Škoda zahájí ještě letos velkou ofenzívu vozů kategorie SUV. Ta bude zahrnovat Kodiaq, druhou generaci Yetiho nebo dvě novinky pro Čínu. Jejich uvedení automobilka potvrdila po dnešní návštěvě nejvyšších zástupců automobilky SAIC, joint venture SAIC Volkswagen a šanghajské vlády v Mladé Boleslavi.
Čína je pro Škodu druhým nejdůležitějším trhem, vždyť loni tam prodala 281 700 automobilů a celkově od roku 2007 již 1,8 milionu automobilů. Celkem okřídlený šíp nabízí v Říši středu šest modelových řad a vyrábí ve třech závodech (města Nan-ťing, I-čeng a Ning-po) joint venture SAIC Volkswagen. V blízké budoucnosti pak počet nabízených modelů, a s nimi i množství prodaných aut, určitě poroste. Při společném jednání mezi Škodou Auto a podnikem SAIC Volkswagen totiž dnes došlo k potvrzení výroby dvou modelů kategorie SUV speciálně pro čínský trh.
V prvním pololetí roku 2017 vstoupí do prodeje chystaný sedmimístný Kodiaq, jehož premiéru uvidíme již 1. září v Berlíně. A právě z velkého SUV odvodí Škoda exkluzivně pro Čínu další karosářskou variantu. Přesná specifikace zatím chybí, s velkou pravděpodobností půjde ale o křížence mezi SUV a kupé ve stylu BMW X4 nebo X6. Druhý specifický model bude spadat do segmentu CUV (Crossover Utility Vehicle), mohlo by tak jít o přímého konkurenta Nissanu Juke či Renaultu Captur. Mimo nových modelů se Škoda s čínským partnerem dohodla i na rozsáhlé spolupráci při digitalizaci individuální dopravy, zlepšování konektivity jednotlivých modelů a zavádění vozů s alternativním pohonem. Dá se předpokládat, že půjde o již avizované hybridy na základě Superbu nebo Kodiaqu.
Setkání v Mladé Boleslavi se dnes vedle vedení Škody v čele s předsedou představenstva Bernardem Maierem zúčastnili zástupci vedení města Šanghaje, prezident automobilky SAIC Motor Čchen Chung a vedení společného podniku SAIC Volkswagen v čele s jeho prezidentem Čchen Sien-čang. Jedná se o další potvrzení spolupráce mezi Čínou a Českou republikou, která započala již v březnu tohoto roku, kdy automobilky Volkswagen, SAIC a Škoda podepsaly memorandum, které v nejbližší době počítá s investicemi do modelové řady české automobilky ve výši asi dvou miliard eur (cca 54,04 miliard korun). Škoda pak navíc získala kapitálový podíl v podniku SAIC Volkswagen.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.