Pokud máte rádi pravověrné off-roady nebo SUV ze staré školy, jistě jste si nemohl nechat ujít představení nové generace Jeepu Wrangler. Automobilka sice stále neuveřejnila kompletní informace, nicméně během SEMA show v Las Vegas byly zveřejněny první oficiální fotografie a postupně se k nim přidávají i poměrně důležité údaje, mezi které patří i spotřeba. A jak tedy dopadla v měření 3.6 litrová V6?
Oficiální premiéra se vším všudy se sice uskuteční až začátkem příštího měsíce na autosalonu v Los Angeles, ovšem ani teď nás automobilka nenechává na holičkách co se zajímavostí týče. Americký web CarBuzz tak například dnes zveřejnil oficiální hodnoty spotřeby 3.5 litrového motoru V6, za jejichž měřením stojí americká organizace pro ochranu životního prostředí EPA.
A jak si tedy Wrangler vedl? Ve městě si řekne o 13.8 l/100 km, na dálnici 10.2 l/100 km a kombinovaná spotřeba má hodnotu 12.3 l/100 km. Pokud si ale objednáte automatickou osmistupňovou převodovku, dokáže Wrangler jezdit ještě úsporněji, ačkoliv pod 10 se s ním stejně za žádných podmínek nedostanete. Přijde vám to hodně? My se ani nedivíme, na evropské standardy je to skutečně poněkud víc, než jsme zvyklí. Ovšem podle webu CarBuzz to jsou vlastně celkem dobré hodnoty, na SUV.
A v porovnání s předešlou generací se ani nemůžeme divit, vždyť starší Wrangler Unlimited si ve městě řekl o 14.7, na dálnici o 11.2 a kombinovaně o 13 l/100 kilometrů. Na první pohled se sice jedná jen o malý rozdíl, nicméně při větším nájezdu bude člověku přeci jen milejší stavovat se u benzínové pumpy s nižší frekvencí.
Organizace však prozatím vyzkoušela pouze čtyřdveřový model Wrangleru s motorem V6, takže v zásobě stále ještě zbývá dvoudveřová varianta a hlavně nový přeplňovaný čtyřválec, do kterého mnozí vkládají velké naděje. Buď by mohl být úspornější, nebo alespoň výkonnější a zábavnější. Na odpověď si však budeme muset počkat až do začátku příštího měsíce do Los Angeles. Už teď se ale můžeme kochat novými fotkami z fóra JLWranglerForums.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?