K vlastnictví rychlých nebo exkluzivních automobilů se váže jedno moc hezké pořekadlo "Kdo chce opici, musí mít na banány". Jakmile si totiž koupíte exkluzivní vůz, nastoupíte do nekonečného kolotoče servisu a údržby, a to něco stojí. Jak je to ale s běžnou údržbou, jakou je třeba výměna oleje?
Pokud toužíte po výkonném a skvěle vypadajícím voze, ale nechce se vám investovat do nepraktického italského supersportu, pak je Mercedes-AMG C63 S Coupe skvělou volbou. Je komfortní, praktický, pořádně rychlý a vypadá skvěle!
Jeho 4.0 litrový dvakrát přeplňovaný motor o výkonu 503 koní s točivým momentem 700 Nm dokáže akcelerovat z klidu na 96 km/h za fantastických 3.8 sekundy a potrápit dokáže i mnohem dražší sporťáky. Jak už to tak ale bývá, každý superhrdina i superstroj má své slabé stránky. V případě vozů AMG to pak bývá právě cena údržby.
Je to ale skutečně tak zlé, jak se povídá? O svou zkušenost se rozhodl podělit právě majitelů tohoto úchvatného Mercedesu. Zajel tedy do autorizovaného servisu a nechal si udělat kompletní výměnu oleje. A kolik že ho to stálo? Za olej, nový filtr a práci zaplatil 152 dolarů, tedy cca 3 500 korun. Pokud vezmeme v úvahu, že stejná procedura stojí majitele Octavie v autorizovaném servisu cca 1 500 korun, pak to není tak zlé, nemyslíte?
Ještě než do komentářů rozepíšete své protesty ve stylu "základní servis a už je to 2x dražší?", rovnou vám dám za pravdu. Pokud by se jednalo například o výměnu brzd či některých dílů podvozku, rozdíl mezi cenami dílů a práce pro obyčejný vůz a Mercedes by byl několikanásobně vyšší.
Nám ale šlo o srovnání toho úplně nejběžnějšího servisu, který absolvujeme všichni stejně, tedy nejpozději do 15.000 ujetých kilometrů. Opotřebení brzd a podvozku je u každého vozu i řidiče subjektivní a dá se uspíšit úplně stejně na Mercedesu i na Octavii - zvláště té služební.
V případě vozu na videu pak ještě došlo na další opravy, mezi kterými byla oprava špatného pozičního světla a špatně slícovaného zadního nárazníku. Protože byl ale vůz koupen jako nový a stále v záruce, platil jeho majitel pouze za výměnu oleje.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.