Vozy Aston Martin Valkyrie a DB11 poprvé představeny v Japonsku. Proč to tam nebudou mít lehké?

Automobilka Aston Martin prezentovala své nové modely v Japonsku
Automobilka Aston Martin prezentovala své nové modely v Japonsku, foto: carscoops.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 12. října 2017 12:36
Sdílej:

Pokud se někdy vydáte do Japonska, možná budete překvapeni tím, že většina automobilů které potkáte, bude pocházet od některého z domácích výrobců. Japonsko ale současně patří k jednomu z pěti nejvýznamnějších trhů co se prodeje luxusních a sportovních vozů týče. Nelze se proto divit, že sem britská automobilka Aston Martin vyslala početnou delegaci hned se dvěma exkluzivními vozy.

Britská automobilka využila ke své prezentaci poměrně významnou událost - Velkou cenu Japonska. Během víkendu se pak zástupci automobilky snažili jednak zvýšit zájem o jednotlivé modely z nejnovější nabídky, ale také vytvořit u japonských zákazníků vztah k britským sportovním vozům.

Nejdůležitějším vozem pro Aston Martin je momentálně model DB11, o jehož propagaci se nesnaží jen v Japonsku, ale na celém světě. Model totiž představuje první vůz z nové koncepce moderní přepravy, se kterou chce automobilka u zákazníků v příštích letech uspět. V Japonsku to však dovážené luxusní vozy nemají příliš snadné, neboť se na ně vztahuje poměrně výrazné zdanění, tudíž jejich cena je ještě vyšší, než kdekoliv jinde na světě.

Dalším představeným vozem byl plánovaný hyper-sport Aston Martin Valkyrie. Vůz bude vyráběn pouze v limitované sérii několika kusů, přičemž většina už by jich měla být rezervována. Zda se nějaká z hotových Valkyrií dostane i do Japonska netušíme, ovšem pokud ano, pak bude majitele stát pořádný balík peněz. Vždyť i na trzích bez zvýšených daní na luxusní vozy přijde AM Valkyrie na několik milionů dolarů.

Vědoma si svých úskalí automobilka nic nepodcenila. Večerem tak hosty provázelo několik významných osobností ze světa automobilky i motorsportu. Hlavním řečníkem byl šéf designového oddělení Marek Reichman, který měl na starosti zejména představení modelu DB11. Dalšími celebritami se pak stal současný závodník Formule 1 Daniel Ricciardo a bývalý závodník David Coulthard.

Jaký dopad bude mít snažení automobilky není jisté, ovšem potenciál japonského trhu je obrovský, což Britové nechtějí podcenit. Pokud by se totiž vše dařilo jak má, pak britská automobilka odhaduje obchody během dalších pěti let na částku cca 500 milionů liber, z čehož by mělo 400 milionů odpovídat hodnotě prodaných vozů a naopak 70 milionů nákladům za díly dodávané od japonských výrobců, mezi které patří například Bridgestone nebo Denso.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.