S poměrně radikálním řezem přichází tak trošku natajno španělská automobilka Seat. Po nedávném ukončení produkce rodinného derivátu Ibiza ST totiž došlo i na ostrou Cupru! Ta přitom nedávno přišla s faceliftem a novým motorem.
Bohužel, zpráva je definitivní a málokdo o ní věděl. Ačkoliv konec verze ST byl znám snad každému, spekulace okolo verze SC a Cupra byly pouhými nepotvrzeným zprávami a řečmi, které nikdo nemohl oficiálně potvrdit. Nyní se ale vše uvedlo na pravou míru a fanoušci značky nebudou mít radost.
Třídvéřová Ibiza SC se pomaličku stahuje ze španělské sítě prodejců málokdo asi tuší, že tamní trh dostal speciální rozlučkovou edici "Ultimate Edition". Ta vychází z výbavy FR a nabízí výhradně motor 1.0 TSI o výkonu 110 koní. Ve výbavě auta nechybí systém pro volbu jízdního režimu, bi-xenonové světlomety, Alcantara na sedadlech, 6,5palcový displej palubního systému a 17palcová Dynamic.
Samozřejmě, že s koncem produkce verze SC na to doplatí i ostrá Cupra, což je podle našeho názoru jedno z nejhůře naplánovaných rozhodnutí letoška. Společně s faceliftem se totiž pod kapotu ostré Ibizy dostal 1,8litrový přeplňovaný motor a manuální převodovka.
Je sice pravdou, že Ibiza SC rozhodně není nejlepší auto na světě, ovšem to ještě neznamená, že skončí jeho produkce. Bohužel, díky kauze Dieselgate na to doplatil i Seat a tak v rámci úspor musí z nabídky "vypadnout" právě tahle sexy malá Španělka. A kdo by snad neznal Ibizu Cupra, může si přečíst náš její nedávný test.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.