Brněnský autosalon patří k historicky nejvýznamnějším akcím svého druhu nejen u nás, ale i ve Střední Evropě. Poslední ročník však proběhl již před třemi lety a kvůli neúčasti drtivé většiny značek skončil i přes 80 tisíc návštěvníků fiaskem. Od té doby se o návratu mluví víceméně každý rok, až teď to však vypadá, že by se restart opravdu mohl podařit.
Tradice československých a později i českých autosalonů je velice silná. Ať už se výstava konala v Praze nebo později v Brně, vždy dokázala přilákat desetitisíce návštěvníků, drtivou většinou výrobců a hned několik velkých premiér. Jenomže před několika lety se i do tohoto odvětví naplno promítla finanční krize a vystavování se pro většinu importérů i dealerů stalo nadbytečným a drahým. Z tohoto důvodu se poslední ročník brněnského autosalonu konal před třemi lety. Malou útěchou pro fanoušky motorismu u nás bylo jen loňské obnovení Autoshow v Praze a pořádání akce Legendy v areálu parku bohnické psychiatrické léčebny. O restart brněnské výstavy se organizátoři pokoušeli několikrát, naposledy letos na jaře se měl za účasti většiny významných značek konat další ročník autosalonu, krátce před akcí ale mnoho vystavovatelů zrušilo svou účast a tím pádem i samotnou výstavu.
Nyní se zdá, že by se mohlo začít blýskat na lepší časy. V úterý 13. září totiž byla podepsána dohoda mezi Sdružením automobilového průmyslu (AutoSAP) a Svazem dovozců automobilů (SDA) s Veletrhy Brno (BVV) o pořádání nově koncipovaného veletrhu Autosalon Brno 2017. To má ale hned několik podmínek – AutoSAP a SDA budou gestory akce, automobilky se budou prezentovat na úrovni importérů nebo výrobců a autosalonu se zúčastní nejméně 20 značek. Závazné přihlášky dovozců nebo výrobců, sdružených v obou asociacích, bude možné podávat do 30. října tohoto roku. Pokud po tomto termínu dojde ke splnění podmínek, bude následně zveřejněno datum konání. „Budeme se snažit, aby se na brněnském autosalonu prezentovala i užitková vozidla a aby v Brně opět existovala ikona autosalonů, která zde vždy byla,“ poodhalil představy všech tří stran viceprezident AutoSAP Zdeněk Juříček.
Po autosalonu je podle generální ředitele Veletrhů Brno Jiřího Kuliše velká poptávka, možné tak je přilákat na Autosalon Brno 2017 nejméně 100 tisíc návštěvníků. „Ti si chtějí na autosalonu nejen auta prohlédnout, ale i koupit. Autosalony fungují velmi dobře. Jsem rád, že oba svazy navrhly jeho opětovné konání v Brně a stojí za jeho restartem,“ doplnil Kuliš. Nadšení zatím sdílí i generální tajemník SDA Josef Pokorný, který uskutečnění veletrhu příští rok vidí zatím pozitivně. „Nastavené podmínky jsou velmi zajímavé a věřím, že jako automobilová velmoc skutečně navážeme na tradice předchozích Autosalonů a budeme pokračovat v roce 2017,“ doplnil. Uvidíme tedy někdy v průběhu listopadu, pokud ale nechcete čekat tak dlouho, pražská Autoshow se letos uskuteční od 22. do 25. září. Prezentovat se na ní budou především dealeři, z významných značek ale bude chybět málokdo.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.