Továrna v Longbridge je do historie britských značek MG a Rover zapsána tučným písmem. Po krachu obou výrobců a převzetí čínskými výrobci však tradice domácí výroby pomalu opadávala. MG se sice do Longbridge vrátilo, ale po pěti letech továrnu zase opouští. Nadobro.
Továrna v Longbridge na jihozápadě Birminghamu vznikla ještě v devatenáctém století, první auto pak z jejich bran sjelo v roce 1906. Postupně se fabrika stala neodmyslitelně spjatá s výrobou automobilů, vedle značek Rover a MG tam vznikaly i modely Mini, Land Roveru nebo British Leyland. Ve velkém ale Longbridge naposledy vyrábělo před rokem 2005, pak přišel kolaps MG i Roveru, obě tradiční značky koupili Číňané a výrobu přesunuli do své domoviny.
MG se do Longbridge nakonec vrátilo, mateřská společnost SAIC tam v roce 2011 přesunula produkci liftbacku MG6. Později přišel na řadu i malý hatchback MG3, většina práce ale byla udělána v Číně. Jenomže řada 6 z výrobního programu značky zmizela a udržovat továrnu v chodu jen kvůli produkci (a to ještě nekompletní) jediného modelu tak nějak postrádá ekonomický smysl. Čínský majitel proto výrobu v Longbridge opět zastavil a ty zbytky přesunul zpět do své domoviny. „Kontrolujeme kvalitu produktů z Číny a jsme s ní spokojení, nepotřebujeme tedy finální úpravy ve Velké Británii,“ řekl Auto Expressu vedoucí prodeje a marketingu MG Matthew Cheyne.
O práci podle BBC přijde jen 25 zaměstnanců. Takto malé číslo je způsobeno i tím, že prodejní, poprodejní a marketingový personál zavření továrny nikterak nepostihne. To platí také o asi čtyřech stovkách zaměstnanců technického centra SAIC Motor. Čínská automobilka dnes produkuje vedle modelu MG3 také SUV MG GS, na příští rok pak chystá premiéru konkurenta Nissanu Juke.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?