Nejnovějším trendem automobilového průmyslu jsou elektromobily. Tento segment však celkem sebejistě ovládá automobilka Tesla, která si již mezi veřejností i zákazníky stihla vybudovat báječnou pověst a konkurence ji bude jen stěží dotahovat. Volkswagen se však rozhodl zaútočit na nejcitlivějším místě: ceně
Na nedávno konané akci Auto Forum 2017, která probíhala v Mnichově, vystoupil mimo jiné i Dr. Thomas Sedran, vedoucí strategie společnosti Volkswagen, který odhalil cenovou politiku plánovaných elektromobilů, které prozatím známe pod názvem konceptu I.D.
Tyto elektromobily by měly dorazit na trh mezi lety 2019 až 2020 a oproti nejlevnější Tesle model 3 by měly mít výhodu 7 až 8 tisíc dolarů, tedy 157 až 180 tis. korun.
Základní cena Tesly Model 3 činí 35,000 dolarů (cca 800 tis. Kč), ovšem lépe vybavené modely, o které se očekává vyšší zájem, se cenově pohybují nad hranicí 50,000 dolarů (1,1 milionu Kč). Základní cena Volkswagenu I.D. by však podle Sedrana měla odpovídat hodnotě cca 27,000 dolarů (609 tis. Kč), jak informoval web AutoBlog.com.
Vozy I.D. přitom nabídnou výkon až 168 koní a jejich dojezd je odhadován v rozmezí 400 až 600 kilometrů. Odborníci zabývající se elektromobilitou však odhadují reálný dojezd 281 až 426 km. Odhadovaný dojezd Tesly Model 3 se však pohybuje okolo 345 km. Záměrně píšeme odhadovaný, neboť Tesla se neúčastnila měření dojezdu "New European Driving Cycle".
Automobilka VW má s vozy I.D. velké plány, ostatně již dříve avizovala, že v roce 2025 mají být plně autonomní. do té doby však hodlá vyrábět alespoň milion elektromobilů ročně.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?