Škoda plánuje velkou expanzi na trhy, kde doposud nepůsobila. Nejhlasitěji se zatím hovoří o Spojených státech, kde si okřídlený šíp již dokonce nechal patentovat označení některých svých modelů. Není to ale jen o USA, největší tuzemská automobilka by ráda i do Asie.
Čína je pro Škodu dnes nejdůležitějším trhem. Jenom pro tamní obyvatelstvo chystá dvě nová SUV, vedle Česka pak bude právě Říše středu tou jedinou, kde se bude vyrábět velké SUV Kodiaq. Jenomže ani Čína není bezedná a prodeje jednou začnou stagnovat, proto se okřídlený šíp poohlíží i po dalších možnostech. „S Kodiaqem nabíráme nový směr a otevíráme se novým trhům,“ řekl před časem šéf automobilky Bernhard Maier.
Tato fráze může a nemusí skrývat příchod do USA, začátkem září však převážně v britských médiích proběhla zpráva, že definitivní rozhodnutí o prodeji nových Škodovek za mořem padne příští rok. A dá se očekávat, že návrat se konat bude. Stejně jako mladoboleslavská fabrika potřebuje zvětšit prodeje, potřebuje mateřský Volkswagen napravit svou reputaci po Dieselgate. Vzhledem k tomu, že modely jako Superb nebo Kodiaq jsou pro Američana neznámé, mohlo by to vyjít.
Jenomže Amerika není jediným trhem, kde je pověst VW pošramocena. Jižní Korea v reakci na podvádění s emisemi zakázala na svém trhu prodej 80 modelů Volkswagen, Audi a Bentley, německý gigant navíc dostal pokutu 17,8 miliard wonů (cca 390 milionů korun). Podle Automotive News je tak vysoce pravděpodobné, že Škoda začne příští rok prodávat svá auta také v Jižní Koreji. Zdali to pomůže Volkswagenu samotnému je otázkou, prodeje okřídleného šípu by to ale mohlo opět o něco zvednout.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.