S poměrně radikálním řezem přichází tak trošku natajno španělská automobilka Seat. Po nedávném ukončení produkce rodinného derivátu Ibiza ST totiž došlo i na ostrou Cupru! Ta přitom nedávno přišla s faceliftem a novým motorem.
Bohužel, zpráva je definitivní a málokdo o ní věděl. Ačkoliv konec verze ST byl znám snad každému, spekulace okolo verze SC a Cupra byly pouhými nepotvrzeným zprávami a řečmi, které nikdo nemohl oficiálně potvrdit. Nyní se ale vše uvedlo na pravou míru a fanoušci značky nebudou mít radost.
Třídvéřová Ibiza SC se pomaličku stahuje ze španělské sítě prodejců málokdo asi tuší, že tamní trh dostal speciální rozlučkovou edici "Ultimate Edition". Ta vychází z výbavy FR a nabízí výhradně motor 1.0 TSI o výkonu 110 koní. Ve výbavě auta nechybí systém pro volbu jízdního režimu, bi-xenonové světlomety, Alcantara na sedadlech, 6,5palcový displej palubního systému a 17palcová Dynamic.
Samozřejmě, že s koncem produkce verze SC na to doplatí i ostrá Cupra, což je podle našeho názoru jedno z nejhůře naplánovaných rozhodnutí letoška. Společně s faceliftem se totiž pod kapotu ostré Ibizy dostal 1,8litrový přeplňovaný motor a manuální převodovka.
Je sice pravdou, že Ibiza SC rozhodně není nejlepší auto na světě, ovšem to ještě neznamená, že skončí jeho produkce. Bohužel, díky kauze Dieselgate na to doplatil i Seat a tak v rámci úspor musí z nabídky "vypadnout" právě tahle sexy malá Španělka. A kdo by snad neznal Ibizu Cupra, může si přečíst náš její nedávný test.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?