Brněnský autosalon patří k historicky nejvýznamnějším akcím svého druhu nejen u nás, ale i ve Střední Evropě. Poslední ročník však proběhl již před třemi lety a kvůli neúčasti drtivé většiny značek skončil i přes 80 tisíc návštěvníků fiaskem. Od té doby se o návratu mluví víceméně každý rok, až teď to však vypadá, že by se restart opravdu mohl podařit.
Tradice československých a později i českých autosalonů je velice silná. Ať už se výstava konala v Praze nebo později v Brně, vždy dokázala přilákat desetitisíce návštěvníků, drtivou většinou výrobců a hned několik velkých premiér. Jenomže před několika lety se i do tohoto odvětví naplno promítla finanční krize a vystavování se pro většinu importérů i dealerů stalo nadbytečným a drahým. Z tohoto důvodu se poslední ročník brněnského autosalonu konal před třemi lety. Malou útěchou pro fanoušky motorismu u nás bylo jen loňské obnovení Autoshow v Praze a pořádání akce Legendy v areálu parku bohnické psychiatrické léčebny. O restart brněnské výstavy se organizátoři pokoušeli několikrát, naposledy letos na jaře se měl za účasti většiny významných značek konat další ročník autosalonu, krátce před akcí ale mnoho vystavovatelů zrušilo svou účast a tím pádem i samotnou výstavu.
Nyní se zdá, že by se mohlo začít blýskat na lepší časy. V úterý 13. září totiž byla podepsána dohoda mezi Sdružením automobilového průmyslu (AutoSAP) a Svazem dovozců automobilů (SDA) s Veletrhy Brno (BVV) o pořádání nově koncipovaného veletrhu Autosalon Brno 2017. To má ale hned několik podmínek – AutoSAP a SDA budou gestory akce, automobilky se budou prezentovat na úrovni importérů nebo výrobců a autosalonu se zúčastní nejméně 20 značek. Závazné přihlášky dovozců nebo výrobců, sdružených v obou asociacích, bude možné podávat do 30. října tohoto roku. Pokud po tomto termínu dojde ke splnění podmínek, bude následně zveřejněno datum konání. „Budeme se snažit, aby se na brněnském autosalonu prezentovala i užitková vozidla a aby v Brně opět existovala ikona autosalonů, která zde vždy byla,“ poodhalil představy všech tří stran viceprezident AutoSAP Zdeněk Juříček.
Po autosalonu je podle generální ředitele Veletrhů Brno Jiřího Kuliše velká poptávka, možné tak je přilákat na Autosalon Brno 2017 nejméně 100 tisíc návštěvníků. „Ti si chtějí na autosalonu nejen auta prohlédnout, ale i koupit. Autosalony fungují velmi dobře. Jsem rád, že oba svazy navrhly jeho opětovné konání v Brně a stojí za jeho restartem,“ doplnil Kuliš. Nadšení zatím sdílí i generální tajemník SDA Josef Pokorný, který uskutečnění veletrhu příští rok vidí zatím pozitivně. „Nastavené podmínky jsou velmi zajímavé a věřím, že jako automobilová velmoc skutečně navážeme na tradice předchozích Autosalonů a budeme pokračovat v roce 2017,“ doplnil. Uvidíme tedy někdy v průběhu listopadu, pokud ale nechcete čekat tak dlouho, pražská Autoshow se letos uskuteční od 22. do 25. září. Prezentovat se na ní budou především dealeři, z významných značek ale bude chybět málokdo.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?