Nejnovějším trendem automobilového průmyslu jsou elektromobily. Tento segment však celkem sebejistě ovládá automobilka Tesla, která si již mezi veřejností i zákazníky stihla vybudovat báječnou pověst a konkurence ji bude jen stěží dotahovat. Volkswagen se však rozhodl zaútočit na nejcitlivějším místě: ceně
Na nedávno konané akci Auto Forum 2017, která probíhala v Mnichově, vystoupil mimo jiné i Dr. Thomas Sedran, vedoucí strategie společnosti Volkswagen, který odhalil cenovou politiku plánovaných elektromobilů, které prozatím známe pod názvem konceptu I.D.
Tyto elektromobily by měly dorazit na trh mezi lety 2019 až 2020 a oproti nejlevnější Tesle model 3 by měly mít výhodu 7 až 8 tisíc dolarů, tedy 157 až 180 tis. korun.
Základní cena Tesly Model 3 činí 35,000 dolarů (cca 800 tis. Kč), ovšem lépe vybavené modely, o které se očekává vyšší zájem, se cenově pohybují nad hranicí 50,000 dolarů (1,1 milionu Kč). Základní cena Volkswagenu I.D. by však podle Sedrana měla odpovídat hodnotě cca 27,000 dolarů (609 tis. Kč), jak informoval web AutoBlog.com.
Vozy I.D. přitom nabídnou výkon až 168 koní a jejich dojezd je odhadován v rozmezí 400 až 600 kilometrů. Odborníci zabývající se elektromobilitou však odhadují reálný dojezd 281 až 426 km. Odhadovaný dojezd Tesly Model 3 se však pohybuje okolo 345 km. Záměrně píšeme odhadovaný, neboť Tesla se neúčastnila měření dojezdu "New European Driving Cycle".
Automobilka VW má s vozy I.D. velké plány, ostatně již dříve avizovala, že v roce 2025 mají být plně autonomní. do té doby však hodlá vyrábět alespoň milion elektromobilů ročně.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.