Pokud se někdy vydáte do Japonska, možná budete překvapeni tím, že většina automobilů které potkáte, bude pocházet od některého z domácích výrobců. Japonsko ale současně patří k jednomu z pěti nejvýznamnějších trhů co se prodeje luxusních a sportovních vozů týče. Nelze se proto divit, že sem britská automobilka Aston Martin vyslala početnou delegaci hned se dvěma exkluzivními vozy.
Britská automobilka využila ke své prezentaci poměrně významnou událost - Velkou cenu Japonska. Během víkendu se pak zástupci automobilky snažili jednak zvýšit zájem o jednotlivé modely z nejnovější nabídky, ale také vytvořit u japonských zákazníků vztah k britským sportovním vozům.
Nejdůležitějším vozem pro Aston Martin je momentálně model DB11, o jehož propagaci se nesnaží jen v Japonsku, ale na celém světě. Model totiž představuje první vůz z nové koncepce moderní přepravy, se kterou chce automobilka u zákazníků v příštích letech uspět. V Japonsku to však dovážené luxusní vozy nemají příliš snadné, neboť se na ně vztahuje poměrně výrazné zdanění, tudíž jejich cena je ještě vyšší, než kdekoliv jinde na světě.
Dalším představeným vozem byl plánovaný hyper-sport Aston Martin Valkyrie. Vůz bude vyráběn pouze v limitované sérii několika kusů, přičemž většina už by jich měla být rezervována. Zda se nějaká z hotových Valkyrií dostane i do Japonska netušíme, ovšem pokud ano, pak bude majitele stát pořádný balík peněz. Vždyť i na trzích bez zvýšených daní na luxusní vozy přijde AM Valkyrie na několik milionů dolarů.
Vědoma si svých úskalí automobilka nic nepodcenila. Večerem tak hosty provázelo několik významných osobností ze světa automobilky i motorsportu. Hlavním řečníkem byl šéf designového oddělení Marek Reichman, který měl na starosti zejména představení modelu DB11. Dalšími celebritami se pak stal současný závodník Formule 1 Daniel Ricciardo a bývalý závodník David Coulthard.
Jaký dopad bude mít snažení automobilky není jisté, ovšem potenciál japonského trhu je obrovský, což Britové nechtějí podcenit. Pokud by se totiž vše dařilo jak má, pak britská automobilka odhaduje obchody během dalších pěti let na částku cca 500 milionů liber, z čehož by mělo 400 milionů odpovídat hodnotě prodaných vozů a naopak 70 milionů nákladům za díly dodávané od japonských výrobců, mezi které patří například Bridgestone nebo Denso.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!