Bitva Samsungu a Applu míří na čtyři kola, Jihokorejci koupili část čínského gigantu

Samsung kapitálově vstoupil do čínské automobilky BYD (na snímku je SUV Tang).
Samsung kapitálově vstoupil do čínské automobilky BYD (na snímku je SUV Tang)., foto: BYD
ar6 26. července 2016 13:54
Sdílej:

V mobilním průmyslu asi aktuálně není větší rivality než mezi Samsungem a Applem. Někdy se jedná jen o trochu dětinské pošťuchování na sociálních sítích či přes media, některé spory se ale dostaly až k soudu. Ze světa chytrých telefonů a tabletů se možná tato „válka“ přesune i do světa automobilů. Samsung totiž koupil podíl v automobilce BYD.

O přípravách auta od Applu se ví již delší dobu, nejčerstvější spekulace hovoří o uvedení elektrického vozu s autonomním řízením v roce 2021. Největší konkurent „jablkové“ firmy, jihokorejský Samsung, ale nechce zůstat pozadu, proto i on zavítá do světa čtyř kol. Na domácím trhu již přitom automobilka Samsung Motors existuje, ačkoliv ji však skutečně založil mnohamiliardový konglomerát, dnes v ní má většinový podíl francouzský Renault. Samsung jako takový si ponechal pouze minoritní část automobilky. Možná i proto se nyní dohodl s největším čínským výrobcem elektromobilů (a hybridů), automobilkou BYD, na odkoupení 52,3 milionu akcií (čtyři procenta firmy) za celkem 3 miliardy juanů (cca 11,049 miliard korun).

Prodej se uskutečnil skrze dceřinou firmu Shanghai Samsung Semiconductor a zajistí Jihokorejcům přístup na rychle rostoucí čínský trh s elektromobily. Čínská vláda chce do roku 2025 prodávat 3 miliony elektromobilů za dvanáct měsíců. Za letošní první polovinu roku se v Říši středu prodalo 170 000 elektrických vozů, dá se tedy předpokládat, že Čína zůstane největším trhem s elektromobily i letos. BYD hodlá získanou finanční hotovost použít na vývoj nových elektromobilů, zvýšit má ale také produkci akumulátorů.

Jak uvádí Bloomberg, Samsung chce touto akvizicí podpořit svůj byznys s automobilovými polovodiči, zároveň by ale také chtěl vyrovnat zpomalení trhu s hardwary, mezi něž patří televize nebo chytré telefony. Na rozdíl od nich totiž automobilky stále více poptávají dotykové obrazovky, nejrůznější elektronické systémy a také prvky pro autonomní řízení. Nabízí se ovšem otázka, jestli koupě podílu ve výrobci elektromobilů nemá za cíl vyrovnat se chystanému vozu od Applu. Jak již bylo naznačeno v úvodu, ten má přijít v roce 2021, což je za poměrně dlouhou dobu. S výrobou aut navíc nemá americký gigant žádné zkušenosti, BYD by tedy Samsungu mohl pomoci ve vývoji stroje na vyšší technologické úrovni. Samozřejmostí bude elektrický pohon a možnost autonomního řízení. Kdy by se ale případně takový model objevil je zatím ve hvězdách.

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.