Model Mx-5 se řadí s počtem 1.000.000 prodaných kusů napříč generacemi mezi nejprodávanější sportovní vozy světa. Mazda však neodhadla jaký bude skutečný zájem o poslední generaci na trhu v USA a přehnala to s její výrobou. Alespoň tak hovoří zprávy na CarsDirect.
Mazda se tak potřebuje zbavit alespoň části svých modelů z roku 2016, které dodala na trh ve Spojených státech. Aby lidi popohnala k nákupu, nabízí slevu v přepočtu až 50,000 Kč, což je slušná motivace. Pokud však bude mít zákazník dobré vyjednávací schopnosti, je možné cenu ještě srazit.
A proč to Mazda dělá? Potřebuje totiž uvolnit místo na showroomech pro svůj nový model Mx-5 RF, který začala na půdě USA v nedávné době prodávat.
Nám v centrální Evropě však nezbývá než doufat, že dřív nebo později bude čelit Mazda stejným problémům s nedostatkem prostoru jako v zámoří a ceny nových Mx-5 spustí o trochu níž.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.