Bitva Samsungu a Applu míří na čtyři kola, Jihokorejci koupili část čínského gigantu

Samsung kapitálově vstoupil do čínské automobilky BYD (na snímku je SUV Tang).
Samsung kapitálově vstoupil do čínské automobilky BYD (na snímku je SUV Tang)., foto: BYD
ar6 26. července 2016 13:54
Sdílej:

V mobilním průmyslu asi aktuálně není větší rivality než mezi Samsungem a Applem. Někdy se jedná jen o trochu dětinské pošťuchování na sociálních sítích či přes media, některé spory se ale dostaly až k soudu. Ze světa chytrých telefonů a tabletů se možná tato „válka“ přesune i do světa automobilů. Samsung totiž koupil podíl v automobilce BYD.

O přípravách auta od Applu se ví již delší dobu, nejčerstvější spekulace hovoří o uvedení elektrického vozu s autonomním řízením v roce 2021. Největší konkurent „jablkové“ firmy, jihokorejský Samsung, ale nechce zůstat pozadu, proto i on zavítá do světa čtyř kol. Na domácím trhu již přitom automobilka Samsung Motors existuje, ačkoliv ji však skutečně založil mnohamiliardový konglomerát, dnes v ní má většinový podíl francouzský Renault. Samsung jako takový si ponechal pouze minoritní část automobilky. Možná i proto se nyní dohodl s největším čínským výrobcem elektromobilů (a hybridů), automobilkou BYD, na odkoupení 52,3 milionu akcií (čtyři procenta firmy) za celkem 3 miliardy juanů (cca 11,049 miliard korun).

Prodej se uskutečnil skrze dceřinou firmu Shanghai Samsung Semiconductor a zajistí Jihokorejcům přístup na rychle rostoucí čínský trh s elektromobily. Čínská vláda chce do roku 2025 prodávat 3 miliony elektromobilů za dvanáct měsíců. Za letošní první polovinu roku se v Říši středu prodalo 170 000 elektrických vozů, dá se tedy předpokládat, že Čína zůstane největším trhem s elektromobily i letos. BYD hodlá získanou finanční hotovost použít na vývoj nových elektromobilů, zvýšit má ale také produkci akumulátorů.

Jak uvádí Bloomberg, Samsung chce touto akvizicí podpořit svůj byznys s automobilovými polovodiči, zároveň by ale také chtěl vyrovnat zpomalení trhu s hardwary, mezi něž patří televize nebo chytré telefony. Na rozdíl od nich totiž automobilky stále více poptávají dotykové obrazovky, nejrůznější elektronické systémy a také prvky pro autonomní řízení. Nabízí se ovšem otázka, jestli koupě podílu ve výrobci elektromobilů nemá za cíl vyrovnat se chystanému vozu od Applu. Jak již bylo naznačeno v úvodu, ten má přijít v roce 2021, což je za poměrně dlouhou dobu. S výrobou aut navíc nemá americký gigant žádné zkušenosti, BYD by tedy Samsungu mohl pomoci ve vývoji stroje na vyšší technologické úrovni. Samozřejmostí bude elektrický pohon a možnost autonomního řízení. Kdy by se ale případně takový model objevil je zatím ve hvězdách.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?