Pokud máte rádi pravověrné off-roady nebo SUV ze staré školy, jistě jste si nemohl nechat ujít představení nové generace Jeepu Wrangler. Automobilka sice stále neuveřejnila kompletní informace, nicméně během SEMA show v Las Vegas byly zveřejněny první oficiální fotografie a postupně se k nim přidávají i poměrně důležité údaje, mezi které patří i spotřeba. A jak tedy dopadla v měření 3.6 litrová V6?
Oficiální premiéra se vším všudy se sice uskuteční až začátkem příštího měsíce na autosalonu v Los Angeles, ovšem ani teď nás automobilka nenechává na holičkách co se zajímavostí týče. Americký web CarBuzz tak například dnes zveřejnil oficiální hodnoty spotřeby 3.5 litrového motoru V6, za jejichž měřením stojí americká organizace pro ochranu životního prostředí EPA.
A jak si tedy Wrangler vedl? Ve městě si řekne o 13.8 l/100 km, na dálnici 10.2 l/100 km a kombinovaná spotřeba má hodnotu 12.3 l/100 km. Pokud si ale objednáte automatickou osmistupňovou převodovku, dokáže Wrangler jezdit ještě úsporněji, ačkoliv pod 10 se s ním stejně za žádných podmínek nedostanete. Přijde vám to hodně? My se ani nedivíme, na evropské standardy je to skutečně poněkud víc, než jsme zvyklí. Ovšem podle webu CarBuzz to jsou vlastně celkem dobré hodnoty, na SUV.
A v porovnání s předešlou generací se ani nemůžeme divit, vždyť starší Wrangler Unlimited si ve městě řekl o 14.7, na dálnici o 11.2 a kombinovaně o 13 l/100 kilometrů. Na první pohled se sice jedná jen o malý rozdíl, nicméně při větším nájezdu bude člověku přeci jen milejší stavovat se u benzínové pumpy s nižší frekvencí.
Organizace však prozatím vyzkoušela pouze čtyřdveřový model Wrangleru s motorem V6, takže v zásobě stále ještě zbývá dvoudveřová varianta a hlavně nový přeplňovaný čtyřválec, do kterého mnozí vkládají velké naděje. Buď by mohl být úspornější, nebo alespoň výkonnější a zábavnější. Na odpověď si však budeme muset počkat až do začátku příštího měsíce do Los Angeles. Už teď se ale můžeme kochat novými fotkami z fóra JLWranglerForums.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?