Server CarScoops dnes přinesl zajímavou informaci o růstu zisků v koncernu VW za první čtvrtletí roku 2017. Oproti stejnému období v roce 2016 dokázal koncern vykázat zisk o 40% vyšší!
Zisky za první čtvrtletí letošního roku činí 4,37 miliardy euro (cca 177 miliard korun). To představuje nárůst 40% oproti minulému roku, kdy za první čtvrtletí utržil jen 3,13 miliardy euro (84 miliard korun). Největší zásluhu na tomto výsledku má pravděpodobně snižování nákladů v mezidobí.
Matthias Muller, ředitel koncernu VW, se vyjádřil v tom smyslu, že snahy o zefektivnění produkce napříč všemi oblastmi společnosti přináší své výsledky.
Samotná značka Volkswagen dosáhla zisku 869 milionů. Audi, včetně značek Lamborghini a Ducati si nepatrně pohoršila. Její současný zisk činil 1,2 miliardy Euro, zatímco minulý rok utržila 1,3 miliardy Euro. Velkým tahounem je značka Škoda, ta si oproti minulému roku polepšila o 31,8% a dosáhla zisku 415 milionu Euro (11,1 miliardy korun).
Dalším silným členem koncernu se ukázalo být Porsche, tomu se povedlo zvýšit zisky z 855 milionů euro na 932 milionů euro. Seat si polepšil o dva miliony, což znamená výsledek 56 milionů euro. Ačkoliv značka Bentley zelených čísel nedosáhla, povedlo se jí alespoň snížit ztrátu z 54 milionů na 30 milionů Euro.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?