Celosvětová poptávka po modelech značky Škoda dále roste: v červenci dodala značka svým zákazníkům 87 000 vozů. V porovnání se stejným obdobím minulého roku to odpovídá nárůstu o 4 procenta (červenec 2016 : 83 700 vozů). Kromě významného nárůstu v Evropě (+6,5 %) se automobilce podařilo zvýšit prodeje zejména v Rusku (+13,6 %) a v Indii (+34,0 %). Ve srovnání s loňským červencem si značka Škoda opět polepšila také v Číně (+3,0 %).
„Značce ŠKODA se opět podařilo překonat dobré prodejní výsledky dosažené během loňského července. Trvající úspěch je důkazem atraktivity naší modelové palety,“ říká Werner Eichhorn, člen představenstva společnosti Škoda Auto odpovědný za oblast prodeje a marketingu a dodává: „Nyní naši SUV ofenzívu ještě zintenzivníme. Prostřednictvím modelu Kodiaq a nového modelu Karoq jsme naše portfolio rozšířili o dvě moderní, atraktivní SUV.“ V západní Evropě rostla Škoda v červenci o 6 procent na 34 700 vozů dodaných zákazníkům (červenec 2016: 32 700 vozů). Na nejsilnějším evropském trhu v Německu potvrdila značka Škoda s 11 000 prodanými vozy výsledek loňského roku (červenec 2016: 10 500 vozů; +5,6 %). Pozitivně se vyvíjely prodeje zejména ve Velké Británii (7 100 vozů; +16,9 %), Itálii (1 800 vozů; +13,6 %), Rakousku (1 700 vozů; +18,8 %), Norsku (800 vozů; +27,1 %), Řecku (200 vozů; +32 %) a Portugalsku (200 vozů; +32,4 %).
Ve střední Evropě dodala automobilka v červenci zákazníkům 14 700 vozů a pohybuje se tak o 6 procent nad úrovní srovnatelného období minulého roku (červenec 2016: 13 900 vozů). Na domácím trhu v České republice dodala značka Škoda 6 900 vozů (červenec 2016: 7 100 vozů; 2,5 %). Růst dodávek zákazníkům zaznamenala Škoda také v Polsku (4 400 vozů; + 24,7 %) a Maďarsku (900 vozů; +4,6 %). Také na Slovensku si značka Škoda polepšila – 1 700 dodaných vozů představuje nárůst o 6 procent.
Ve východní Evropě bez Ruska se zvýšily prodeje značky Škoda o 3,1 procenta na 3 200 vozů (červenec 2016: 3 100 vozů). Mimořádně silného růstu přitom automobilka dosáhla na Ukrajině (600 vozů; +65,0 %), v Pobaltí (500 vozů; +18,8 %) i v Bosně a Hercegovině (100 vozů; +20,0 %).
V Rusku došlo v červenci k nárůstu prodejů značky Škoda o 13,6 procenta na 5 300 vozů (červenec 2016: 4 700 vozů). V Číně, celosvětově největším trhu značky Škoda, dodala automobilka zákazníkům v červenci 22 000 vozů, což je o 3 procenta více než ve stejném měsíci minulého roku (červenec 2016: 21 400 vozů). V Indii zaznamenala značka Škoda vysoký dvouciferný růst a v červenci dodala zákazníkům 1 200 vozů (červenec 2016: 900 vozů, + 34,0%). Nový milník: KAROQ 26. července sjely z výrobní linky v kvasinském závodě první vozy Škoda Karoq. Toto zcela nově vyvinuté kompaktní SUV dokáže přesvědčit svým emocionálním a dynamickým designem. Škoda tuto novinku představí od 12. do 24. září na mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. První vozy budou dodány zákazníkům v říjnu tohoto roku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?