Opel patří Francouzům. Po dlouhá desetiletí naprosto nesmyslné spojení se dnes stalo skutečností. Německá automobilka tak od amerického koncernu General Motors přešla pod křídla francouzského PSA. Cena transakce má hodnotu několika desítek miliard eur.
Opel a skupina PSA, tedy Citroën, DS a Peugeot, spolupracují již několik posledních měsíců na vývoji automobilů kategorie SUV. Věci ale zhruba před měsícem nabraly nečekaný spád a v médiích se začalo hojně spekulovat, že Francouzi mají o ztrátovou německou značku eminentní zájem. To se potvrdilo dnes ráno, kdy koncerny GM i PSA oznámily v otázce Opelu dohodu. Cena? Za německou automobilku, a její dceřinou společnost Vauxhall, 1,3 miliardy euro (cca 35,126 miliard korun), za evropské aktivity GM Financial vyinkasovali Američané dalších 0,9 miliard eur (cca 24,318 miliard korun).
Nutno však podotknout, že GM Financial nevlastní PSA samostatně, ale ve spolupráci s bankou BNP Paribas. Speciálně pro tento případ bylo ustanoveno společné joint venture, v němž obě společnosti drží polovinu. Zachován by měl zůstat současný tým i celková platforma dnes již bývalé finanční části GM, jaký název však dostane se zatím neví. Co je jisté – akvizicí Opelu se skupina PSA stane druhou největší automobilkou v Evropě s tržním podílem 17 procent. Zároveň získá také šest továren německého (a britského) výrobce, pět závodů na výrobu dílů, jedno vývojové středisko a také asi 40 tisíc nových zaměstnanců. GM si ponechá vývojové centrum v italském Turíně.
Cílem PSA je vrátit Opel nejpozději v roce 2020 do černých čísel. Marže německé značky by podle tiskové zprávy mohly do roku 2020 vzrůst na 2 procenta a do roku 2026 dokonce na 6 procent. Prostředkem k uspoření části peněz by měl být i postupný přechod modelů Opel/Vauxhall na společné koncernové platformy PSA. Než se tak stane, budou jeho automobily ale i nadále těžit z licencí General Motors. Zajímavou partii může v celém prodeji rozehrát také čínský Dongfeng. Ten oficiálně vlastní 14 procent skupiny PSA a mohl by se tak dostat poměrně lacino k německým technologiím. Jestli se tak skutečně stane ale ukáže až čas.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.