Už delší dobu se spekuluje o možnosti, že by se česká Škoda Auto podívala i na severoamerický trh. Jenže podle nedávného vyjádření vedení koncernu VW to má některá velká negativa.
O nápadu uvést škodovku na trh v USA se totiž rozhovořil nejmenovaný člen představenstva Volkswagenu. Kromě plánovaného vstupu na trh do Jižní Koreje, Singapuru a Íránu chce český výrobce do roku 2025 ročně vyprodukovat dva miliony vozidel! Tak kde je tedy problém? Na vše odpovídá článek zahraničního magazínu Automobile.
Podle některých lidí z Volkswagenu se totiž vstup pro Američany doposud neznámé evropské značky může vyrovnat čisté sebevraždě. V Americe totiž v současnosti neexistuje jediná dealerská síť škodovky a po aféře Dieselgate u vozidel Volkswagen s naftovými motory TDI by to pro ní nemuselo dopadnout úplně dobře.
Navíc by se mohlo stát, že Škoda Auto by mohla svou náhlou úspěšností přerůst Volkswagen, což je díky nastavené politice u VW přísně zakázano. Tak či onak, o vstupu škodovky by se mělo oficiálně rozhodnout v příštím roce. Otázkou pak je, jaké modely by na tamní trh uvedla. Dost možná by to mohl být jen nový Kodiaq a Superb, menší auta by totiž náročnou a mnohdy "rozměrnou" americkou klientelu nemusela zaujmout.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.