Škoda zahájí ještě letos velkou ofenzívu vozů kategorie SUV. Ta bude zahrnovat Kodiaq, druhou generaci Yetiho nebo dvě novinky pro Čínu. Jejich uvedení automobilka potvrdila po dnešní návštěvě nejvyšších zástupců automobilky SAIC, joint venture SAIC Volkswagen a šanghajské vlády v Mladé Boleslavi.
Čína je pro Škodu druhým nejdůležitějším trhem, vždyť loni tam prodala 281 700 automobilů a celkově od roku 2007 již 1,8 milionu automobilů. Celkem okřídlený šíp nabízí v Říši středu šest modelových řad a vyrábí ve třech závodech (města Nan-ťing, I-čeng a Ning-po) joint venture SAIC Volkswagen. V blízké budoucnosti pak počet nabízených modelů, a s nimi i množství prodaných aut, určitě poroste. Při společném jednání mezi Škodou Auto a podnikem SAIC Volkswagen totiž dnes došlo k potvrzení výroby dvou modelů kategorie SUV speciálně pro čínský trh.
V prvním pololetí roku 2017 vstoupí do prodeje chystaný sedmimístný Kodiaq, jehož premiéru uvidíme již 1. září v Berlíně. A právě z velkého SUV odvodí Škoda exkluzivně pro Čínu další karosářskou variantu. Přesná specifikace zatím chybí, s velkou pravděpodobností půjde ale o křížence mezi SUV a kupé ve stylu BMW X4 nebo X6. Druhý specifický model bude spadat do segmentu CUV (Crossover Utility Vehicle), mohlo by tak jít o přímého konkurenta Nissanu Juke či Renaultu Captur. Mimo nových modelů se Škoda s čínským partnerem dohodla i na rozsáhlé spolupráci při digitalizaci individuální dopravy, zlepšování konektivity jednotlivých modelů a zavádění vozů s alternativním pohonem. Dá se předpokládat, že půjde o již avizované hybridy na základě Superbu nebo Kodiaqu.
Setkání v Mladé Boleslavi se dnes vedle vedení Škody v čele s předsedou představenstva Bernardem Maierem zúčastnili zástupci vedení města Šanghaje, prezident automobilky SAIC Motor Čchen Chung a vedení společného podniku SAIC Volkswagen v čele s jeho prezidentem Čchen Sien-čang. Jedná se o další potvrzení spolupráce mezi Čínou a Českou republikou, která započala již v březnu tohoto roku, kdy automobilky Volkswagen, SAIC a Škoda podepsaly memorandum, které v nejbližší době počítá s investicemi do modelové řady české automobilky ve výši asi dvou miliard eur (cca 54,04 miliard korun). Škoda pak navíc získala kapitálový podíl v podniku SAIC Volkswagen.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?