Bitva Samsungu a Applu míří na čtyři kola, Jihokorejci koupili část čínského gigantu

Samsung kapitálově vstoupil do čínské automobilky BYD (na snímku je SUV Tang).
Samsung kapitálově vstoupil do čínské automobilky BYD (na snímku je SUV Tang)., foto: BYD
ar6 26. července 2016 13:54
Sdílej:

V mobilním průmyslu asi aktuálně není větší rivality než mezi Samsungem a Applem. Někdy se jedná jen o trochu dětinské pošťuchování na sociálních sítích či přes media, některé spory se ale dostaly až k soudu. Ze světa chytrých telefonů a tabletů se možná tato „válka“ přesune i do světa automobilů. Samsung totiž koupil podíl v automobilce BYD.

O přípravách auta od Applu se ví již delší dobu, nejčerstvější spekulace hovoří o uvedení elektrického vozu s autonomním řízením v roce 2021. Největší konkurent „jablkové“ firmy, jihokorejský Samsung, ale nechce zůstat pozadu, proto i on zavítá do světa čtyř kol. Na domácím trhu již přitom automobilka Samsung Motors existuje, ačkoliv ji však skutečně založil mnohamiliardový konglomerát, dnes v ní má většinový podíl francouzský Renault. Samsung jako takový si ponechal pouze minoritní část automobilky. Možná i proto se nyní dohodl s největším čínským výrobcem elektromobilů (a hybridů), automobilkou BYD, na odkoupení 52,3 milionu akcií (čtyři procenta firmy) za celkem 3 miliardy juanů (cca 11,049 miliard korun).

Prodej se uskutečnil skrze dceřinou firmu Shanghai Samsung Semiconductor a zajistí Jihokorejcům přístup na rychle rostoucí čínský trh s elektromobily. Čínská vláda chce do roku 2025 prodávat 3 miliony elektromobilů za dvanáct měsíců. Za letošní první polovinu roku se v Říši středu prodalo 170 000 elektrických vozů, dá se tedy předpokládat, že Čína zůstane největším trhem s elektromobily i letos. BYD hodlá získanou finanční hotovost použít na vývoj nových elektromobilů, zvýšit má ale také produkci akumulátorů.

Jak uvádí Bloomberg, Samsung chce touto akvizicí podpořit svůj byznys s automobilovými polovodiči, zároveň by ale také chtěl vyrovnat zpomalení trhu s hardwary, mezi něž patří televize nebo chytré telefony. Na rozdíl od nich totiž automobilky stále více poptávají dotykové obrazovky, nejrůznější elektronické systémy a také prvky pro autonomní řízení. Nabízí se ovšem otázka, jestli koupě podílu ve výrobci elektromobilů nemá za cíl vyrovnat se chystanému vozu od Applu. Jak již bylo naznačeno v úvodu, ten má přijít v roce 2021, což je za poměrně dlouhou dobu. S výrobou aut navíc nemá americký gigant žádné zkušenosti, BYD by tedy Samsungu mohl pomoci ve vývoji stroje na vyšší technologické úrovni. Samozřejmostí bude elektrický pohon a možnost autonomního řízení. Kdy by se ale případně takový model objevil je zatím ve hvězdách.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.