K vlastnictví rychlých nebo exkluzivních automobilů se váže jedno moc hezké pořekadlo "Kdo chce opici, musí mít na banány". Jakmile si totiž koupíte exkluzivní vůz, nastoupíte do nekonečného kolotoče servisu a údržby, a to něco stojí. Jak je to ale s běžnou údržbou, jakou je třeba výměna oleje?
Pokud toužíte po výkonném a skvěle vypadajícím voze, ale nechce se vám investovat do nepraktického italského supersportu, pak je Mercedes-AMG C63 S Coupe skvělou volbou. Je komfortní, praktický, pořádně rychlý a vypadá skvěle!
Jeho 4.0 litrový dvakrát přeplňovaný motor o výkonu 503 koní s točivým momentem 700 Nm dokáže akcelerovat z klidu na 96 km/h za fantastických 3.8 sekundy a potrápit dokáže i mnohem dražší sporťáky. Jak už to tak ale bývá, každý superhrdina i superstroj má své slabé stránky. V případě vozů AMG to pak bývá právě cena údržby.
Je to ale skutečně tak zlé, jak se povídá? O svou zkušenost se rozhodl podělit právě majitelů tohoto úchvatného Mercedesu. Zajel tedy do autorizovaného servisu a nechal si udělat kompletní výměnu oleje. A kolik že ho to stálo? Za olej, nový filtr a práci zaplatil 152 dolarů, tedy cca 3 500 korun. Pokud vezmeme v úvahu, že stejná procedura stojí majitele Octavie v autorizovaném servisu cca 1 500 korun, pak to není tak zlé, nemyslíte?
Ještě než do komentářů rozepíšete své protesty ve stylu "základní servis a už je to 2x dražší?", rovnou vám dám za pravdu. Pokud by se jednalo například o výměnu brzd či některých dílů podvozku, rozdíl mezi cenami dílů a práce pro obyčejný vůz a Mercedes by byl několikanásobně vyšší.
Nám ale šlo o srovnání toho úplně nejběžnějšího servisu, který absolvujeme všichni stejně, tedy nejpozději do 15.000 ujetých kilometrů. Opotřebení brzd a podvozku je u každého vozu i řidiče subjektivní a dá se uspíšit úplně stejně na Mercedesu i na Octavii - zvláště té služební.
V případě vozu na videu pak ještě došlo na další opravy, mezi kterými byla oprava špatného pozičního světla a špatně slícovaného zadního nárazníku. Protože byl ale vůz koupen jako nový a stále v záruce, platil jeho majitel pouze za výměnu oleje.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.