Brněnský autosalon patří k historicky nejvýznamnějším akcím svého druhu nejen u nás, ale i ve Střední Evropě. Poslední ročník však proběhl již před třemi lety a kvůli neúčasti drtivé většiny značek skončil i přes 80 tisíc návštěvníků fiaskem. Od té doby se o návratu mluví víceméně každý rok, až teď to však vypadá, že by se restart opravdu mohl podařit.
Tradice československých a později i českých autosalonů je velice silná. Ať už se výstava konala v Praze nebo později v Brně, vždy dokázala přilákat desetitisíce návštěvníků, drtivou většinou výrobců a hned několik velkých premiér. Jenomže před několika lety se i do tohoto odvětví naplno promítla finanční krize a vystavování se pro většinu importérů i dealerů stalo nadbytečným a drahým. Z tohoto důvodu se poslední ročník brněnského autosalonu konal před třemi lety. Malou útěchou pro fanoušky motorismu u nás bylo jen loňské obnovení Autoshow v Praze a pořádání akce Legendy v areálu parku bohnické psychiatrické léčebny. O restart brněnské výstavy se organizátoři pokoušeli několikrát, naposledy letos na jaře se měl za účasti většiny významných značek konat další ročník autosalonu, krátce před akcí ale mnoho vystavovatelů zrušilo svou účast a tím pádem i samotnou výstavu.
Nyní se zdá, že by se mohlo začít blýskat na lepší časy. V úterý 13. září totiž byla podepsána dohoda mezi Sdružením automobilového průmyslu (AutoSAP) a Svazem dovozců automobilů (SDA) s Veletrhy Brno (BVV) o pořádání nově koncipovaného veletrhu Autosalon Brno 2017. To má ale hned několik podmínek – AutoSAP a SDA budou gestory akce, automobilky se budou prezentovat na úrovni importérů nebo výrobců a autosalonu se zúčastní nejméně 20 značek. Závazné přihlášky dovozců nebo výrobců, sdružených v obou asociacích, bude možné podávat do 30. října tohoto roku. Pokud po tomto termínu dojde ke splnění podmínek, bude následně zveřejněno datum konání. „Budeme se snažit, aby se na brněnském autosalonu prezentovala i užitková vozidla a aby v Brně opět existovala ikona autosalonů, která zde vždy byla,“ poodhalil představy všech tří stran viceprezident AutoSAP Zdeněk Juříček.
Po autosalonu je podle generální ředitele Veletrhů Brno Jiřího Kuliše velká poptávka, možné tak je přilákat na Autosalon Brno 2017 nejméně 100 tisíc návštěvníků. „Ti si chtějí na autosalonu nejen auta prohlédnout, ale i koupit. Autosalony fungují velmi dobře. Jsem rád, že oba svazy navrhly jeho opětovné konání v Brně a stojí za jeho restartem,“ doplnil Kuliš. Nadšení zatím sdílí i generální tajemník SDA Josef Pokorný, který uskutečnění veletrhu příští rok vidí zatím pozitivně. „Nastavené podmínky jsou velmi zajímavé a věřím, že jako automobilová velmoc skutečně navážeme na tradice předchozích Autosalonů a budeme pokračovat v roce 2017,“ doplnil. Uvidíme tedy někdy v průběhu listopadu, pokud ale nechcete čekat tak dlouho, pražská Autoshow se letos uskuteční od 22. do 25. září. Prezentovat se na ní budou především dealeři, z významných značek ale bude chybět málokdo.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.