Nepřijde vám někdy líto, že se k nám do Evropy některá auta prostě nedostanou? Za vozy Baojun stojí automobilka SAIC-GM-Wuling, která umí vyrobit na naše poměry opravdu levné vozy. Bohužel, určené pouze pro čínský trh.
O automobilce Baojun se nedávno mluvilo v souvislosti s modelem E110, což je malé elektrické autíčko s reálným dojezdem 150 kilometrů, které se v Číně prodává v přepočtu za 118 tisíc korun. Neuvěřitelné
Ostatní modely Baojunu sice nejsou elektrické, jejich cenová politika je však stejně agresivní. Malé čínské SUV Baojun 510 je na trhu už od minulého roku, kdy se prodávalo s benzínovou šestnáctistovkou a manuální převodovkou za přibližně 175 tisíc korun.
Nový model není ani standardním faceliftem, automobil byl dovybaven LED diodami pro denní svícení, a hlavně dodatečnou zvukovou izolací. Nově však nabízí automatickou převodovku spřaženou s benzinovým motorem o objemu 1,5 litru. Cena za takto nakonfigurovaný vůz je 229 tisíc korun.
Podle výbavy se však může vyšplhat až na 251 tisíc. Automobilka v rámci příplatkové výbavy nabízí například řazení pod volantem, panoramatickou střechu, automatickou klimatizaci, 8“ Infotainment, parkovací kameru, tempomat a startování tlačítkem.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?