Škoda Auto pokračuje v celosvětovém růstu: s 112 900 vozy dodanými zákazníkům na celém světě docílila automobilka v září nejlepšího měsíčního výsledku ve své 122leté historii (září 2016: 107 100 vozů; +5,4 %). Navíc se jedná již o 22. měsíc růstu v řadě. Škoda si polepšila zejména v Evropě (+8,9 %), Rusku (+20,1 %) a Indii (+37 %). Další růstové impulzy si značka slibuje od nového modelu Škoda Karoq. Nové kompaktní SUV vstupuje v říjnu na první trhy.
„V září se nám znovu podařilo překonat rekordní prodej dosažený za stejný měsíc minulého roku. Tento vývoj potvrzuje, že naše SUV-ofenzíva je správná cesta,“ říká Alain Favey, člen představenstva společnosti Škoda Auto odpovědný za oblast prodeje a marketingu. „Model Škoda Kodiaq, který jsme v únoru tohoto roku úspěšně uvedli na trh, je opravdovým tahounem. Již dnes tvoří toto velké SUV důležitý pilíř pro pozitivní vývoj prodeje vozů naší společnosti. Uvedením modelu Škoda Karoq na trh začneme nyní psát další kapitolu naší SUV-ofenzívy,“ dodává Favey. V západní Evropě dodala Škoda Auto svým zákazníkům v září 48 500 vozů, což ve srovnání se stejným měsícem minulého roku představuje růst o 5,8 % (září 2016: 45 800 vozů). Dodávky na německý trh, nejsilnější trh značky v Evropě, vzrostly o 8,8 % na 17 700 vozů (září 2016: 16 300 vozů). Dvouciferným tempem rostla značka ve Francii (3 000 vozů; +27,6 %), Itálii (2 100 vozů; +23,6 %), v Nizozemsku (1 700 vozů; +20,3 %), v Rakousku (2 400 vozů; +33,4 %), Norsku (700 vozů; +13,8 %) a Irsku (400 vozů; +29,8 %). Ve střední Evropě zaznamenala Škoda Auto nárůst prodeje o 8,1 % na 16 400 vozů (září 2016: 15 100 vozů). Na domácím trhu - v České republice - si značka polepšila o 11,1 % na 7 800 vozů (září 2016: 7 000 vozů). K mimořádně silnému růstu prodeje došlo v Chorvatsku (300 vozů; +48,9 %). Ve východní Evropě bez Ruska se zvýšily prodeje o 40,8 % na 4 400 vozů (září 2016: 3 100 vozů). Silného růstu značka dosáhla v Srbsku (900 vozů; plus 119,6 %) a na Ukrajině (700 vozů; +125,5 %). Dvouciferný nárůst prodejů Škoda zaznamenala v Rumunsku (1 100 vozů; +13,2 %) a v Bulharsku (300 vozů; +17,1 %). V Rusku došlo k nárůstu prodejů o 20,1 % na 5 800 vozů Škoda (září 2016: 4 800 vozů). V Číně, celosvětově největším trhu značky Škoda, dodala automobilka v uplynulém měsíci svým zákazníkům 30 600 vozů (září 2016: 32 000 vozů; -4,5 %). Tento pokles, který společnost Škoda Auto očekávala, byl způsoben zejména probíhajícími modernizacemi modelů Škoda Octavia a Škoda Rapid. Automobilka předpokládá, že se odbyt ke konci roku opět normalizuje.
V Indii dosáhla česká značka v září nárůstu prodeje o 37 %, když se počty vozů dodaných zákazníkům zvýšily na 1 600 kusů (září 2016: 1 100 vozů). Dodávky vozů značky Škoda zákazníkům v září 2017 (v kusech, zaokrouhleno, dle jednotlivých modelů; +/- v procentech oproti stejnému měsíci minulého roku): Škoda Octavia (37 400; -8,5 %)
Škoda Fabia (19 100; -3,3 %)
Škoda Rapid (19 000; -3,5 %)
Škoda Kodiaq (13 300; -)
Škoda Superb (13 900; +2,9 %)
Škoda Yeti (6 300; -27,1 %)
Škoda Citigo (prodej pouze v Evropě: 3 900; -14,8 %)
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?