Pokud máte rádi pravověrné off-roady nebo SUV ze staré školy, jistě jste si nemohl nechat ujít představení nové generace Jeepu Wrangler. Automobilka sice stále neuveřejnila kompletní informace, nicméně během SEMA show v Las Vegas byly zveřejněny první oficiální fotografie a postupně se k nim přidávají i poměrně důležité údaje, mezi které patří i spotřeba. A jak tedy dopadla v měření 3.6 litrová V6?
Oficiální premiéra se vším všudy se sice uskuteční až začátkem příštího měsíce na autosalonu v Los Angeles, ovšem ani teď nás automobilka nenechává na holičkách co se zajímavostí týče. Americký web CarBuzz tak například dnes zveřejnil oficiální hodnoty spotřeby 3.5 litrového motoru V6, za jejichž měřením stojí americká organizace pro ochranu životního prostředí EPA.
A jak si tedy Wrangler vedl? Ve městě si řekne o 13.8 l/100 km, na dálnici 10.2 l/100 km a kombinovaná spotřeba má hodnotu 12.3 l/100 km. Pokud si ale objednáte automatickou osmistupňovou převodovku, dokáže Wrangler jezdit ještě úsporněji, ačkoliv pod 10 se s ním stejně za žádných podmínek nedostanete. Přijde vám to hodně? My se ani nedivíme, na evropské standardy je to skutečně poněkud víc, než jsme zvyklí. Ovšem podle webu CarBuzz to jsou vlastně celkem dobré hodnoty, na SUV.
A v porovnání s předešlou generací se ani nemůžeme divit, vždyť starší Wrangler Unlimited si ve městě řekl o 14.7, na dálnici o 11.2 a kombinovaně o 13 l/100 kilometrů. Na první pohled se sice jedná jen o malý rozdíl, nicméně při větším nájezdu bude člověku přeci jen milejší stavovat se u benzínové pumpy s nižší frekvencí.
Organizace však prozatím vyzkoušela pouze čtyřdveřový model Wrangleru s motorem V6, takže v zásobě stále ještě zbývá dvoudveřová varianta a hlavně nový přeplňovaný čtyřválec, do kterého mnozí vkládají velké naděje. Buď by mohl být úspornější, nebo alespoň výkonnější a zábavnější. Na odpověď si však budeme muset počkat až do začátku příštího měsíce do Los Angeles. Už teď se ale můžeme kochat novými fotkami z fóra JLWranglerForums.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.