Michael Lohscheller, generální ředitel společnosti Opel Automobile, dnes oznámil strategický plán PACE!, jehož cílem je obnovit finanční základy podniku a zajistit udržitelnou konkurenceschopnost a růst. Všechny iniciativy plánu PACE! mají za cíl vytvářet kladný provozní Free Cash-Flow a zvýšit současně běžnou provozní marži automobilové divize do roku 2020 na 2 % a do roku 2026 na 6 %. Roční synergie pro skupinu PSA dosáhnou do roku 2020 úrovně 1,1 miliardy EUR a do roku 2026 by měly činit 1,7 miliardy EUR. Všechna opatření přispějí k snížení bodu nulového zisku společnosti Opel/Vauxhall na 800 000 vozů, což vytvoří ziskový obchodní model bez ohledu na případné budoucí překážky.
Díky tomu, že bude mít společnost Opel/Vauxhall plný přístup k technologiím skupiny PSA, stane se evropským lídrem v oblasti emisí CO2. Do roku 2024 budou všechny osobní vozy v Evropě nabízeny ve verzi se 100 % elektrickým motorem nebo v plug-in hybridní verzi, vedle verzí s účinnými spalovacími motory. Do roku 2020 bude mít Opel/Vauxhall na trhu čtyři modely s elektromotorem, včetně hybridu Grandland X PHEV a nové generace Corsa v elektrické verzi.
Společnost zvýší do roku 2020 svou konkurenceschopnost, zejména díky snížení nákladů o 700 EUR na každý vůz. Efektivita marketingových nákladů se zlepší o více než 10 %. Celková efektivita se zlepší díky zjednodušení všech funkcí: podíl režijních nákladů a administrativních výdajů vůči obratu se sníží z 5,6 % na 4,7 %, poměr mzdových nákladů a obratu se přiblíží k referenční hodnotě v automobilovém odvětví. K posílení synergií přispěje i optimalizace výdajů na výzkum a vývoj a kapitálových nákladů na 7–8 % obratu automobilové divize, zlepšení administrativních a výrobních procesů do roku 2020 a zlepšení potřeby provozního kapitálu na 1,2 miliardy EUR do roku 2022.
Díky zlepšení konkurenceschopnosti výrobních závodů dojde k novému přerozdělení výroby automobilů, které zajistí lepší využití továren v příštím desetiletí. Ve všech závodech Opel/Vauxhall se budou používat platformy CMP a EMP2 skupiny PSA. V první fázi se v roce 2019 počítá s výrobou SUV na platformě EMPV v Eisenachu, následovat bude vůz segmentu D v Rüsselsheimu. Výrobu nových hnacích ústrojí v podnicích Opel/Vauxhall doplní přesun výroby pohonných jednotek GM do továren skupiny PSA.
Plán byl sestaven s jasným záměrem zachovat všechny továrny a vyhnout se v Evropě propouštění zaměstnanců. Trvalé snižování nákladů na pracovní sílu je nutné a bude ho dosaženo pomocí dobře promyšlených opatření, jako je inovativní koncepce pracovní doby, programy dobrovolného rozvázání pracovního poměru nebo předčasných odchodů do důchodu.
Všechny nové vozy vozidla Opel/Vauxhall se budou vyvíjet v centru R&D v Rüsselsheimu, které se promění v globální centrum kompetencí a odbornosti celé skupiny PSA. Již byly stanoveny první oblasti, na něž je nutné se zaměřit, jako jsou palivové články nebo určité technologie automatizovaného řízení a podpůrných prvků řízení. Centrum zajistí využití kvalitního inovativního německého inženýrství za dostupnou cenu. Do roku 2024 se sníží počet platforem, které Opel/Vauxhall využívá pro své osobní automobily, ze současných 9 na 2. Dojde rovněž ke snížení druhů pohonných jednotek ze současných 10 na 4.
Opel/Vauxhall bude efektivní a flexibilní architekturu vozů skupiny PSA využívat rychleji, než se původně očekávalo. V roce 2024 už budou všechny modely osobních automobilů Opel/Vauxhall používat společnou stavbu vozů PSA. Prvním modelem bude v roce 2018 Combo a v roce 2019 nová generace nejprodávanějšího modelu Corsa. Toto tempo bude pokračovat. Ročně se na trhu objeví jeden nový vůz. Společnost Opel/Vauxhall počítá do roku 2020 s 9 novými typy karoserií. Dojde tak k posílení cenotvorby značek Opel/Vauxhall (pricing power) a ke snížení rozdílu oproti referenční konkurenční značce o čtyři procentní body.
Růst prodejů takto profilovaných a posílených značek Opel/Vauxhall podpoří rovněž iniciativy, jako je nabídka ještě atraktivnějších nabídek financování a leasingu díky finančním službám společností Opel a Vauxhall. Společnost Opel navíc do roku 2022 vstoupí na více než 20 nových trhů a mimo tyto trhy posoudí další ziskové exportní příležitosti.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?