Pokud se někdy vydáte do Japonska, možná budete překvapeni tím, že většina automobilů které potkáte, bude pocházet od některého z domácích výrobců. Japonsko ale současně patří k jednomu z pěti nejvýznamnějších trhů co se prodeje luxusních a sportovních vozů týče. Nelze se proto divit, že sem britská automobilka Aston Martin vyslala početnou delegaci hned se dvěma exkluzivními vozy.
Britská automobilka využila ke své prezentaci poměrně významnou událost - Velkou cenu Japonska. Během víkendu se pak zástupci automobilky snažili jednak zvýšit zájem o jednotlivé modely z nejnovější nabídky, ale také vytvořit u japonských zákazníků vztah k britským sportovním vozům.
Nejdůležitějším vozem pro Aston Martin je momentálně model DB11, o jehož propagaci se nesnaží jen v Japonsku, ale na celém světě. Model totiž představuje první vůz z nové koncepce moderní přepravy, se kterou chce automobilka u zákazníků v příštích letech uspět. V Japonsku to však dovážené luxusní vozy nemají příliš snadné, neboť se na ně vztahuje poměrně výrazné zdanění, tudíž jejich cena je ještě vyšší, než kdekoliv jinde na světě.
Dalším představeným vozem byl plánovaný hyper-sport Aston Martin Valkyrie. Vůz bude vyráběn pouze v limitované sérii několika kusů, přičemž většina už by jich měla být rezervována. Zda se nějaká z hotových Valkyrií dostane i do Japonska netušíme, ovšem pokud ano, pak bude majitele stát pořádný balík peněz. Vždyť i na trzích bez zvýšených daní na luxusní vozy přijde AM Valkyrie na několik milionů dolarů.
Vědoma si svých úskalí automobilka nic nepodcenila. Večerem tak hosty provázelo několik významných osobností ze světa automobilky i motorsportu. Hlavním řečníkem byl šéf designového oddělení Marek Reichman, který měl na starosti zejména představení modelu DB11. Dalšími celebritami se pak stal současný závodník Formule 1 Daniel Ricciardo a bývalý závodník David Coulthard.
Jaký dopad bude mít snažení automobilky není jisté, ovšem potenciál japonského trhu je obrovský, což Britové nechtějí podcenit. Pokud by se totiž vše dařilo jak má, pak britská automobilka odhaduje obchody během dalších pěti let na částku cca 500 milionů liber, z čehož by mělo 400 milionů odpovídat hodnotě prodaných vozů a naopak 70 milionů nákladům za díly dodávané od japonských výrobců, mezi které patří například Bridgestone nebo Denso.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.