a v roce 2019 nová generace nejprodávanějšího modelu Corsa. Toto tempo bude pokračovat. Ročně se na trhu objeví jeden nový vůz. Společnost Opel/Vauxhall počítá do roku 2020 s 9 novými typy karoserií. Dojde tak k posílení cenotvorby značek Opel/Vauxhall (pricing power) a ke snížení rozdílu oproti referenční konkurenční značce o čtyři procentní body.
Růst prodejů takto profilovaných a posílených značek Opel/Vauxhall podpoří rovněž iniciativy, jako je nabídka ještě atraktivnějších nabídek financování a leasingu díky finančním službám společností Opel a Vauxhall. Společnost Opel navíc do roku 2022 vstoupí na více než 20 nových trhů a mimo tyto trhy posoudí další ziskové exportní příležitosti.