Škoda plánuje velkou expanzi na trhy, kde doposud nepůsobila. Nejhlasitěji se zatím hovoří o Spojených státech, kde si okřídlený šíp již dokonce nechal patentovat označení některých svých modelů. Není to ale jen o USA, největší tuzemská automobilka by ráda i do Asie.
Čína je pro Škodu dnes nejdůležitějším trhem. Jenom pro tamní obyvatelstvo chystá dvě nová SUV, vedle Česka pak bude právě Říše středu tou jedinou, kde se bude vyrábět velké SUV Kodiaq. Jenomže ani Čína není bezedná a prodeje jednou začnou stagnovat, proto se okřídlený šíp poohlíží i po dalších možnostech. „S Kodiaqem nabíráme nový směr a otevíráme se novým trhům,“ řekl před časem šéf automobilky Bernhard Maier.
Tato fráze může a nemusí skrývat příchod do USA, začátkem září však převážně v britských médiích proběhla zpráva, že definitivní rozhodnutí o prodeji nových Škodovek za mořem padne příští rok. A dá se očekávat, že návrat se konat bude. Stejně jako mladoboleslavská fabrika potřebuje zvětšit prodeje, potřebuje mateřský Volkswagen napravit svou reputaci po Dieselgate. Vzhledem k tomu, že modely jako Superb nebo Kodiaq jsou pro Američana neznámé, mohlo by to vyjít.
Jenomže Amerika není jediným trhem, kde je pověst VW pošramocena. Jižní Korea v reakci na podvádění s emisemi zakázala na svém trhu prodej 80 modelů Volkswagen, Audi a Bentley, německý gigant navíc dostal pokutu 17,8 miliard wonů (cca 390 milionů korun). Podle Automotive News je tak vysoce pravděpodobné, že Škoda začne příští rok prodávat svá auta také v Jižní Koreji. Zdali to pomůže Volkswagenu samotnému je otázkou, prodeje okřídleného šípu by to ale mohlo opět o něco zvednout.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.