Evropa přijde hned o dvě nové Škodovky. Proč?

Škoda Auto bude spolupracovat s čínským SAICem na vývoji nových SUV.
Škoda Auto bude spolupracovat s čínským SAICem na vývoji nových SUV., foto: Škoda Auto
ar6 26. srpna 2016 15:47
Sdílej:

Škoda zahájí ještě letos velkou ofenzívu vozů kategorie SUV. Ta bude zahrnovat Kodiaq, druhou generaci Yetiho nebo dvě novinky pro Čínu. Jejich uvedení automobilka potvrdila po dnešní návštěvě nejvyšších zástupců automobilky SAIC, joint venture SAIC Volkswagen a šanghajské vlády v Mladé Boleslavi.

Čína je pro Škodu druhým nejdůležitějším trhem, vždyť loni tam prodala 281 700 automobilů a celkově od roku 2007 již 1,8 milionu automobilů. Celkem okřídlený šíp nabízí v Říši středu šest modelových řad a vyrábí ve třech závodech (města Nan-ťing, I-čeng a Ning-po) joint venture SAIC Volkswagen. V blízké budoucnosti pak počet nabízených modelů, a s nimi i množství prodaných aut, určitě poroste. Při společném jednání mezi Škodou Auto a podnikem SAIC Volkswagen totiž dnes došlo k potvrzení výroby dvou modelů kategorie SUV speciálně pro čínský trh.

V prvním pololetí roku 2017 vstoupí do prodeje chystaný sedmimístný Kodiaq, jehož premiéru uvidíme již 1. září v Berlíně. A právě z velkého SUV odvodí Škoda exkluzivně pro Čínu další karosářskou variantu. Přesná specifikace zatím chybí, s velkou pravděpodobností půjde ale o křížence mezi SUV a kupé ve stylu BMW X4 nebo X6. Druhý specifický model bude spadat do segmentu CUV (Crossover Utility Vehicle), mohlo by tak jít o přímého konkurenta Nissanu Juke či Renaultu Captur. Mimo nových modelů se Škoda s čínským partnerem dohodla i na rozsáhlé spolupráci při digitalizaci individuální dopravy, zlepšování konektivity jednotlivých modelů a zavádění vozů s alternativním pohonem. Dá se předpokládat, že půjde o již avizované hybridy na základě Superbu nebo Kodiaqu.

Setkání v Mladé Boleslavi se dnes vedle vedení Škody v čele s předsedou představenstva Bernardem Maierem zúčastnili zástupci vedení města Šanghaje, prezident automobilky SAIC Motor Čchen Chung a vedení společného podniku SAIC Volkswagen v čele s jeho prezidentem Čchen Sien-čang. Jedná se o další potvrzení spolupráce mezi Čínou a Českou republikou, která započala již v březnu tohoto roku, kdy automobilky Volkswagen, SAIC a Škoda podepsaly memorandum, které v nejbližší době počítá s investicemi do modelové řady české automobilky ve výši asi dvou miliard eur (cca 54,04 miliard korun). Škoda pak navíc získala kapitálový podíl v podniku SAIC Volkswagen.

Témata:
Stalo se
Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?

Novinky ze světa EV
Volkswagen nyní v této upoutávce poprvé ukazuje konkrétní náhled na svůj nový základní elektromobil ID.1.

Revoluce: VW ukázal nový malý elektromobil za 500 tisíc

VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.

Testy aut
DS 4 Hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: DS 4 Hybrid Pallas – jak jezdí ve městě, na dálnici či okresce?

Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?