Server CarScoops dnes přinesl zajímavou informaci o růstu zisků v koncernu VW za první čtvrtletí roku 2017. Oproti stejnému období v roce 2016 dokázal koncern vykázat zisk o 40% vyšší!
Zisky za první čtvrtletí letošního roku činí 4,37 miliardy euro (cca 177 miliard korun). To představuje nárůst 40% oproti minulému roku, kdy za první čtvrtletí utržil jen 3,13 miliardy euro (84 miliard korun). Největší zásluhu na tomto výsledku má pravděpodobně snižování nákladů v mezidobí.
Matthias Muller, ředitel koncernu VW, se vyjádřil v tom smyslu, že snahy o zefektivnění produkce napříč všemi oblastmi společnosti přináší své výsledky.
Samotná značka Volkswagen dosáhla zisku 869 milionů. Audi, včetně značek Lamborghini a Ducati si nepatrně pohoršila. Její současný zisk činil 1,2 miliardy Euro, zatímco minulý rok utržila 1,3 miliardy Euro. Velkým tahounem je značka Škoda, ta si oproti minulému roku polepšila o 31,8% a dosáhla zisku 415 milionu Euro (11,1 miliardy korun).
Dalším silným členem koncernu se ukázalo být Porsche, tomu se povedlo zvýšit zisky z 855 milionů euro na 932 milionů euro. Seat si polepšil o dva miliony, což znamená výsledek 56 milionů euro. Ačkoliv značka Bentley zelených čísel nedosáhla, povedlo se jí alespoň snížit ztrátu z 54 milionů na 30 milionů Euro.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?