Pokud se někdy vydáte do Japonska, možná budete překvapeni tím, že většina automobilů které potkáte, bude pocházet od některého z domácích výrobců. Japonsko ale současně patří k jednomu z pěti nejvýznamnějších trhů co se prodeje luxusních a sportovních vozů týče. Nelze se proto divit, že sem britská automobilka Aston Martin vyslala početnou delegaci hned se dvěma exkluzivními vozy.
Britská automobilka využila ke své prezentaci poměrně významnou událost - Velkou cenu Japonska. Během víkendu se pak zástupci automobilky snažili jednak zvýšit zájem o jednotlivé modely z nejnovější nabídky, ale také vytvořit u japonských zákazníků vztah k britským sportovním vozům.
Nejdůležitějším vozem pro Aston Martin je momentálně model DB11, o jehož propagaci se nesnaží jen v Japonsku, ale na celém světě. Model totiž představuje první vůz z nové koncepce moderní přepravy, se kterou chce automobilka u zákazníků v příštích letech uspět. V Japonsku to však dovážené luxusní vozy nemají příliš snadné, neboť se na ně vztahuje poměrně výrazné zdanění, tudíž jejich cena je ještě vyšší, než kdekoliv jinde na světě.
Dalším představeným vozem byl plánovaný hyper-sport Aston Martin Valkyrie. Vůz bude vyráběn pouze v limitované sérii několika kusů, přičemž většina už by jich měla být rezervována. Zda se nějaká z hotových Valkyrií dostane i do Japonska netušíme, ovšem pokud ano, pak bude majitele stát pořádný balík peněz. Vždyť i na trzích bez zvýšených daní na luxusní vozy přijde AM Valkyrie na několik milionů dolarů.
Vědoma si svých úskalí automobilka nic nepodcenila. Večerem tak hosty provázelo několik významných osobností ze světa automobilky i motorsportu. Hlavním řečníkem byl šéf designového oddělení Marek Reichman, který měl na starosti zejména představení modelu DB11. Dalšími celebritami se pak stal současný závodník Formule 1 Daniel Ricciardo a bývalý závodník David Coulthard.
Jaký dopad bude mít snažení automobilky není jisté, ovšem potenciál japonského trhu je obrovský, což Britové nechtějí podcenit. Pokud by se totiž vše dařilo jak má, pak britská automobilka odhaduje obchody během dalších pěti let na částku cca 500 milionů liber, z čehož by mělo 400 milionů odpovídat hodnotě prodaných vozů a naopak 70 milionů nákladům za díly dodávané od japonských výrobců, mezi které patří například Bridgestone nebo Denso.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?