Nepřijde vám někdy líto, že se k nám do Evropy některá auta prostě nedostanou? Za vozy Baojun stojí automobilka SAIC-GM-Wuling, která umí vyrobit na naše poměry opravdu levné vozy. Bohužel, určené pouze pro čínský trh.
O automobilce Baojun se nedávno mluvilo v souvislosti s modelem E110, což je malé elektrické autíčko s reálným dojezdem 150 kilometrů, které se v Číně prodává v přepočtu za 118 tisíc korun. Neuvěřitelné
Ostatní modely Baojunu sice nejsou elektrické, jejich cenová politika je však stejně agresivní. Malé čínské SUV Baojun 510 je na trhu už od minulého roku, kdy se prodávalo s benzínovou šestnáctistovkou a manuální převodovkou za přibližně 175 tisíc korun.
Nový model není ani standardním faceliftem, automobil byl dovybaven LED diodami pro denní svícení, a hlavně dodatečnou zvukovou izolací. Nově však nabízí automatickou převodovku spřaženou s benzinovým motorem o objemu 1,5 litru. Cena za takto nakonfigurovaný vůz je 229 tisíc korun.
Podle výbavy se však může vyšplhat až na 251 tisíc. Automobilka v rámci příplatkové výbavy nabízí například řazení pod volantem, panoramatickou střechu, automatickou klimatizaci, 8“ Infotainment, parkovací kameru, tempomat a startování tlačítkem.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.