Celosvětová poptávka po modelech značky Škoda dále roste: v červenci dodala značka svým zákazníkům 87 000 vozů. V porovnání se stejným obdobím minulého roku to odpovídá nárůstu o 4 procenta (červenec 2016 : 83 700 vozů). Kromě významného nárůstu v Evropě (+6,5 %) se automobilce podařilo zvýšit prodeje zejména v Rusku (+13,6 %) a v Indii (+34,0 %). Ve srovnání s loňským červencem si značka Škoda opět polepšila také v Číně (+3,0 %).
„Značce ŠKODA se opět podařilo překonat dobré prodejní výsledky dosažené během loňského července. Trvající úspěch je důkazem atraktivity naší modelové palety,“ říká Werner Eichhorn, člen představenstva společnosti Škoda Auto odpovědný za oblast prodeje a marketingu a dodává: „Nyní naši SUV ofenzívu ještě zintenzivníme. Prostřednictvím modelu Kodiaq a nového modelu Karoq jsme naše portfolio rozšířili o dvě moderní, atraktivní SUV.“ V západní Evropě rostla Škoda v červenci o 6 procent na 34 700 vozů dodaných zákazníkům (červenec 2016: 32 700 vozů). Na nejsilnějším evropském trhu v Německu potvrdila značka Škoda s 11 000 prodanými vozy výsledek loňského roku (červenec 2016: 10 500 vozů; +5,6 %). Pozitivně se vyvíjely prodeje zejména ve Velké Británii (7 100 vozů; +16,9 %), Itálii (1 800 vozů; +13,6 %), Rakousku (1 700 vozů; +18,8 %), Norsku (800 vozů; +27,1 %), Řecku (200 vozů; +32 %) a Portugalsku (200 vozů; +32,4 %).
Ve střední Evropě dodala automobilka v červenci zákazníkům 14 700 vozů a pohybuje se tak o 6 procent nad úrovní srovnatelného období minulého roku (červenec 2016: 13 900 vozů). Na domácím trhu v České republice dodala značka Škoda 6 900 vozů (červenec 2016: 7 100 vozů; 2,5 %). Růst dodávek zákazníkům zaznamenala Škoda také v Polsku (4 400 vozů; + 24,7 %) a Maďarsku (900 vozů; +4,6 %). Také na Slovensku si značka Škoda polepšila – 1 700 dodaných vozů představuje nárůst o 6 procent.
Ve východní Evropě bez Ruska se zvýšily prodeje značky Škoda o 3,1 procenta na 3 200 vozů (červenec 2016: 3 100 vozů). Mimořádně silného růstu přitom automobilka dosáhla na Ukrajině (600 vozů; +65,0 %), v Pobaltí (500 vozů; +18,8 %) i v Bosně a Hercegovině (100 vozů; +20,0 %).
V Rusku došlo v červenci k nárůstu prodejů značky Škoda o 13,6 procenta na 5 300 vozů (červenec 2016: 4 700 vozů). V Číně, celosvětově největším trhu značky Škoda, dodala automobilka zákazníkům v červenci 22 000 vozů, což je o 3 procenta více než ve stejném měsíci minulého roku (červenec 2016: 21 400 vozů). V Indii zaznamenala značka Škoda vysoký dvouciferný růst a v červenci dodala zákazníkům 1 200 vozů (červenec 2016: 900 vozů, + 34,0%). Nový milník: KAROQ 26. července sjely z výrobní linky v kvasinském závodě první vozy Škoda Karoq. Toto zcela nově vyvinuté kompaktní SUV dokáže přesvědčit svým emocionálním a dynamickým designem. Škoda tuto novinku představí od 12. do 24. září na mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. První vozy budou dodány zákazníkům v říjnu tohoto roku.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?