Celosvětová poptávka po modelech značky Škoda dále roste: v červenci dodala značka svým zákazníkům 87 000 vozů. V porovnání se stejným obdobím minulého roku to odpovídá nárůstu o 4 procenta (červenec 2016 : 83 700 vozů). Kromě významného nárůstu v Evropě (+6,5 %) se automobilce podařilo zvýšit prodeje zejména v Rusku (+13,6 %) a v Indii (+34,0 %). Ve srovnání s loňským červencem si značka Škoda opět polepšila také v Číně (+3,0 %).
„Značce ŠKODA se opět podařilo překonat dobré prodejní výsledky dosažené během loňského července. Trvající úspěch je důkazem atraktivity naší modelové palety,“ říká Werner Eichhorn, člen představenstva společnosti Škoda Auto odpovědný za oblast prodeje a marketingu a dodává: „Nyní naši SUV ofenzívu ještě zintenzivníme. Prostřednictvím modelu Kodiaq a nového modelu Karoq jsme naše portfolio rozšířili o dvě moderní, atraktivní SUV.“ V západní Evropě rostla Škoda v červenci o 6 procent na 34 700 vozů dodaných zákazníkům (červenec 2016: 32 700 vozů). Na nejsilnějším evropském trhu v Německu potvrdila značka Škoda s 11 000 prodanými vozy výsledek loňského roku (červenec 2016: 10 500 vozů; +5,6 %). Pozitivně se vyvíjely prodeje zejména ve Velké Británii (7 100 vozů; +16,9 %), Itálii (1 800 vozů; +13,6 %), Rakousku (1 700 vozů; +18,8 %), Norsku (800 vozů; +27,1 %), Řecku (200 vozů; +32 %) a Portugalsku (200 vozů; +32,4 %).
Ve střední Evropě dodala automobilka v červenci zákazníkům 14 700 vozů a pohybuje se tak o 6 procent nad úrovní srovnatelného období minulého roku (červenec 2016: 13 900 vozů). Na domácím trhu v České republice dodala značka Škoda 6 900 vozů (červenec 2016: 7 100 vozů; 2,5 %). Růst dodávek zákazníkům zaznamenala Škoda také v Polsku (4 400 vozů; + 24,7 %) a Maďarsku (900 vozů; +4,6 %). Také na Slovensku si značka Škoda polepšila – 1 700 dodaných vozů představuje nárůst o 6 procent.
Ve východní Evropě bez Ruska se zvýšily prodeje značky Škoda o 3,1 procenta na 3 200 vozů (červenec 2016: 3 100 vozů). Mimořádně silného růstu přitom automobilka dosáhla na Ukrajině (600 vozů; +65,0 %), v Pobaltí (500 vozů; +18,8 %) i v Bosně a Hercegovině (100 vozů; +20,0 %).
V Rusku došlo v červenci k nárůstu prodejů značky Škoda o 13,6 procenta na 5 300 vozů (červenec 2016: 4 700 vozů). V Číně, celosvětově největším trhu značky Škoda, dodala automobilka zákazníkům v červenci 22 000 vozů, což je o 3 procenta více než ve stejném měsíci minulého roku (červenec 2016: 21 400 vozů). V Indii zaznamenala značka Škoda vysoký dvouciferný růst a v červenci dodala zákazníkům 1 200 vozů (červenec 2016: 900 vozů, + 34,0%). Nový milník: KAROQ 26. července sjely z výrobní linky v kvasinském závodě první vozy Škoda Karoq. Toto zcela nově vyvinuté kompaktní SUV dokáže přesvědčit svým emocionálním a dynamickým designem. Škoda tuto novinku představí od 12. do 24. září na mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. První vozy budou dodány zákazníkům v říjnu tohoto roku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?