Model Mx-5 se řadí s počtem 1.000.000 prodaných kusů napříč generacemi mezi nejprodávanější sportovní vozy světa. Mazda však neodhadla jaký bude skutečný zájem o poslední generaci na trhu v USA a přehnala to s její výrobou. Alespoň tak hovoří zprávy na CarsDirect.
Mazda se tak potřebuje zbavit alespoň části svých modelů z roku 2016, které dodala na trh ve Spojených státech. Aby lidi popohnala k nákupu, nabízí slevu v přepočtu až 50,000 Kč, což je slušná motivace. Pokud však bude mít zákazník dobré vyjednávací schopnosti, je možné cenu ještě srazit.
A proč to Mazda dělá? Potřebuje totiž uvolnit místo na showroomech pro svůj nový model Mx-5 RF, který začala na půdě USA v nedávné době prodávat.
Nám v centrální Evropě však nezbývá než doufat, že dřív nebo později bude čelit Mazda stejným problémům s nedostatkem prostoru jako v zámoří a ceny nových Mx-5 spustí o trochu níž.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?