Španělské automobilce se po řadě slabších let konečně daří a výrazně roste. I finanční výsledky jsou mnohem optimističtější, než v minulých letech.
Předseda představenstva společnosti SEAT, Luca de Meo oznámil, že Seat povede plány koncernu VW, a bude v příštím desetiletí expandovat na nové trhy v severní Africe a snad i v Mexiku. Hlavním důvodem je, aby se společnosti Seat povedlo stabilizovat své zisky a snížit svoji závislost na evropském trhu.
Seat by měl mít vedoucí úlohu v nové továrně koncernu VW v Alžírsku, první továrně na africkém kontinentu. To umožňuje smlouva mezi VW a alžírskou společností SOVAC, která je od roku 2001 distributorem značek koncernu Volkswagen v Alžírsku. Loni německá automobilka podle svých údajů prodala jejím prostřednictvím 30 tisíc nových vozů. U města Ighíl Izaní na severozápadě země se tedy bude montovat více než sto automobilů denně. Konrétně by se mělo jednat o Seat Ibiza, VW Golf a Caddy a Škoda Octavia.
Finální montáž nového Seatu Ibiza na severoafrickém trhu začne v nové továrně už v druhé polovině tohoto roku. Luca de Meo udává budoucí plány značky Seat a odhaduje během pěti až deseti let prodej až 30% svých vozů mimo Evropu. Dále oznámil, že si Seat dobře uvědomuje nejrychleji rostoucí trh s vozy SUV, a že je automobilka Seat přesvědčená o potenciálu svého vozu Ateca.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.