Model Mx-5 se řadí s počtem 1.000.000 prodaných kusů napříč generacemi mezi nejprodávanější sportovní vozy světa. Mazda však neodhadla jaký bude skutečný zájem o poslední generaci na trhu v USA a přehnala to s její výrobou. Alespoň tak hovoří zprávy na CarsDirect.
Mazda se tak potřebuje zbavit alespoň části svých modelů z roku 2016, které dodala na trh ve Spojených státech. Aby lidi popohnala k nákupu, nabízí slevu v přepočtu až 50,000 Kč, což je slušná motivace. Pokud však bude mít zákazník dobré vyjednávací schopnosti, je možné cenu ještě srazit.
A proč to Mazda dělá? Potřebuje totiž uvolnit místo na showroomech pro svůj nový model Mx-5 RF, který začala na půdě USA v nedávné době prodávat.
Nám v centrální Evropě však nezbývá než doufat, že dřív nebo později bude čelit Mazda stejným problémům s nedostatkem prostoru jako v zámoří a ceny nových Mx-5 spustí o trochu níž.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?