Španělské automobilce se po řadě slabších let konečně daří a výrazně roste. I finanční výsledky jsou mnohem optimističtější, než v minulých letech.
Předseda představenstva společnosti SEAT, Luca de Meo oznámil, že Seat povede plány koncernu VW, a bude v příštím desetiletí expandovat na nové trhy v severní Africe a snad i v Mexiku. Hlavním důvodem je, aby se společnosti Seat povedlo stabilizovat své zisky a snížit svoji závislost na evropském trhu.
Seat by měl mít vedoucí úlohu v nové továrně koncernu VW v Alžírsku, první továrně na africkém kontinentu. To umožňuje smlouva mezi VW a alžírskou společností SOVAC, která je od roku 2001 distributorem značek koncernu Volkswagen v Alžírsku. Loni německá automobilka podle svých údajů prodala jejím prostřednictvím 30 tisíc nových vozů. U města Ighíl Izaní na severozápadě země se tedy bude montovat více než sto automobilů denně. Konrétně by se mělo jednat o Seat Ibiza, VW Golf a Caddy a Škoda Octavia.
Finální montáž nového Seatu Ibiza na severoafrickém trhu začne v nové továrně už v druhé polovině tohoto roku. Luca de Meo udává budoucí plány značky Seat a odhaduje během pěti až deseti let prodej až 30% svých vozů mimo Evropu. Dále oznámil, že si Seat dobře uvědomuje nejrychleji rostoucí trh s vozy SUV, a že je automobilka Seat přesvědčená o potenciálu svého vozu Ateca.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.