Michael Lohscheller, generální ředitel společnosti Opel Automobile, dnes oznámil strategický plán PACE!, jehož cílem je obnovit finanční základy podniku a zajistit udržitelnou konkurenceschopnost a růst. Všechny iniciativy plánu PACE! mají za cíl vytvářet kladný provozní Free Cash-Flow a zvýšit současně běžnou provozní marži automobilové divize do roku 2020 na 2 % a do roku 2026 na 6 %. Roční synergie pro skupinu PSA dosáhnou do roku 2020 úrovně 1,1 miliardy EUR a do roku 2026 by měly činit 1,7 miliardy EUR. Všechna opatření přispějí k snížení bodu nulového zisku společnosti Opel/Vauxhall na 800 000 vozů, což vytvoří ziskový obchodní model bez ohledu na případné budoucí překážky.
Díky tomu, že bude mít společnost Opel/Vauxhall plný přístup k technologiím skupiny PSA, stane se evropským lídrem v oblasti emisí CO2. Do roku 2024 budou všechny osobní vozy v Evropě nabízeny ve verzi se 100 % elektrickým motorem nebo v plug-in hybridní verzi, vedle verzí s účinnými spalovacími motory. Do roku 2020 bude mít Opel/Vauxhall na trhu čtyři modely s elektromotorem, včetně hybridu Grandland X PHEV a nové generace Corsa v elektrické verzi.
Společnost zvýší do roku 2020 svou konkurenceschopnost, zejména díky snížení nákladů o 700 EUR na každý vůz. Efektivita marketingových nákladů se zlepší o více než 10 %. Celková efektivita se zlepší díky zjednodušení všech funkcí: podíl režijních nákladů a administrativních výdajů vůči obratu se sníží z 5,6 % na 4,7 %, poměr mzdových nákladů a obratu se přiblíží k referenční hodnotě v automobilovém odvětví. K posílení synergií přispěje i optimalizace výdajů na výzkum a vývoj a kapitálových nákladů na 7–8 % obratu automobilové divize, zlepšení administrativních a výrobních procesů do roku 2020 a zlepšení potřeby provozního kapitálu na 1,2 miliardy EUR do roku 2022.
Díky zlepšení konkurenceschopnosti výrobních závodů dojde k novému přerozdělení výroby automobilů, které zajistí lepší využití továren v příštím desetiletí. Ve všech závodech Opel/Vauxhall se budou používat platformy CMP a EMP2 skupiny PSA. V první fázi se v roce 2019 počítá s výrobou SUV na platformě EMPV v Eisenachu, následovat bude vůz segmentu D v Rüsselsheimu. Výrobu nových hnacích ústrojí v podnicích Opel/Vauxhall doplní přesun výroby pohonných jednotek GM do továren skupiny PSA.
Plán byl sestaven s jasným záměrem zachovat všechny továrny a vyhnout se v Evropě propouštění zaměstnanců. Trvalé snižování nákladů na pracovní sílu je nutné a bude ho dosaženo pomocí dobře promyšlených opatření, jako je inovativní koncepce pracovní doby, programy dobrovolného rozvázání pracovního poměru nebo předčasných odchodů do důchodu.
Všechny nové vozy vozidla Opel/Vauxhall se budou vyvíjet v centru R&D v Rüsselsheimu, které se promění v globální centrum kompetencí a odbornosti celé skupiny PSA. Již byly stanoveny první oblasti, na něž je nutné se zaměřit, jako jsou palivové články nebo určité technologie automatizovaného řízení a podpůrných prvků řízení. Centrum zajistí využití kvalitního inovativního německého inženýrství za dostupnou cenu. Do roku 2024 se sníží počet platforem, které Opel/Vauxhall využívá pro své osobní automobily, ze současných 9 na 2. Dojde rovněž ke snížení druhů pohonných jednotek ze současných 10 na 4.
Opel/Vauxhall bude efektivní a flexibilní architekturu vozů skupiny PSA využívat rychleji, než se původně očekávalo. V roce 2024 už budou všechny modely osobních automobilů Opel/Vauxhall používat společnou stavbu vozů PSA. Prvním modelem bude v roce 2018 Combo a v roce 2019 nová generace nejprodávanějšího modelu Corsa. Toto tempo bude pokračovat. Ročně se na trhu objeví jeden nový vůz. Společnost Opel/Vauxhall počítá do roku 2020 s 9 novými typy karoserií. Dojde tak k posílení cenotvorby značek Opel/Vauxhall (pricing power) a ke snížení rozdílu oproti referenční konkurenční značce o čtyři procentní body.
Růst prodejů takto profilovaných a posílených značek Opel/Vauxhall podpoří rovněž iniciativy, jako je nabídka ještě atraktivnějších nabídek financování a leasingu díky finančním službám společností Opel a Vauxhall. Společnost Opel navíc do roku 2022 vstoupí na více než 20 nových trhů a mimo tyto trhy posoudí další ziskové exportní příležitosti.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.