Automobilka Tesla se neustále veze na vlně úspěchu. Její elektromobily jsou mezi zákazníky oblíbené, neprošla si žádným skandálem a připravovaný model 3, který ještě nikdo pořádně nevyděl, už si objednalo přes půl milionu zákazníků.
Hodnota automobilky proto stále stoupá. Podle hodnocení BrandZ ,první stovky nejhodnotnějších značek na světě, si automobilka Tesla polepšila o úžasných 32% a posunula se tak na 8. místo žebříčku deseti nejhodnotnějších automobilových značek na světě.
Na prvním místě tohoto žebříčku se již dlouhodobě drží Automobilka Toyota, jejíž hodnota je odhadována na 28,6 miliardy dolarů a v celkovém hodnocení nejhodnotnějších značek se drží na 30. místě.
Druhé místo drží automobilka BMW s hodnotou 24,5 miliardy a na záda jí dýchá Mercedes-Benz s hodnotou 23,1 miliardy. BMW si ale meziročně pohoršilo o 8%, zatímco Mercedes si polepšil o 3%. Příští rok by se tak Mercedes-Benz mohl posunout na místo druhé.
Tesla se svým meziročním nárůstem 32% a hodnotou 5,8 miliardy dolarů udělala v tabulce největší skok. Během něj dokonce přeskočila i automobilky Land Rover a Porsche, které si obě oproti minulému roku polepšily o více než 15%. Velkému růstu Tesly pravděpodobně pomohl právě Model 3, kolem kterého je spousta rozruchu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?