Brněnský autosalon patří k historicky nejvýznamnějším akcím svého druhu nejen u nás, ale i ve Střední Evropě. Poslední ročník však proběhl již před třemi lety a kvůli neúčasti drtivé většiny značek skončil i přes 80 tisíc návštěvníků fiaskem. Od té doby se o návratu mluví víceméně každý rok, až teď to však vypadá, že by se restart opravdu mohl podařit.
Tradice československých a později i českých autosalonů je velice silná. Ať už se výstava konala v Praze nebo později v Brně, vždy dokázala přilákat desetitisíce návštěvníků, drtivou většinou výrobců a hned několik velkých premiér. Jenomže před několika lety se i do tohoto odvětví naplno promítla finanční krize a vystavování se pro většinu importérů i dealerů stalo nadbytečným a drahým. Z tohoto důvodu se poslední ročník brněnského autosalonu konal před třemi lety. Malou útěchou pro fanoušky motorismu u nás bylo jen loňské obnovení Autoshow v Praze a pořádání akce Legendy v areálu parku bohnické psychiatrické léčebny. O restart brněnské výstavy se organizátoři pokoušeli několikrát, naposledy letos na jaře se měl za účasti většiny významných značek konat další ročník autosalonu, krátce před akcí ale mnoho vystavovatelů zrušilo svou účast a tím pádem i samotnou výstavu.
Nyní se zdá, že by se mohlo začít blýskat na lepší časy. V úterý 13. září totiž byla podepsána dohoda mezi Sdružením automobilového průmyslu (AutoSAP) a Svazem dovozců automobilů (SDA) s Veletrhy Brno (BVV) o pořádání nově koncipovaného veletrhu Autosalon Brno 2017. To má ale hned několik podmínek – AutoSAP a SDA budou gestory akce, automobilky se budou prezentovat na úrovni importérů nebo výrobců a autosalonu se zúčastní nejméně 20 značek. Závazné přihlášky dovozců nebo výrobců, sdružených v obou asociacích, bude možné podávat do 30. října tohoto roku. Pokud po tomto termínu dojde ke splnění podmínek, bude následně zveřejněno datum konání. „Budeme se snažit, aby se na brněnském autosalonu prezentovala i užitková vozidla a aby v Brně opět existovala ikona autosalonů, která zde vždy byla,“ poodhalil představy všech tří stran viceprezident AutoSAP Zdeněk Juříček.
Po autosalonu je podle generální ředitele Veletrhů Brno Jiřího Kuliše velká poptávka, možné tak je přilákat na Autosalon Brno 2017 nejméně 100 tisíc návštěvníků. „Ti si chtějí na autosalonu nejen auta prohlédnout, ale i koupit. Autosalony fungují velmi dobře. Jsem rád, že oba svazy navrhly jeho opětovné konání v Brně a stojí za jeho restartem,“ doplnil Kuliš. Nadšení zatím sdílí i generální tajemník SDA Josef Pokorný, který uskutečnění veletrhu příští rok vidí zatím pozitivně. „Nastavené podmínky jsou velmi zajímavé a věřím, že jako automobilová velmoc skutečně navážeme na tradice předchozích Autosalonů a budeme pokračovat v roce 2017,“ doplnil. Uvidíme tedy někdy v průběhu listopadu, pokud ale nechcete čekat tak dlouho, pražská Autoshow se letos uskuteční od 22. do 25. září. Prezentovat se na ní budou především dealeři, z významných značek ale bude chybět málokdo.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.